Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
nick7203

Reviews van mensen die niets bij mij besteld hebben

Recommended Posts

Tja, ik market niet echt naar consumenten toe, en dat ene 1-ster review is dan ook het enige review dat ik heb op google. 

Het is zo random dat het amper geloofwaardig is, maar als ik er een probleem mee had zou ik gewoon een stuk of 10 klanten vragen om hun eerlijke review achter te laten en dat ene review in de schaduw te laten verdwijnen. Voor zover ik weet heb ik geen ontevreden klanten die 3 sterren of minder zouden geven, en als ze daartoe wel geneigd waren zou ik vooral willen weten waarom, en waarom ze me daarvan niet op de hoogte gesteld hebben. 

Natuurlijk kan niet iedereen 100% dolgelukkige klanten hebben en zouden er wellicht wat 3 of 4 sterren reviews tussen zitten - prima, dat geeft een eerlijk genoeg beeld. En als het een keer mis loopt  en een daadwerkelijke klant geeft je een 1 of 2 sterren review dan kan dat ook gebeuren, maar het frustrerende aan deze situatie is dat dit review compleet anoniem is: Ik heb geen idee wie de persoon in kwestie is, laat staan wat het probleem is, en ook geen manier om daar achter te komen. 

Bovendien is de review-tekst gewoon raar: ""Je kunt mailen tot je een ons weegt, maar ze verdommen het om te reageren." - als er iets stond van "deze toko heeft mijn website volledige verpest" dan zou dat nog best kunnen, maar klagen over gebrek aan antwoord op mail van iemand die ik totaal niet ken? Lijkt me weinig natuurlijks aan. 

8 uur geleden, Benm zei:

Tja, ik market niet echt naar consumenten toe, en dat ene 1-ster review is dan ook het enige review dat ik heb op google... maar als ik er een probleem mee had zou ik gewoon een stuk of 10 klanten vragen om hun eerlijke review achter te laten en dat ene review in de schaduw te laten verdwijnen. 

Ik had op dat moment ook nog geen andere reviews, en heb dus inderdaad een aantal klanten gevraagd er 1 te schrijven.  Dat heeft geholpen 😉  

Edited by Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Dat is mooi voor de ondernemer in kwestie, maar google doet blijkbaar alleen maar iets als de rechter er aan te pas komt. 

Wat dat beteft is dit toch onzin:

In een reactie laat Google aan NU.nl weten geen neprecensies toe te staan. "Als gebruikers denken dat een Google-review ons beoordelingsbeleid schendt, dan kunnen zij dit melden en dan onderzoeken we de claims. Na afronding van het onderzoek nemen we maatregelen in overeenstemming met onze bevindingen, zoals we in dit specifieke geval ook met meerdere reviews hebben gedaan."

Normaliter doen ze geen zier met neppe recenties, ook niet als die overduidelijk complete onzin zijn.