• 0

Nood aan een website?

(aangepast)

Hebben bedrijven in deze tijd nog wel nood aan een website? Ik bouw sinds een jaar of 2 websites als klein bijberoep. Dit lukt aardig maar het grootste probleem is altijd geweest --> klanten vinden.

 

Ik heb al verschillende marketingkanalen geprobeerd zoals:

-Google advertenties : deze zijn zeer duur en de concurrentie enorm. Je moet al een heel dure websites kunnen bouwen voor een klant om de kosten qua advertenties eruit te halen.

-Facebook advertenties : idem als google. Return is veel te mager. Bvb 100euro advertenties maar geen enkele opdracht die er uit voortvloeit. Ook al target je goed.

 

Wat zijn volgens jullie methodes die wel nog werken om klanten in deze markt binnen te halen? Of vinden bedrijven het wat overbodig?

aangepast door Taxidriver999
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor veel kleine bedrijven is een portal zoals google maps voldoende. Als ik bijv. een kapper zoek, tik ik dat in op google. Vervolgens staan alle kappers onder elkaar met alle data, openingstijden en vaak recensies. Daar vind ik betere info dan op hun eigen site.

 

Net als veel autobedrijven, daar ga je ook niet per bedrijf kijken wat hun aanbod is, je kijkt dan op een site als gaspedaal, autotrader etc.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
Op 27-10-2019 om 02:12, TwaBla zei:

Dat doet topicstarter misschien ook. En er zijn vast ondernemers die geen zin hebben om met Wordpress te worstelen. Hoe breng je dan vraag en aanbod bij elkaar?

 

Zeer moeizaam.

 

Voor mensen die via google zoeken maak je eigenlijk nauwelijks kans - die hele markt wordt platgedrukt door bedrijven die middels SEA en SEO leads verzamelen en die doorverkopen aan daadwerkelijke bouwers, voor veel geld. De bedragen daarin zijn serieus, voor een lead die je samen met 4 andere bedrijven verkrijgt langs die manier betaal je 20 tot 50 euro. Even gemakkelijk gesteld dat je allemaal even goed bent als aanbieder en dus 20% van die leads converteert naar een klant ben je al 100 tot 250 euro kwijt aan het binnenhalen van een dergelijke klant, dat hakt al stevig in het budget van een simpele website. 

 

Dat bedrijven het bouwen van een simpele website in veel gevallen uitbesteden sluit ik zeker niet uit, maar de vraag is wel hoe ze dan bij een leverancier komen. 

 

Een deel zal dat doen door zelf te gaan googelen, bij de lead generators te komen, wat offertes te krijgen en uiteindelijk iets te kiezen, waarbij ze zich nooit realiseren dat de helft van het budget voor die website al is opgegaan aan leadgeneratie. 

 

Een ander deel zal het in hun netwerk zoeken, vragen waar een ander haar website liet ontwikkelen, en als dat een prettig proces bleek te zijn tegen redelijke kosten, dezelfde leverancier benaderen voor hun project. Voor mij is dat de grootste bron van compleet nieuwe klanten. 

 

Anderzijds kan ik hier iets anders tegenaan kijken dan de gemiddelde webbouwer gezien >90% van mijn werk ligt in het werken aan websites met maatwerk programmatuur, databases en dergelijke: Vaak dingen die je niet echt kunt doen met wordpress oid, tenzij er een of andere plugin voor is waarvan de support vervolgens weer uiterst dubieus is, en de installatie complex genoeg om de gemiddelde ondernemer te verjagen. 

Link naar reactie
  • 0

We zien hier regelmatig bedrijven voorbij komen die adressen van starters kopen bij de KvK en ze bellen met een aanbieding: plek in een gids, website erbij, positie op Google Maps. De KvK moet stoppen met de verkoop van adresgegevens, maar er zijn meer aanbieders. En je kan altijd zelf adressen gaan verzamelen.

 

Bellen, schrijven of langsgaan werkt ook nog steeds. Misschien wel beter.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, TwaBla zei:

Bellen, schrijven of langsgaan werkt ook nog steeds. Misschien wel beter.

 

Qua actieve werving ongetwijfeld. 

 

Je zou kunnen gaan zoeken naar ondernemers die een zeer verouderde website hebben en die specifiek contacteren, of bijvoorbeeld ondernemers de wel een bakstenen pand hebben maar schijnbaar geen website. 

 

Ergens denk ik dat je daarmee momenteel goedkoper leads kan binnenhalen dan via leadgenerators of proberen zelf hoog in zoekresultaten te komen. Nadeel is dat het wel tijdrovend is, of je moet er iemand voor inhuren. Op zich is dat niet eens zo moeilijk, afgezien van de Nederlandse taal: je kunt er niet eenvoudig iemand via fiverr oid op zetten. 

Link naar reactie
  • 0

Ik lees toevallig dit topic...

 

Zelf ben ik bezig met het maken van een website voor mijn start-up bedrijf.

Graag hoor ik van jullie of er bepaalde regels en wetten zijn waar ik mij hiervoor aan moet houden. Bijvoorbeeld met het plaatsen van cookies en het volgen van de gebruikers van mijn website. 

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Als je gewoon van 9 tot 5 even gaat rondbellen, dan haal je er minstens 1 klant uit.

Een hoop ondernemers hebben een 'foute' website en sommige zelfs geen. Dat zijn de mensen die jij moet hebben.

 

Laat ook eens een foldertje drukken en ga dat in de bus stoppen bij bedrijven in je buurt.

 

Het is allemaal hard werken, maar old school rendeert (bijna) altijd.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, vloerengilde zei:

de website heeft voor mij minder nut, de euros zijn stuk rendabeler in het plaatselijke krantje.

Dat plaatselijk krantje wordt steeds minder en minder gelezen.

 

Sowieso is het anekdotisch bewijs en ben je niet kritisch voor je eigen website. Die kan je op tal van vlakken verbeteren en is deze quasi onwerkbaar op mobiel. Natuurlijk dat deze website dan niet rendeert. Het omgekeerde zou mij net verbazen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Hier leveren de euro aan krantenadvertenties helemaal niets op, de eenmalige investering in een website heeft zich al 1000 keer terugverdiend, ik bereik hier namelijk klanten in heel Nederland e.o. mee. Het is maar in welke branche je zit.

Ik zou als vloerengilde ook zeker een website nemen, al is het maar een simpele website van 50 euro met wat tekst en foto's en uiteraard contactgegevens/formulier. Google ads is niet nodig als je het druk genoeg hebt.

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, vloerengilde zei:

je zal gelijk hebben, alleen de euro's aan krantenadvertenties leveren hier nog vele malen meer op dan euro's aan websitebouwers en google ads doneren. Mij verkoop je dus geen website.

 

Ik wil je ook geen website verkopen. Ook al omdat ik géén websites verkoop.

 

Wat jij doet, is eigenlijk dit:

 

* Je hebt ergens een bakstenen pand met parking.

* Op de parkeerplaats liggen allerlei scherpe voorwerpen. Spijkers en glasscherven.

* Rondom het pand is een muurtje gebouw van anderhalve meter hoog. De klanten hebben geen keuze en moeten erover klimmen.

* Bovenop dat muurtje komen ze nog wat prikkeldraad tegen. Ook deze moeten ze ontwijken.

* Een beetje verderop moeten ze dan weer een slotgracht overwinnen.

* Bijna bij de ingang aangekomen, met een nat pak, moet ze wel opletten voor de diepe kuilen.

* Eindelijk is de toegangsdeur in zicht, er hang een kaartje aan de deur "Duwen". Helaas, moet je trekken om de deur open te krijgen.

 

Later kom jij op een forum zeggen dat zo'n bakstenen winkel niet werkt en dat je meer geld uit je zaakje puurt met advertenties in een krantje en telefonische verkoop. En neen, er moet niemand je een bakstenen winkel verkopen, want volgens jou werken die niet meer.

 

Ok. :)

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, DaMedia zei:

Hier leveren de euro aan krantenadvertenties helemaal niets op, de eenmalige investering in een website heeft zich al 1000 keer terugverdiend, ik bereik hier namelijk klanten in heel Nederland e.o. mee. Het is maar in welke branche je zit.

Ik zou als vloerengilde ook zeker een website nemen, al is het maar een simpele website van 50 euro met wat tekst en foto's en uiteraard contactgegevens/formulier. Google ads is niet nodig als je het druk genoeg hebt.

 

Hoe kan je nu verwachten dat je een goede website gaat hebben wanneer deze maar 50 euro mag kosten?

 

Google Ads zijn idd. geen noodzakelijkheid. Bij sommige bedrijven werkt het gewoon niet, bij anderen is er te veel concurrentie van grotere spelers.

 

Maar er zijn tig manieren om bezoekers naar je website te lokken. E-mailmarketing bv. Bezorg je bestaande klanten regelmatig een leuke tip of weetje over vloeren leggen, combineer dit af en toe met een actie. Zorg dat je in hun hoofd blijft hangen en ze zullen meer je website en winkel bezoeken én meer reclame maken bij familie, vrienden en collega's.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg niet dat het niet meer mag kosten, maar de website waar ik het over had heeft mij twee uurtjes tijd gekost, dat was 5 jaar terug. Sindsdien nooit iets aan veranderd. Zelfs in de kop staat nog een jaartal 2014 genoemd. Enige dat ik daarna gedaan heb is wat linkbuilding. Website levert me nu zo'n 90 nieuwe klanten per jaar op. Een goede investering dus.

Het hoeft dus allemaal niet zo moeilijk en duur, maar je bent wel vindbaar. Een standaard "brochure" op internet kan voldoende zijn.

Link naar reactie
  • 0
46 minuten geleden, ** Edwin ** zei:

Wat jij doet, is eigenlijk dit:

 

Wat jij doet is doel en middel verwisselen. Die website is een doel voor de site-metselaar. Maar het is een middel van de vloerverkoper. Er ligt een gracht rond de abri. Nou en? De winkel is prima bereikbaar.

 

Al denk ik dat een goeie site van 50 euro meer bijdraagt aan de verkoop dan een slechte site van 50 euro. :upside-down-face:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, DaMedia zei:

Ik zeg niet dat het niet meer mag kosten, maar de website waar ik het over had heeft mij twee uurtjes tijd gekost, dat was 5 jaar terug. Sindsdien nooit iets aan veranderd. Zelfs in de kop staat nog een jaartal 2014 genoemd. Enige dat ik daarna gedaan heb is wat linkbuilding. Website levert me nu zo'n 90 nieuwe klanten per jaar op. Een goede investering dus.

Het hoeft dus allemaal niet zo moeilijk en duur, maar je bent wel vindbaar. Een standaard "brochure" op internet kan voldoende zijn.

 

En dat lukt je met elke website/branche? 2 uurtjes tijd in stoppen. En daarna 5 jaar lang 90 klanten scoren per jaar...

 

Sterk. :)

 

Dat het niet altijd moeilijk en duur moet zijn, geloof ik wel. Soms is een kaal veredeld adreskaartje beter dan een slechte (dure) grote website.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
32 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Wat jij doet is doel en middel verwisselen. Die website is een doel voor de site-metselaar. Maar het is een middel van de vloerverkoper. Er ligt een gracht rond de abri. Nou en? De winkel is prima bereikbaar.

 

Al denk ik dat een goeie site van 50 euro meer bijdraagt aan de verkoop dan een slechte site van 50 euro. :upside-down-face:

 

Is dat zo? Een website is een middel om omzet te bekomen, net zoals een bakstenen winkel dat kan zijn.

 

Door de gracht is de winkel net niet prima bereikbaar. Misschien wel voor een kleine niche die graag natte kleding aantrekt, maar niet voor de grootste gemene deler.

Je gracht zorgt ervoor dat je veel omzet laat liggen. Lijkt mij helemaal niet prima. En al zeker niet wanneer aan de overkant een concurrent is gearriveerd waarbij je met droge kleding wél in zijn winkel geraakt.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
27 minuten geleden, vloerengilde zei:

omzet is 1, maar verdien je dan ook wat? wat ik vooral ervaren heb is meer kosten, meer omzet, lagere winsten.  de mensen die over de gracht en de spijkers binnen komen hebben in ieder geval wel een doel tot aankoop.

 

Dus de mensen die hun kleding droog wensen te houden en opteren voor gave banden hebben dat doel niet? Allemaal? Echt?

Allemaal wel stoer om uit te pakken dat je enkel wil verkopen aan de volhouders, de doorzetters, maar dan laat je wel belachelijk veel omzet liggen.

 

Je kosten blijven hetzelfde. Een goede of een minder goede website promoten, de kost (tijd en/of geld) is hetzelfde. Het is zelfs mogelijk dat je net minder moet uitgeven.

Tuurlijk kost een goede website je wel iets, maar ook daar zal je merken dat deze eigenlijk niet veel meer kost dan een slechte website (laten) bouwen.

 

Als jij je conversie weet op te trekken van 0.5% naar 2% (echt niet onrealistisch), dan voel je dat niet alleen snel, het rendement blijft ook lang duren. Pakweg de websites van Google, Amazon, eBay zijn in grote lijnen al 20 jaar hetzelfde. Ook jij moet niet elke 3 jaar een 'nieuwe' website hebben.

 

Weet je, veel ondernemers stoppen te veel tijd/geld in nieuwe klanten vinden op het internet. Het gros heeft een slapende goudmijn vlakbij in buurt: de bestaande klanten. Je kan zorgen dat zij meer langs komen en ambassadeur spelen voor je winkel.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
Op 25-10-2019 om 11:18, espen zei:

Tja, een schilder op de hoek dacht 10-15 jaar geleden dat een website het meest belangrijke was.

Deze schilder heeft zijn website in oktober 2018 verwijdert (gebruik alleen het "info@" mailadres nog) wegens meer aanvraag dan mogelijkheid tot uitvoer. Zoals de economie nu draait denk ik dat de meeste eenpitters die met hun handen moeten werken en in de regio werken meer dan voldoende werk hebben. Voor grotere bedrijven met voldoende personeel, werkzaamheden door het hele land of in de verkopende branche actief zijn kan een goede website (hoog scorend in Google) dan weer wel een must zijn.

Een WP site maken kan vrijwel iedereen wel. Het up-to-date houden (denk aan beveiligingsupdates) van een WP site zal door die doelgroep dan ook wel eens vergeten worden.

Ik denk dat op dat punt aandacht brengen voor Taxidriver999 nogal wat winst te behalen valt. Maak regelmatig blogs, strooi eens met info over beveiligingslekken, de AVG wetgeving en (extreme) voorbeelden hoe het een en ander gigantisch fout kan lopen en je trekt mogelijk de doe-het-zelf website bouwers aan als potentiële klant aan.

Om lokale klanten aan te trekken kan het ook handig zijn om de website van een lokale (sport)vereniging gratis te onderhouden. Deze lokale klanten kunnen dan weer een mooie review plaatsen.

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, ** Edwin ** zei:

Dat het niet altijd moeilijk en duur moet zijn, geloof ik wel. Soms is een kaal veredeld adreskaartje beter dan een slechte (dure) grote website.

 

Het is in ieder geval beter dan niets - afhankelijk van wat je doet kan het prima volstaan om een heel eenvoudige pagina te hebben met enkel wat basisgegevens, een contactmogelijkheid, indien van toepassing openingstijden en dergelijke. 

 

Ik zou geen idee hebben  hoe ik, afgezien van online, een dienstverlener voor het een of ander zou moeten vinden. Als ik er eentje in de buurt wil dan kijk ik wel op google maps of iets dergelijks... en dan is het wel handig als ze een website hebben met een contactformulier of iets dergelijks, realtime bellen is vreselijk onhandig voor beide partijen ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.