Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Spongecola

Ik heb een idee, wat nu?

Recommended Posts

Goede avond,

Ik ben momenteel student en ben op een erg mooi idee gekomen. Ik weet precies hoe alles er uit moet gaan zien en heb ondertussen al veel uitgeschreven. Ik durf er vrij weinig over te zeggen dus ik houd het hierbij. Echter loop ik tegen het volgende aan, hoe weet ik of mijn idee al bestaat? Ik heb geprobeerd te zoeken in databases maar ik kom er niet echt verder mee. Zou zonde zijn als ik alles maar blijf uitwerken terwijl het al bestaat. 

Fijne avond!

Welkom op HL

Misschien teleurstellend, maar je zult onderzoek moeten doen naar wat jouw idee oplost, dat is de enige weg om erachter te komen of er zoiets bestaat. 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Ik heb vannacht en vandaag verder onderzoek gedaan. In de Nederlandse markt is het product/dienst niet te vinden. Nu ben ik wel een Amerikaans bedrijf tegen gekomen die hetzelfde basis idee heeft, alleen is de gebruikerservaring, het model van het product en de software anders. Ik heb het bedrijf gevonden op Espacenet. Wat betekend dit precies?

Classification:

- international:A61B5/00; A61B5/024; G08B21/04

- cooperative:

A61B5/0022 (EP, US); A61B5/02416 (EP, US); A61B5/02438 (EP, US); A61B5/681 (US); A61B5/746 (US); A61B5/747 (EP); G08B21/0453 (US); G16H40/67 (EP); A61B5/1112 (EP)

15 minuten geleden, Spongecola zei:

Wat betekendt dit precies?