• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwsbrief en aanmeldformulier?

Omschrijving van je concept:

Ik ben erg benieuwd naar wat jullie vinden van mijn nieuwsbrief en nieuwsbriefaanmeldformulier. Deze heb ik beiden  inhoudelijk onlangs vernieuwd.  

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Voor het aanmelden heb ik een subdomein aangemaakt. https://nieuwsbrief.digitaleherrieschopper.nl en een nieuwe tekst geschreven die duidelijk maakt wat je kunt verwachten. 
 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil een aanmeldformulier met een tekst creëren die mensen verleid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief. Iets dat inspireert, prikkelt en nieuwsgierig maakt, wat ook voor de inhoud van de nieuwsbrief geldt. Ook dit heb ik volledig over een andere boeg gegooid om mensen te inspireren en enthousiasmeren. 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit wordt de nieuwsbrief op het gebied van taal, communicatie, marketing en redactie dat mensen enthousiast maakt. Verlangend en uitkijkend naar de volgende editie. Een nieuwsbrief vol digitale herrie dat mensen.... doet glimlachen. Immers, een glimlach op iemands gezicht maakt anderen weer vrolijk (kijk maar om je heen). En als we allemaal vrolijk zijn, dan hebben we wereldvrede. :)

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van het aanmeldformulier? Maakt het duidelijk wat je kunt verwachten? Werkt alles eenvoudig?
En hoe bevalt de inhoud van de nieuwsbrieven? Is het wat je verwacht te lezen van een Digitale Herrieschopper of heb je zelf een suggestie of een mooi voorbeeld van een sterk staaltje creatieve communicatie?  

Fijne dag! :) 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Goed oppassen met je dies en dats (mannelijk, vrouwelijk, onzijdig), en opletten op de dees en tees.

 

In praktijk brengen wat je belooft, met name inspireren en enthousiasmeren.

 

Gemeenplaatsen omzeilen. :nerd-face:

 

Enthousiasmerende aanbeveling met link van je nieuwsbrief meenemen in je signatuur en mensen nieuwsgierig maken met sterke reacties in relevante topics.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
16 uur geleden, TwaBla zei:

Goed oppassen met je dies en dats (mannelijk, vrouwelijk, onzijdig), en opletten op de dees en tees.

 

Aan de moderator met slaap in zijn ogen: die lange quote die verwijderd is, bevatte verbeteringen van enkele taalfouten met links naar relevante stijl- en spellingspagina's. :partying-face:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Euh, ik vind het aanmeldformulier op subdomein slechter dan jouw website. Ik zie hier het nut of de meerwaarde niet zo van in...

 

...waarom? Link of verspreid eens een recente of voorgaande nieuwsbrief!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Highio zei:

...waarom? Link of verspreid eens een recente of voorgaande nieuwsbrief!

 

Dat zat ik ook te denken, maar volgens mij is zijn doel een tekst te schrijven die zó aantrekkelijk is, dat mensen zelfs zonder voorbeeld willen inschrijven op zijn nieuwsbrief:

"Ik wil een aanmeldformulier met een tekst creëren die mensen verleid om zich aan te melden voor de nieuwsbrief."

 

(Ik zie nu dat de bijzin ook op de hele hoofdzin kan slaan in plaats van op – zoals ik eerst dacht – alleen "een tekst".)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties.

Vanwaar de reCaptha? Hierom: https://mailchimp.com/help/about-fake-signups/ Doel van spammers is inderdaad anders.

Doel van het aanmeldformulier is inderdaad mensen te prikkelen om zich te abonneren.

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Doe jezelf dan eens een plezier en doe een A/B-test op het huidige formulier en een variant met linkje naar een online versie van een historische of recente nieuwsbrief met actuele waarde. Of misschien zelfs wel jouw nieuwsbrievenarchief.

 

Of een A/B-test op hoe het was en op wat je nu gemaakt hebt (je kunt natuurlijk ook altijd twee inschrijfmogelijkheden naast elkaar aanbieden). :nerd-face:

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Verleidelijk schrijven is een zusje van duidelijk schrijven. Duidelijk schrijven vergt duidelijk denken. Op welke manier draagt een aanmeldingsformulier bij aan de verleiding? Zo'n formulier is (onderdeel van) de landingspagina waar belangstellenden terecht komen nadat ze verleid zijn, op een of andere online manier. Door digitale herrieschopperij, met rumoer rond de krant. De vis zit al aan de haak, nu moet je 'm nog binnenhalen.

 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zie werkelijk niets aan je aanmeldformulier wat mij doet verleiden om te abonneren?

 

Je schrijft "Praktische taalweetjes, grappige taalvoutjes en mooie voorbeelden van interessante communicatie. "

 

Geef daar op die plek dan eens een voorbeeld van. Ook zie ik geen voorgaande nieuwsbrief, of kijk ik verkeerd?

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Produceer je zelf praktische taalweetjes, signaleer je zelf grappige taalvoutjes en heb je voorbeelden van interessante communicatie die je zelf als eerste medium signaleert? Of wordt dit een brief met hergebruikte onderdelen? Een voorbeeld zou deze vraag m.b.t. jouw oorspronkelijkheid en nieuwswaarde moeten kunnen beantwoorden.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Henk-Jan de Meer, De Digitale Herrieschopper lijkt zich even stil te houden ;+)

 

Kan het misschien zo zijn dat dit proefballonnetje bij nader inzien niet zo goed lijkt te zijn, ga je het nog een kans geven (inclusief meten is weten) of zitten wij misschien een beetje gevangen in oude verwachtingen en denkpatronen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio, tsja, ik moet ook nog wat klussen afronden. En aangezien het herfstvakantie is, wilde mijn neefje graag naar de dierentuin. Dus tsja, prioriteiten stellen. :) 

Zeker als het weer zo mooi was als gisteren.  Dan zijn er momenten waarop ook ik even offline ben, want er is meer in het leven. 

 

Ik neem alle opmerkingen zeker mee. Een A/B test ga ik zeker inrichten.  Opvallend vind ik wel dat mensen hier noemen voorbeelden van eerdere nieuwsbrieven te willen zien voor hun besluit zich aan te melden. Dat zie ik zelf zelden tot niet bij anderen die een nieuwsbrief aanbieden.  Het lijkt mij dat als je op de hoogte wilt blijven van iets of iemand, dat je diegene volgt, ongeacht wat eerder is gepubliceerd of verspreid. Vind ik interessant dus. 

 

Qua nieuwtjes is het een mix van zelf geproduceerd en zelf geconstateerd (bij anderen dus).  

 

En TwaBla goed punt. Je komt eigenlijk alleen op het aanmeldformulier als je de link met de tekst "nieuwsbrief" hebt aangeklikt.  Zie rechterkolom op https://www.digitaleherrieschopper.nl/nieuws/ Dus daar ga ik eens op broeden hoe ik dat anders kan aanpakken. 

 

 

 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, Henk-Jan de Meer zei:

En TwaBla goed punt. Je komt eigenlijk alleen op het aanmeldformulier als je de link met de tekst "nieuwsbrief" hebt aangeklikt. 

 

Hij klapt ook open op de voorpagina van je website. Maar dan heb je mensen al gemotiveerd en geactiveerd. Nou moet je alleen nog even wat NAW gegevens binnenhalen. Ik snap 'm wel, het zijn allemaal leads. Of tenminste potentials.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je mist de ;+) oftewel :winking-face:

 

En als aanbieder het herhaalde signaal dat men kennelijk om een voorbeeld vraagt.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Henk-Jan de Meer zei:

Het lijkt mij dat als je op de hoogte wilt blijven van iets of iemand, dat je diegene volgt, ongeacht wat eerder is gepubliceerd of verspreid.

 

Is dat niet omgekeerd? Je raakt geïnteresseerd door iets wat eerder is gepubliceerd door of over die iemand. Niet vanwege het boeiende aanmeldformulier. Het is de ervaring die de doorslag geeft, niet het verkooppraatje.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 25-10-2019 om 16:56, TwaBla zei:

 

Is dat niet omgekeerd? Je raakt geïnteresseerd door iets wat eerder is gepubliceerd door of over die iemand. Niet vanwege het boeiende aanmeldformulier. Het is de ervaring die de doorslag geeft, niet het verkooppraatje.

Ja, en nee.  

 

Het klopt wat je zegt. Men krijgt interesse door door wat men ziet op de website. In mijn geval bijvoorbeeld de eerder geschreven en gepubliceerde blogs die in mijn nieuwsbrief verschijnen.  In dat opzicht is het aanmeldformulier een middel, en eventueel een extra aansporing. Maar klopt, het is de ervaring die de doorslag geeft.

 

Nee, in de zin van eerdere nieuwsbrieven of voorbeelden van nieuwsbrieven, want die staan niet op de website. Die worden immers per mail verzonden. Oveigens kan dit wel een ja zijn, mocht iemand mijn nieuwsbrief doorgestuurd hebben gekregen van een ander.

 

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.