Ik heb een klant die volgens het door mij ingeschakelde incassobureau facturen onder de 1000 euro niet betaald en facturen boven de 1000 euro betaald tot aan die 1000 euro.
Het idee erachter is dat het voeren van een rechtszaak ongeveer 1200 euro kost.
Het incassobureau, kan eigenlijk niets doen. Zij adviseren nu om het of voor de rechtbank te laten komen of een faillissement aan te vragen.
Beide manieren zorgen ervoor dat ik flink moet investeren in rechtszaak en dat ik slechts een gedeelte terug krijg.
Het voordeel van het faillissement is dat ik de markt bescherm tegen deze VOF en dat de kans op geld groter is na een positieve uitspraak van de rechter.
De advocaten rekenen echter wel hoge bedragen en moeten een steunvordering zien te vinden.
Wat zouden jullie doen?
Hij heeft letterlijk tegen mij gezegd dat hij toch niet hoeft te betalen omdat de kosten van een rechtszaak toch hoger liggen dan de vordering.
Dus ik zou vanuit principe wel het tegendeel willen laten zien.
Het incassobureau wil natuurlijk erg graag dat ik een rechtszaak begin, daar verdienen hun collega's namelijk hun brood mee.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Ik heb een klant die volgens het door mij ingeschakelde incassobureau facturen onder de 1000 euro niet betaald en facturen boven de 1000 euro betaald tot aan die 1000 euro.
Het idee erachter is dat het voeren van een rechtszaak ongeveer 1200 euro kost.
Het incassobureau, kan eigenlijk niets doen. Zij adviseren nu om het of voor de rechtbank te laten komen of een faillissement aan te vragen.
aangepast door Jasper S.Beide manieren zorgen ervoor dat ik flink moet investeren in rechtszaak en dat ik slechts een gedeelte terug krijg.
Het voordeel van het faillissement is dat ik de markt bescherm tegen deze VOF en dat de kans op geld groter is na een positieve uitspraak van de rechter.
De advocaten rekenen echter wel hoge bedragen en moeten een steunvordering zien te vinden.
Wat zouden jullie doen?
Hij heeft letterlijk tegen mij gezegd dat hij toch niet hoeft te betalen omdat de kosten van een rechtszaak toch hoger liggen dan de vordering.
Dus ik zou vanuit principe wel het tegendeel willen laten zien.
Het incassobureau wil natuurlijk erg graag dat ik een rechtszaak begin, daar verdienen hun collega's namelijk hun brood mee.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62446-klant-betaalt-facturen-onder-de-1000-euro-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag