• 0

Loon werknemer en IB

(aangepast)

 

Iemand heeft mij tijdens mijn vakantie vervangen.

Ik betaalde aan hem €649 netto.

Bruto  is dat: €792 incl:

  •  SGB: €38, 86
  • PAWW: €2.38
  • Loonheffing: € 102,56

 

Vervolgens deed mijn salarisadministratie aangifte loonheffing en ik moest €259 betalen

 

Ik moet volgens mij nog meer betalen zoals Pensioen. Op journaalposten staat namelijk een totaal bedrag van €1.057,50.   De kosten die ik tot nu toe betaald heb zijn lager dan €1.057,50.

 

Welk bedrag is aftrekbaar in de aangifte IB:

  1.   bruto loon 792
  2. totaal bedrag in journaalposten €1.057,50.
  3. Of zelf berekenen :  649 (netto) + 2,38 (PAWW) + 259 (loonheffing) + andere kosten die ik nog moet betalen.

 

 

 

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Tikfout uit titel
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het 2e. Maar het gaat niet alleen om 'aftrekbaar'. Als je journaalposten hebt, stop die dan in je boekhouding. Dan rolt daar vanzelf uit wat het aan kosten inhoudt, maar heb je ook meteen in je boekhouding inzichtelijk welke verplichtingen je nog hebt, die nog niet betaald zijn.

Link naar reactie
  • 0
19 uur geleden, StevenK zei:

Het 2e. Maar het gaat niet alleen om 'aftrekbaar'. Als je journaalposten hebt, stop die dan in je boekhouding. Dan rolt daar vanzelf uit wat het aan kosten inhoudt, maar heb je ook meteen in je boekhouding inzichtelijk welke verplichtingen je nog hebt, die nog niet betaald zijn.

 

Ja zeker o.a. pensioen en andere kosten. Ik weet niet wanneer ik dat ga betalen. Ik heb een inschrijvingsformulier gestuurd naar sgb pensioen maar nog geen reactie ontvangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.