Jump to content
nick7203

Reviews van mensen die niets bij mij besteld hebben

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb in de afgelopen  2 dagen 2 reviews gehad van mensen welke niks bij mij besteld hebben. Ik heb ze verzocht om contact met mij op te nemen maar dat gebeurt niet. Ze hebben echt niks bij mij besteld (naam en de omschrijving in de review komen niet overeen met iets wat ik verkocht heb) Ik heb ze al geraporteerd  maar daar gebeurt niks mee (volgens mij gaat daar ook niks mee gebeuren) wat kan ik doen?

Waar heb je deze reviews ontvangen? En wat is het probleem als dit positieve beoordelingen zijn?

Groet,

Highio

HelikopterLandingsplaats...

Op google. Het zijn 1 ster beoordelingen, sommigen hebben helemaal geen inhoud en de andere gaan over scherp glas (terwijl al het glas netjes word afgeschuurd of geslepen)

Tja, dit soort ontwikkelingen verbazen mij eerlijk gezegd niet...

Groet,

Highio

Je kunt op Google reviews reageren,  dus beleefd aangeven dat het geen klanten zijn. 

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

9 uur geleden, logistieke dienstverlening zei:

Je klanten anders behandelen?

Waarom moet het een klant zijn  ... misschien is het een boze buurvrouw of een concurrent ?

Reviews ... het frustratie- en concurrentieputje van Internet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Het waren geen klanten, zegt vraagsteller al in de openingspost...

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Daar is helaas weinig aan te doen. Je kunt ze inderdaad rapporteren, maar daar gebeurt waarschijnlijk niets mee. Zo had ik zelf ook een 1 ster review van iemand die geen klant bij mij is, maar zich wel goed had ingelezen en dus ook mijn naam gebruikt had in zijn review. Hij had ook nog een paar 1 ster reviews geplaatst bij andere webbouwers, dus waarschijnlijk gewoon een zielige concurrent. 

Gewoon netjes op reageren dat diegene geen klant is, en zorgen dat je zoveel mogelijk positieve reviews krijgt.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

er is er zojuist weer een bijgekomen, weer met het verhaal dat het glas scherp zou zijn. Ik ben van een 4,4 naar een 2,8 gegaan en ondanks dat ik er bij zet dat het geen klant is heb ik het gevoel dat klanten er wel op afschrikken

heeft Google geen mailadres zodat je ze direct kunt benaderen?

5 minuten geleden, logistieke dienstverlening zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Waarom moet het een klant zijn  ... misschien is het een boze buurvrouw of een concurrent ?

Dat is een aanname gezien de topics van TS.

Zucht ... vandaar het bijwoord ‘misschien’.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Zucht ... ik denk niet dat het de buurman is.

“Hallo, 

Wij hebben bij een klant een aquarium geleverd en deze was niet naar hun verwachtingen, hierop heb ik ze een fikse korting gegeven en een nieuw aquarium geleverd. De klant beweert nu echter dat deze ook niet goed zou zijn omdat het glas te dun was (ze zijn er bij het maken van een factuur mee akkoord gegaan) Ik heb meermaals uitgelegd dat het glas gewoon dik genoeg was maar dat word genegeerd. De klant wil nu de overeenkomst ontbinden en dreigt met een negatieve ervaring bij de consumentbond en andere social media. Ik heb gedaan wat ik moest doen en ik ben ervan overtuigd dat de bak veilig is maar ik wil geen negatieve ervaringen op mijn naam van mijn bedrijf hebben, wat kan ik hier aan doen? “

Edited by logistieke dienstverlening

Dat is niet dezelfde klant (andere naam, andere woonplaats en mett die klant ben ik er onderling uitgekomen) 

Gewoon het advies van Ward opvolgen en niet teveel tijd en energie aan verspelen. Ik zie sowieso een dubbele review en het lijkt wel alsof er iemand in Den Haag of omgeving een probleem met jou (of zichzelf) heeft.

Groet,

Highio

2 uur geleden,  Ward  zei:

Je kunt ze rapporteren via Google Mijn Bedrijf (Google My Business):

https://support.google.com/business/answer/4596773?hl=nl

Dat kan inderdaad, en vervolgens hoor je daar nooit meer wat van en blijft de review gewoon staan.  Pas als er flink aantal mensen die review als ongepast aanduiden zal er misschien een keer naar gekeken worden.. 

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Gewoon doorwerken en niet teveel gedoe met klanten krijgen. Dus duidelijk aangeven wat verwacht kan worden en net ietsje meer doen. Dan krijg je ook positieve reviews die het gemiddelde optrekken. Je kan veel energie steken in het veranderen van de wereld om je heen, maar als je eerst je eigen zaken op orde brengt, gaat het een stuk sneller. Google doesn't give a shit.

Soms heb je er rare snuiters tussen zitten, ik heb ook zo'n random 1 ster review:

"Je kunt mailen tot je een ons weegt, maar ze verdommen het om te reageren." - ik heb niet het idee dat dat een echte klant is (tenzij zijn mail in de spambox terecht komt, maar dan zou-ie wel bellen oid lijkt me). Zijn gebruikersnaam is "OP Gelicht" en dit is zijn enige review. Misschien is dat een of andere dienst waarmee je concurrenten zwart kun laten maken, en ze per geval een nieuw account registreren of iets dergelijks.  Als het een echte klant was dan had ik wel een naam verwacht en/of meerdere reviews, dit lijkt gewoon 100% vals. 

Ik heb het getracht te rapporteren bij google maar die hebben as usual overal maling aan. 

Maar de reactie die je zelf op de review geeft,  is ok zichtbaar...

Is de reactie die ik onder de reviews plaats niet goed? 

37 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Maar de reactie die je zelf op de review geeft,  is ok zichtbaar...

Klopt, maar pas als men doorklikt.  In eerste instantie zijn alleen de totaalscore en 3 uitgelichte reviews (zonder reactie) zichtbaar. Bij mij staat die negatieve altijd bij de uitgelichte reviews... 

Kortom... zorgen dat je z.s.m. 3x een 5-sterren reactie er bij krijgt, dat haalt het gemiddelde weer omhoog :partying-face:

Kleding bedrukken doe je natuurlijk bij de leukste online kledingdrukkerij van NL en BE.

Bezoek 👕Kleding bedrukken op Bedrukt.nl voor: 

✔Goede kwaliteit ✔Betaalbare prijzen ✔Zelf online ontwerpen ✔Modieuze kleding ✔Bedrukken vanaf 1 stuk