• 0

Nood aan een website?

(aangepast)

Hebben bedrijven in deze tijd nog wel nood aan een website? Ik bouw sinds een jaar of 2 websites als klein bijberoep. Dit lukt aardig maar het grootste probleem is altijd geweest --> klanten vinden.

 

Ik heb al verschillende marketingkanalen geprobeerd zoals:

-Google advertenties : deze zijn zeer duur en de concurrentie enorm. Je moet al een heel dure websites kunnen bouwen voor een klant om de kosten qua advertenties eruit te halen.

-Facebook advertenties : idem als google. Return is veel te mager. Bvb 100euro advertenties maar geen enkele opdracht die er uit voortvloeit. Ook al target je goed.

 

Wat zijn volgens jullie methodes die wel nog werken om klanten in deze markt binnen te halen? Of vinden bedrijven het wat overbodig?

aangepast door Taxidriver999
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
7 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Het is in ieder geval beter dan niets - afhankelijk van wat je doet kan het prima volstaan om een heel eenvoudige pagina te hebben met enkel wat basisgegevens, een contactmogelijkheid, indien van toepassing openingstijden en dergelijke. 

 

Ik zou geen idee hebben  hoe ik, afgezien van online, een dienstverlener voor het een of ander zou moeten vinden. Als ik er eentje in de buurt wil dan kijk ik wel op google maps of iets dergelijks... en dan is het wel handig als ze een website hebben met een contactformulier of iets dergelijks, realtime bellen is vreselijk onhandig voor beide partijen ;)

 

Strikt genomen bepaalt het bedrijf niet wat er op de website moet komen, dat bepalen de gebruikers.

 

Maar hoeveel bedrijven vragen nu aan hun bezoekers, "Wat wil je hier doen vandaag"? Quasi geen kat. En daar ligt de sleutel voor de 'perfecte' website.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-10-2019 om 02:00, R.I.P. - Benm zei:

 

Inderdaad, de super-simpele website is gewoon geen service die je met redelijke marges meer kunt verkopen. Er is teveel "gratis" aanbod, naast zeer goedkope aanbieders die een wordpress template een beetje opleuken en dat voor een minimaal bedrag kunnen doen. Websites die puur een online visitekaartje zijn zonder enige complexiteit zijn zo gemakkelijk en goedkoop te verkrijgen dan daar geen houdbaar bedrijf mee is te voeren. Als je nieuw bent op deze markt en commercieel leads wilt vergaren dan kosten die leads je meer dan de opdrachten je zullen opleveren. 15 jaar geleden kwam je er een heel eind mee toen google adwords nog ietwat betaalbaar waren, maar momenteel is dat ook geen optie meer sinds de lead-generatoren alle topposities opkopen en doorzetten naar hun klanten. 

 

Vervelende van dat geheel is dat het de markt nogal uitholt: doordat de acquisitiekosten zo hoog zijn geworden blijft er geen budget meer over om een fatsoenlijke maar simpele website te leveren aan iemand die via google op zoek is naar een goede webdesigner (tenzij ze een adblocker hebben, misschien). 

 

Daarnaast hebben ondernemers die een eenvoudige website willen steeds meer 'doe het zelf' mogelijkheden - veel hostingbedrijven bieden bijvoorbeeld een out-of-the-box wordpress installatie aan voor een paar tientjes per jaar waarbij je zelf een template kunt kiezen, je eigen logo, kleuren, lettertypen etc kunt doorvoeren via een systeem dat dusdanig gebruikersvriendelijk is dat iedereen die ooit met Word geworsteld heeft er wel uit komt. 

 

Programmeurs voor maatwerk hebben werk genoeg inderdaad: Persoonlijk krijg ik het overgrote deel van mijn werk via-via binnen, vaak projecten waarbij men niet even een of andere standaard plugin kan gebruiken en gewoon maatwerk nodig heeft. Het lastige is om klanten te vinden buiten je netwerk, het is best lastig om vindbaar te zijn voor potentiële klanten die aansluiten op wat je te bieden hebt ook al is de match nog zo goed. 

 

Specialiseren lijkt de beste oplossing. Het aanbieden van zaken als het bouwen van eenvoudige webwinkels adverteer ik al tijden niet meer gezien er zoveel doe-het-zelf en low-cost aanbod is dat dit gewoon geen interessante markt meer is. Uiteraard is het nog wel interessant om hier in te duiken in complexe situaties, maar webshops bouwen voor iemand die standaard-product-X via de post verstuurt is niet meer haalbaar. 

 

Voor complex werk aan programmatuur en databases is er markt genoeg, de uitdaging is om gevonden te worden... en dat is eerlijkgezegd best lastig als je buiten je netwerk klanten wilt vinden. Overigens geldt dat net zo goed voor opdrachtgevers gezien veel bedrijven adverteren met kunde en maatwerk terwijl de dat feitelijk amper kunnen leveren, maar wel het budget hebben om alle SEA en een fors deel van de SEO posities te veroveren. 

 

Zelfs een simpele website, zonder veel techniek en gespecialiseerd maatwerk, maken is best moeilijk. Men schept gewoon de illusie dat het eenvoudig is.

 

Wat weet een doorsnee ondernemer nu over informatie architectuur, usability, online marketing, commerciële webteksten schrijven, verleidingstechnieken, cognitieve psychologie en andere noodzakelijke toestanden?

 

Bijna niks. En daarom faalt gemakkelijk 80 à 90% van de websites. Falen in de zin van "geen geld opbrengen".

 

Het is niet omdat je een schaar in huis hebt liggen, welke ook een kleuter kan bedienen, dat je daarom een volleerde kapper bent die zijn eigen haar kan knippen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

door de benodigde kennis, en kunde ben je geld waard om een goede website te bouwen, door de prijs wordt de overweging het niet te doen ook aantrekkelijker. net zoals mijn klanten er ook vaker voor kiezen de laminaat zelf te leggen zonder de kennis.

 

Bij de DTG betaal ik voor't standaard plaatje ook €1200,00 als ik lid zou worden, voor vrijwel niks. dan heb ik't nog niet over de prijzen die men zeer terecht vraagt voor een website die wel aan alles voldoet.

 voor  €1200,00 sta ik't hele jaar hier in de krant, waar ik veel vaker gezien zal worden dan in de massa google.

 

 

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0
29 minuten geleden, vloerengilde zei:

door de benodigde kennis, en kunde ben je geld waard om een goede website te bouwen, door de prijs wordt de overweging het niet te doen ook aantrekkelijker. net zoals mijn klanten er ook vaker voor kiezen de laminaat zelf te leggen zonder de kennis.

 

Bij de DTG betaal ik voor't standaard plaatje ook €1200,00 als ik lid zou worden, voor vrijwel niks. dan heb ik't nog niet over de prijzen die men zeer terecht vraagt voor een website die wel aan alles voldoet.

 voor  €1200,00 sta ik't hele jaar hier in de krant, waar ik veel vaker gezien zal worden dan in de massa google.

 

 

 

Arjan,

 

Da's toch allemaal relatief. Sommige websites van 50.000 euro en meer zijn hun geld dubbel en dik waard. En sommige websites van slechts 100 euro niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat dure websites altijd goed zijn en goedkope altijd slecht. Integendeel lol.

 

Ik denk ook dat je mentaal model over 'hoe het werkt' niet compleet is. Je hoeft geen tonnen aan SEA uit te geven. Je kan zelfs opteren om zero uit te geven aan advertenties en toch best veel volk op je website laten landen. Er zijn zoveel manieren om dit voor elkaar te krijgen.

 

Er zullen vast wel fora zijn waar mensen vragen stellen over laminaat of laminaat zelf leggen. Jij kan daar je expertise laten gelden, waarna traag maar zeker de mensen je erkennen als deskundige, je website en/of winkel bezoeken en anderen doorsturen.

 

Jij kan je bestaande klanten bewerken met ze af en toe een nieuwsbrief te bezorgen. Daarom geen nieuwsbrief met wéér een niet te missen aanbieding, maar geef ze eens tips. Wellicht kan jij wel honderden tips bedenken rond laminaat. Hoeven daarom geen wereldschokkende zaken te zijn, kleine weetjes werken even goed.

 

Dezelfde tips kan je eventueel uitgebreid nog eens herhalen op een weblog. Na verloop van tijd staat je website vol met leuke tips en weetjes, ben je vindbaar op oneindig veel sleutelwoorden en gaat Google je belonen met steeds maar weer een hogere ranking voor alles.

 

Deel eens een e-bookje uit op je homepagina (in ruil voor hun e-mailadres), een boekje met allerlei advies over het leggen van laminaat.

 

Deel alle bovenstaande info regelmatig op je social media kanalen.

 

Kosten? Zero euro als je wil. Maar het kost wel wat tijd. In den beginne is het hard werken, je publiek is immers klein, waardoor de ROI niet wow is. Maar wanneer je publiek groeit stijgt de ROI.

 

Je nieuwsbrief opstellen en versturen naar 500 mensen of 20.000 kost even veel tijd, maar de verdienste zijn wel totaal anders (vooropgesteld je een keurig e-mailbestand hebt).

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, ** Edwin ** zei:

Strikt genomen bepaalt het bedrijf niet wat er op de website moet komen, dat bepalen de gebruikers.

 

huh? Als bedrijf bepaal ik zelf wat er op mijn website komt. en de gebruikers/bezoekers bepalen dan of mijn aanbod hun past. In mijn geval staat er niet meer dan een veredeld visitekaartje op mijn website. Ziet er niet uit en toch krijg ik regelmatig aanvragen (die ik vervolgens moet teleurstellen omdat ik per januari ga afbouwen. Misschien beter om de website offline te zetten) 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ooit was dit een topic van Taxidriver999, maar die laat zich vooralsnog niet meer horen.

 

Quote

de website heeft voor mij minder nut, de euros zijn stuk rendabeler in het plaatselijke krantje.

vloerengilde, hoeveel (eigen) tijd en middelen zit er in jouw website en lokale advertenties? En hoe meet je dan de opbrengst of omzetbijdrage uit de verschillende kanalen? Vaak is dat ook een wisselwerking mits goed uitgevoerd.

 

Ik geef je groot gelijk dat het bedienen van lokale klanten misschien minder acquisitie- en reiskosten met zich meebrengt, maar wat laat je liggen aan lucratieve opdrachten net buiten jouw kerngebied?


Onderneem je hierbij op basis van feiten of gevoel? Als viersterren Edwin zoveel of zo weinig wil zeggen als dat je snelle online verbetermaatregelen zou kunnen treffen met een korte terugverdientijd dan ben ik het denk ik wel met hem eens.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, henkh zei:

 

huh? Als bedrijf bepaal ik zelf wat er op mijn website komt. en de gebruikers/bezoekers bepalen dan of mijn aanbod hun past. In mijn geval staat er niet meer dan een veredeld visitekaartje op mijn website. Ziet er niet uit en toch krijg ik regelmatig aanvragen (die ik vervolgens moet teleurstellen omdat ik per januari ga afbouwen. Misschien beter om de website offline te zetten) 

 

 

 

Omdat je stopt of gaat stoppen, is het een geval apart. Jij moet vooral lekker doen waar je zin in hebt. Maar de andere mensen kunnen beter inspelen op wat de bezoekers willen en niet op wat 'jij' wil.

 

Het excuus, "Ja, maar ik haal wel klanten binnen hoor", geloof ik wel en heb ik echt wel meer gehoord. Paar duizend keer nog maar. Vraag is vooral, "Wat zou je binnenhalen wanneer je inspeelt op wat mensen bewust en onbewust willen?". En dan is het antwoord altijd: "Meer. Veel meer." Sterker zelfs: "Zonder uitzondering".

 

Wat is het belangrijkste? Dat je ego gestreeld wordt of dat je kassa gevuld is?

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

vloerengilde, ga met je tijd mee en noem een paar keer Slochteren en Midden-Groningen (met de inmiddels andere historische gemeenten) op jouw website en je krijgt naar mijn inschatting met minimale investeringen flink meer meer relevant internetbezoek en regionale aanloop (precies wat jij wenst). Een vast telefoonnummer (met netnummer) is daarbij ook altijd van toegevoegde waarde.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
46 minuten geleden, henkh zei:

 

huh? Als bedrijf bepaal ik zelf wat er op mijn website komt. en de gebruikers/bezoekers bepalen dan of mijn aanbod hun past. In mijn geval staat er niet meer dan een veredeld visitekaartje op mijn website. Ziet er niet uit en toch krijg ik regelmatig aanvragen (die ik vervolgens moet teleurstellen omdat ik per januari ga afbouwen. Misschien beter om de website offline te zetten) 

 

 

 

Het is geen rocket science hoor en je hebt er geen dure consultant voor nodig.

 

* Laat gewoon een entry pop-up zien, zo'n onding dat opfloept bij het binnenkomen van de website. Normaal geen goed idee, maar voor één keer mag het. Het is ook maar tijdelijk en je hebt er goede bedoelingen mee.

 

* Stel daar één vraag, "Wat zou je graag op deze website willen doen?"

 

* Voorzie een tekstvakje met voldoende plek waar de gebruiker vrij zijn antwoord kan geven.

 

Omdat de enquête super mini is, zullen meer mensen dan normaal het invullen. En ze gaan van alles invullen, "Openingsuren nakijken", "Zoeken naar je telefoonnummer", "Kijken wat dienst x kost", "Zien of aanbieding y nog loopt" en ook "Gaat je geen ruk aan". Dat laatste gaan ze nog niet te veel invullen, lol.

 

Laat dit enkele dagen/weken lopen. Wanneer je 600 à 800 antwoorden hebt, dan zal je merken dat de verscheidenheid aan antwoorden stopt. Je hebt maw. genoeg data.

 

En nu heb je een zee aan waardevolle data. Je komt te weten wat mensen WILLEN doen en verwachten van je. Je kan de antwoorden in een spreadsheet stoppen, synoniemen bij elkaar stoppen ("openingstijden nakijken" en "openingsuren nazien" is bv. hetzelfde). 

 

Je zal zien dat er zich wolkjes aan informatie ontstaan, dingen die een significant grote groep wil. Je kan daar een top-10 van maken. Nu weet je wat mensen echt willen doen op je website.

 

En daar kan JIJ op inspelen. Door ze bv. info te geven op de juiste plaats, op het juiste moment. Prioriteiten, daar gaat het om. Pakweg je homepagina is een vastgoedkavel en niet elk stukje is evenveel waard. Er is echt een significant verschil tussen de linker bovenkant en de onderste rij. Jij kan wel gaan invullen op basis van wat mensen willen wat waar moet komen. En wat naar de eeuwige jachtvelden mag vertrekken. 

 

Je navigatiebalk daar kan nu verschijnen wat mensen willen doen en niet wat JIJ belangrijk ligt te vinden.

 

Je leert ook HUN taal spreken. Als de meerderheid het over openingsuren heeft, dan moet jij niet koppig openingstijden gebruiken, gewoon omdat jij dat nu eenmaal beter vindt klinken.

 

Jij mag de koning zijn in je koninkrijk "Het Bedrijf". Maar de bezoeker van je website, da's de heerser van het universum.

aangepast door ** Edwin **

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)
Quote

Wanneer je 600 à 800 antwoorden hebt

Hoeveel unieke bezoekers zal de (B2B) website of beter gezegd eeuwige placeholder van henkh als lokale (regionale) ondernemer hebben? ;+)

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
39 minuten geleden, Highio zei:

Hoeveel unieke bezoekers zal de (B2B) website of beter gezegd eeuwige placeholder van henkh als lokale (regionale) ondernemer hebben? ;+)

 

Groet,

 

Highio

 

Da's een vraag die alleen Henkh kan beantwoorden. Maar er zijn wel oplossingen wanneer je weinig verkeer hebt.

 

Je kan de enquête wat langer laten lopen, maar te lang is zeker niet goed. Er kan 'vervuiling' in je antwoorden optreden wanneer er te veel tijd over gaat. Sommige branches zijn seizoensgebonden bv. In de winter ga je niet veel animo hebben voor je fantastische zwembroeken, een paar maanden later kan het weer wel.

 

Je kan ook alles mobiliseren: duw nog eens een e-mailcampagne buiten, laat op social media je URL nog eens vallen, sommige gooien er ook geld tegenaan en activeren een Google Ads campagne, delen flyers rond of duwen een ouderwetse onvervalste klassieke offline mailing de deur uit. Misschien kan je wel ergens op een beurs gaan staan. Zo duur hoeft dat laatste echt niet te zijn.

 

Je kan ook de lokale pers inschakelen. Bijna elke gemeente heeft wel een lokaal magazine of krantje, online en/of offline, bedenk eens waarom ze over je moeten schrijven. Dat kan van alles zijn: je 10de werknemer is gearriveerd, je voert nu ook uit naar Polen, je hebt je wagenpark volledig vervangen door milieuonvriendelijke batterijdingen, etc...

 

Ga wat linkbuilden. Kan je uitbesteden of zelf doen. Laat je stem horen op fora, help mensen, bel eens koud rond. Wees gerust dat ze na je belletje eens stiekem naar je site komen gluren en al helemaal wanneer je het keurig laat opvolgen door een e-mail.

 

Ach er is zoveel dat je kan doen om volk naar je site te lokken. Van achterover leunen gaat je zaak er ook niet op vooruit.

aangepast door ** Edwin **

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, vloerengilde zei:

Bij de DTG betaal ik voor't standaard plaatje ook €1200,00 als ik lid zou worden, voor vrijwel niks.

 

Vragen die serieus 1200 euro voor het soort 'standaard' websites dat ze in de regel opleveren?

 

In dat geval kan ik me wel voorstellen dat je dat een slechte investering lijkt. Eerlijkgezegd dacht ik dat ze met extreem veel lagere prijzen in de markt zaten ( <<500 euro) gezien de kwaliteit van de websites die ik wel eens zie langskomen. 

 

Niet dat 1200 euro extreem duur is voor een website, maar dan mag je zeker een flink stuk maatwerk verwachten. 

 

Maar hoe bepaal je eigenlijk je return on investment op je advertenties in het lokale blaadje? Vraag je klanten hoe ze bij jou terecht zijn gekomen?

 

En lastiger: hoe zou je kunnen bepalen wat je aan klandizie misloopt door het niet hebben van een website? De conversie vanaf een website naar klanten meten is over het algemeen niet zo moeilijk, maar meten aan iets wat niet bestaat is nagenoeg onmogelijk. 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Vragen die serieus 1200 euro voor het soort 'standaard' websites dat ze in de regel opleveren?

 

In dat geval kan ik me wel voorstellen dat je dat een slechte investering lijkt. Eerlijkgezegd dacht ik dat ze met extreem veel lagere prijzen in de markt zaten ( <<500 euro) gezien de kwaliteit van de websites die ik wel eens zie langskomen. 

 

Niet dat 1200 euro extreem duur is voor een website, maar dan mag je zeker een flink stuk maatwerk verwachten. 

 

Maar hoe bepaal je eigenlijk je return on investment op je advertenties in het lokale blaadje? Vraag je klanten hoe ze bij jou terecht zijn gekomen?

 

En lastiger: hoe zou je kunnen bepalen wat je aan klandizie misloopt door het niet hebben van een website? De conversie vanaf een website naar klanten meten is over het algemeen niet zo moeilijk, maar meten aan iets wat niet bestaat is nagenoeg onmogelijk. 

 

Ik denk dat ik Arjan wel begrijp hoor. Nogal wat ondernemers hebben hun buik vol van het internet. Sommige hebben het geprobeerd met zelfs dure websites (daarom geen goede) en tonnen reclame en het sloeg niet aan.

 

En dan gaan ze allerlei drogredenen gebruiken om de oorzaak te duiden. Werkt niet voor mijn branche, er is te veel concurrentie, ik heb te weinig middelen, ik sta niet bovenaan in Google, ik heb geluisterd naar een expert (webdesigner, marketeer, seo goeroe, ...) en het kostte alleen maar geld, ik ben te laat op het internet verschenen, etc etc etc.

 

Er zijn er maar weinig die zeggen dat hun website zuigt of achter de schermen te weinig hebben gedaan om het potentieel te benutten.

 

Nog anderen hebben een onvolledig mentaal beeld over het internet. Ze denken, "Ik heb een website en nu komen de klanten wel vanzelf langs". Niet dus.

 

Op dit alles is wél een gemakkelijk antwoord op te geven. Bijna altijd zijn er concurrenten, en daarom geen grote spelers, die wel meer dan aardig hun brood verdienen via hun website. Moet toch zijn dat zij iets goed doen wat de anderen niet doen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

ik heb inderdaad rekeningen van € 1200,00 voor 5 standaard paginas gezien.

 

Ik bepaal het vanuit de verkopen, waarbij ik periodes heb hoe ik op verschillende manieren adverteer, daarbij weet ik welke periodes de verkopen plaats vinden en wanneer het rustig is. aan de hand van het aantal opdrachten/winst weet ik welke manier het meest zinvol is.

 

Er zijn altijd klanten die je niet heb, dus ik tel liever wat ik wel aan klanten heb, er is nu eenmaal een max aan het aantal dagen wat ik kan besteden aan de arbeid die er bij hoort.

 

Het is niet en drogreden, maar waarom moet een website en de hele online aanwezigheid van levensbelang zijn als het ook op meerdere manieren kan.

 

 

 

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie
  • 0
15 minuten geleden, vloerengilde zei:

ik heb inderdaad rekeningen van € 1200,00 voor 5 standaard paginas gezien.

 

Ik bepaal het vanuit de verkopen, waarbij ik periodes heb hoe ik op verschillende manieren adverteer, daarbij weet ik welke periodes de verkopen plaats vinden en wanneer het rustig is. aan de hand van het aantal opdrachten/winst weet ik welke manier het meest zinvol is.

 

Er zijn altijd klanten die je niet heb, dus ik tel liever wat ik wel aan klanten heb, er is nu eenmaal een max aan het aantal dagen wat ik kan besteden aan de arbeid die er bij hoort.

 

Het is niet en drogreden, maar waarom moet een website en de hele online aanwezigheid van levensbelang zijn als het ook op meerdere manieren kan.

 

 

 

 

Het is niet noodzakelijk van levensbelang voor iedereen, voor sommige wel. En ja, je kan ook offline goed je boterham verdienen. Bedrijven zat die het doen terwijl ze minimaal online aanwezig zijn of zelfs helemaal niet. En da's hun goed recht.

 

Ik snap best dat vanuit jouw standpunt online niet voldoende opbrengt, maar je referentiekader is gewoon niet volledig. Jouw website is niet ingericht als een geldmachine en dan mag je ook niet verwachten dat je de bestellingen amper kunt volgen. Dan kan je niet zeggen, 'mijn offline manier is beter dan een online manier'. Het zou kunnen dat het klopt, maar de enige zekerheid die je hebt, is dat we het niet weten.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

net zoals mijn klanten er ook vaker voor kiezen de laminaat zelf te leggen zonder de kennis.

Wil je als ondernemer dan de lokale laminaatstunter worden (zeg afhaalgroothandel)? Of gilde/gildemeester in geheel verzorgde kwaliteitsvloeren? Dat kan in samenwerking ook goed bovenregionaal. Mooie naam, vraagt m.i. gewoon om een goede positionering en presentatie als je opwaarts wilt!

 

Kijk voor marketinginspanningen naar hoe jouw (gewenste) klanten zich online/offline oriënteren op een vakman of aankoop. Als je daar een goed beeld van hebt, dan kun je diverse uitingen gaan organiseren en inrichten. Afkijken bij concurrenten is daarbij ook niet verboden om jouw plan aan te scherpen!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zelf ontwikkel ik ook digitale producten (website, apps en software) en wil ik voor 2020 drie nieuwe klanten vinden. Zelf wil ik het volgende gaan inzetten om de klanten te gaan werven (wellicht heb je er ook iets aan): 

- Eigen website als visite kaartje
- Posten op LinkedIn (privé & zakelijk)
- Events bijwonen en netwerken  (bv. KVK startersdag)
- Video pitch ontwikkelen (en promoten)
- Made by x in footer plaatsen voor marketing 
- Business cards uitdelen 
- Betaalde advertenties (online & offline) 
- Brief/brochure versturen naar bedrijven
- Via team / netwerk opdrachten binnen halen
- Samenwerking freelance sales mensen

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, vloerengilde zei:

ik heb inderdaad rekeningen van € 1200,00 voor 5 standaard paginas gezien.

 

Dat is wel heel erg duur natuurlijk. 

 

Return on investment blijft belangrijk, en met dergelijke prijzen voor de simpels mogelijke website denk ik dat ondernemers inderdaad denken dat een andere optie beter is. 

 

Uiteraard is het compleet branche afhankelijk van wat je aan website nodig hebt, en daarbinnen zijn de verschillen per bedrijf ook heel groot. 

 

1200 euro voor een 'online visitekaartje' is echter idioot - ik heb wel wat simpele DTG sites gezien die nog niet een kwart van dat bedrag waard zijn. Bovendien zijn deze sites vaak van zeer matige kwaliteit en ontberen ze essentiële informatie. Je hoeft echt geen enorm complexe site op te zetten die in de duizenden euro's loopt om je belangrijkste gegevens kenbaar te maken: wat je doet, wat het kost, wanneer dat kan, wie het komt doen, en waarom je beter bent dat de gemiddelde concurrent. 

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Stefan Bakker zei:

Zelf ontwikkel ik ook digitale producten (website, apps en software) en wil ik voor 2020 drie nieuwe klanten vinden. Zelf wil ik het volgende gaan inzetten om de klanten te gaan werven (wellicht heb je er ook iets aan): 

- Eigen website als visite kaartje
- Posten op LinkedIn (privé & zakelijk)
- Events bijwonen en netwerken  (bv. KVK startersdag)
- Video pitch ontwikkelen (en promoten)
- Made by x in footer plaatsen voor marketing 
- Business cards uitdelen 
- Betaalde advertenties (online & offline) 
- Brief/brochure versturen naar bedrijven
- Via team / netwerk opdrachten binnen halen
- Samenwerking freelance sales mensen

En dat allemaal voor drie nieuwe klanten? Dit zou toch het tienvoudige moeten opleveren?

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Dat is wel heel erg duur natuurlijk. 

 

Return on investment blijft belangrijk, en met dergelijke prijzen voor de simpels mogelijke website denk ik dat ondernemers inderdaad denken dat een andere optie beter is. 

 

Uiteraard is het compleet branche afhankelijk van wat je aan website nodig hebt, en daarbinnen zijn de verschillen per bedrijf ook heel groot. 

 

1200 euro voor een 'online visitekaartje' is echter idioot - ik heb wel wat simpele DTG sites gezien die nog niet een kwart van dat bedrag waard zijn. Bovendien zijn deze sites vaak van zeer matige kwaliteit en ontberen ze essentiële informatie. Je hoeft echt geen enorm complexe site op te zetten die in de duizenden euro's loopt om je belangrijkste gegevens kenbaar te maken: wat je doet, wat het kost, wanneer dat kan, wie het komt doen, en waarom je beter bent dat de gemiddelde concurrent. 

 

Niet noodzakelijk. Als jij een 5-pagina website moet afleveren met een lekker design, SEO ready, uitgekiende usability, professionele foto's en teksten uitgeschreven door een goede webschrijver, dan kan je dit een veelvoud kosten. Maar dan heb je wel iets dat überhaupt voor ROI kan zorgen.

 

Maar wanneer je echt geen budget hebt, dan is het soms gewoon beter om 1 pagina te hebben, met je adres, openingsuren, opsomming van je belangrijkste diensten of productcategorieën, aangevuld met een kort invulformuliertje. Daar moet je niks van verwachten, maar het heeft je (bijna) niks gekost ook.

 

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik heb geen verstand van de vraag of er nog behoefte is aan hetgeen dat je aanbiedt en heb wel 2 tips voor je:

 

1. Sluit je aan bij een lokaal ondernemersnetwerk waar veel zzp´ers zitten, die hebben allen een website nodig.

Zelf ben ik lid van een club gestoelt op het principe geven loont. Ik geloof niet dat het de bedoeling is om hiervoor reclame te maken, maar als je geven loont als zoekopdracht in Google invoert dan kom je zeker goed uit.

2. Er is een internetondernemer (Boyd Hoek) die een verkoopmethode voor social media support heeft ontwikkeld.

Ik geloof in deze methode EN dat deze menthode ook goed toepasbaar is wanneer je websites ontwikkeld.

 

In marketing geldt (daar heb ik een beetje verstand van); er is nooit 1 kanaal. Bewandel verschillende wegen!

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, ** Edwin ** zei:

Maar wanneer je echt geen budget hebt, dan is het soms gewoon beter om 1 pagina te hebben, met je adres, openingsuren, opsomming van je belangrijkste diensten of productcategorieën, aangevuld met een kort invulformuliertje. Daar moet je niks van verwachten, maar het heeft je (bijna) niks gekost ook.

 

 

 

Tja, 1 is meestal beter dan geen, tenzij het zo slecht is dat het klanten verjaagt.

 

Als je echt idioot veel meer tijd dan geld hebt kan je dat natuurlijk zelf regelen. De kosten voor de goedkoopste hosting en domeinregistratie zijn wellicht een paar tientjes per jaar, en daar krijg je nog gratis wordpress of een ander website builder tool voor ook. Zoiets zal in de regel echt geen wereldschokkende stijging in klandizie opleveren, maar ls je budget zeer beperkt is, is het meestal beter dan niets. Bovendien is het een goede mogelijkheid om een domeinnaam veilig te stellen. 

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, 121 zei:

Goedendag,

 

Ik heb geen verstand van de vraag of er nog behoefte is aan hetgeen dat je aanbiedt en heb wel 2 tips voor je:

 

1. Sluit je aan bij een lokaal ondernemersnetwerk waar veel zzp´ers zitten, die hebben allen een website nodig.

Zelf ben ik lid van een club gestoelt op het principe geven loont. Ik geloof niet dat het de bedoeling is om hiervoor reclame te maken, maar als je geven loont als zoekopdracht in Google invoert dan kom je zeker goed uit.

2. Er is een internetondernemer (Boyd Hoek) die een verkoopmethode voor social media support heeft ontwikkeld.

Ik geloof in deze methode EN dat deze menthode ook goed toepasbaar is wanneer je websites ontwikkeld.

 

In marketing geldt (daar heb ik een beetje verstand van); er is nooit 1 kanaal. Bewandel verschillende wegen!

 

Die Hoek is dat zoiets als die Chinese jongen, die geen opleiding heeft genoten, vroeger arm was, van alles heeft geprobeerd, dan het licht zag en in geen tijd heel rijk werd en er graag mee uitpakt? En uiteraard is ie zo goed om zijn 'kennis', voor pakweg toch minstens 1000 euro, te delen met naïeve mensen die snel rijk willen worden met niks te doen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

Tja, 1 is meestal beter dan geen, tenzij het zo slecht is dat het klanten verjaagt.

 

Als je echt idioot veel meer tijd dan geld hebt kan je dat natuurlijk zelf regelen. De kosten voor de goedkoopste hosting en domeinregistratie zijn wellicht een paar tientjes per jaar, en daar krijg je nog gratis wordpress of een ander website builder tool voor ook. Zoiets zal in de regel echt geen wereldschokkende stijging in klandizie opleveren, maar ls je budget zeer beperkt is, is het meestal beter dan niets. Bovendien is het een goede mogelijkheid om een domeinnaam veilig te stellen. 

 

Zeker. Dat dient om de mensen op te vangen die toch al expliciet naar je op zoek waren. Zonder je minimale website hadden ze je wellicht ook wel gevonden, nu is het gewoon iets gemakkelijker.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.