• 0

Reviews van mensen die niets bij mij besteld hebben

Hallo,

 

Ik heb in de afgelopen  2 dagen 2 reviews gehad van mensen welke niks bij mij besteld hebben. Ik heb ze verzocht om contact met mij op te nemen maar dat gebeurt niet. Ze hebben echt niks bij mij besteld (naam en de omschrijving in de review komen niet overeen met iets wat ik verkocht heb) Ik heb ze al geraporteerd  maar daar gebeurt niks mee (volgens mij gaat daar ook niks mee gebeuren) wat kan ik doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt op Google reviews reageren,  dus beleefd aangeven dat het geen klanten zijn. 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
9 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Je klanten anders behandelen?

Waarom moet het een klant zijn  ... misschien is het een boze buurvrouw of een concurrent ?

 

Reviews ... het frustratie- en concurrentieputje van Internet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Daar is helaas weinig aan te doen. Je kunt ze inderdaad rapporteren, maar daar gebeurt waarschijnlijk niets mee. Zo had ik zelf ook een 1 ster review van iemand die geen klant bij mij is, maar zich wel goed had ingelezen en dus ook mijn naam gebruikt had in zijn review. Hij had ook nog een paar 1 ster reviews geplaatst bij andere webbouwers, dus waarschijnlijk gewoon een zielige concurrent. 

Gewoon netjes op reageren dat diegene geen klant is, en zorgen dat je zoveel mogelijk positieve reviews krijgt.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Waarom moet het een klant zijn  ... misschien is het een boze buurvrouw of een concurrent ?

Dat is een aanname gezien de topics van TS.

Zucht ... vandaar het bijwoord ‘misschien’.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zucht ... ik denk niet dat het de buurman is.

 

“Hallo, 

 

Wij hebben bij een klant een aquarium geleverd en deze was niet naar hun verwachtingen, hierop heb ik ze een fikse korting gegeven en een nieuw aquarium geleverd. De klant beweert nu echter dat deze ook niet goed zou zijn omdat het glas te dun was (ze zijn er bij het maken van een factuur mee akkoord gegaan) Ik heb meermaals uitgelegd dat het glas gewoon dik genoeg was maar dat word genegeerd. De klant wil nu de overeenkomst ontbinden en dreigt met een negatieve ervaring bij de consumentbond en andere social media. Ik heb gedaan wat ik moest doen en ik ben ervan overtuigd dat de bak veilig is maar ik wil geen negatieve ervaringen op mijn naam van mijn bedrijf hebben, wat kan ik hier aan doen? “

 

 

aangepast door logistieke dienstverlening
Link naar reactie
  • 0

Gewoon het advies van Ward opvolgen en niet teveel tijd en energie aan verspelen. Ik zie sowieso een dubbele review en het lijkt wel alsof er iemand in Den Haag of omgeving een probleem met jou (of zichzelf) heeft.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Ward van der Put zei:

Je kunt ze rapporteren via Google Mijn Bedrijf (Google My Business):

 

https://support.google.com/business/answer/4596773?hl=nl

 

Dat kan inderdaad, en vervolgens hoor je daar nooit meer wat van en blijft de review gewoon staan.  Pas als er flink aantal mensen die review als ongepast aanduiden zal er misschien een keer naar gekeken worden.. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

 

Gewoon doorwerken en niet teveel gedoe met klanten krijgen. Dus duidelijk aangeven wat verwacht kan worden en net ietsje meer doen. Dan krijg je ook positieve reviews die het gemiddelde optrekken. Je kan veel energie steken in het veranderen van de wereld om je heen, maar als je eerst je eigen zaken op orde brengt, gaat het een stuk sneller. Google doesn't give a shit.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Soms heb je er rare snuiters tussen zitten, ik heb ook zo'n random 1 ster review:

 

"Je kunt mailen tot je een ons weegt, maar ze verdommen het om te reageren." - ik heb niet het idee dat dat een echte klant is (tenzij zijn mail in de spambox terecht komt, maar dan zou-ie wel bellen oid lijkt me). Zijn gebruikersnaam is "OP Gelicht" en dit is zijn enige review. Misschien is dat een of andere dienst waarmee je concurrenten zwart kun laten maken, en ze per geval een nieuw account registreren of iets dergelijks.  Als het een echte klant was dan had ik wel een naam verwacht en/of meerdere reviews, dit lijkt gewoon 100% vals. 

 

Ik heb het getracht te rapporteren bij google maar die hebben as usual overal maling aan. 

Link naar reactie
  • 0
37 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Maar de reactie die je zelf op de review geeft,  is ok zichtbaar...

 

Klopt, maar pas als men doorklikt.  In eerste instantie zijn alleen de totaalscore en 3 uitgelichte reviews (zonder reactie) zichtbaar. Bij mij staat die negatieve altijd bij de uitgelichte reviews... 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik market niet echt naar consumenten toe, en dat ene 1-ster review is dan ook het enige review dat ik heb op google. 

 

Het is zo random dat het amper geloofwaardig is, maar als ik er een probleem mee had zou ik gewoon een stuk of 10 klanten vragen om hun eerlijke review achter te laten en dat ene review in de schaduw te laten verdwijnen. Voor zover ik weet heb ik geen ontevreden klanten die 3 sterren of minder zouden geven, en als ze daartoe wel geneigd waren zou ik vooral willen weten waarom, en waarom ze me daarvan niet op de hoogte gesteld hebben. 

 

Natuurlijk kan niet iedereen 100% dolgelukkige klanten hebben en zouden er wellicht wat 3 of 4 sterren reviews tussen zitten - prima, dat geeft een eerlijk genoeg beeld. En als het een keer mis loopt  en een daadwerkelijke klant geeft je een 1 of 2 sterren review dan kan dat ook gebeuren, maar het frustrerende aan deze situatie is dat dit review compleet anoniem is: Ik heb geen idee wie de persoon in kwestie is, laat staan wat het probleem is, en ook geen manier om daar achter te komen. 

 

Bovendien is de review-tekst gewoon raar: ""Je kunt mailen tot je een ons weegt, maar ze verdommen het om te reageren." - als er iets stond van "deze toko heeft mijn website volledige verpest" dan zou dat nog best kunnen, maar klagen over gebrek aan antwoord op mail van iemand die ik totaal niet ken? Lijkt me weinig natuurlijks aan. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.