• 0

Rechtspositie uitzendkracht na opzegging op onjuiste gronden

Ik ben in dienst bij een gerenomeerd uitzendbureau en gedetacheerd bij de Rijksoverheid in een z.g. flexpool. Dit is een constructie die steeds vaker voorkomt. Het geeft de inlener de ruimte om een medewerker flexibel in te zetten en verbindt zich niet gelijk voor lange duur. Nu heeft de inlener - in mijn beleving - de opdracht die nog loopt tot 31/12 van dit jaar ten onrechte opgezegd. De reden klopt niet, er is geen kans geboden om het aangevoerde te herstellen en er is niet gekeken naar een mogelijke herplaatsing. Op het moment dat dit niet zou zijn gebeurd, had ik een verlenging kunnen verwachten tot 31-12-2021. Wel een beetje zuur dus. Nu heb ik een contract met het uitzendbureau en die betaalt mij tot het einde van het jaar door in de vorm van een leegloopconstructie. Verder hebben ze het druk met belangrijke zaken. Mooi dat dit kan, maar niet mijn keuze. Ik ben ben in de veronderstelling dat de inlener (Rijksoverheid) misbruik heeft gemaakt van zijn/haar machtspositie. Daarnaast hebben ze mijn naam beschadigd door met redenen te komen die niet juist zijn en ze niet kunnen onderbouwen, blijkens mijn prima beoordelingen. Mijn vraag is wat mijn rechtspositie in deze is. Wordt de opzegging van een inlener gelijkgesteld met einde contract of niet? Aan welke regels moet een inlener zich houden - gelden de opzeggronden ook voor haar? Kan ik middels een verzoekschriftprocedure een schadevergoeding eisen en hoe zinvol is dit? Ik ben inmiddels 1 jaar en 4 maanden in dienst. #opzoeknaarinformatie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.