• 0

Zeevracht verzekering: twijfels over geldigheid

(aangepast)

Beste mensen,

Op 22 oktober is een zeevracht zending vanuit China vertrokken naar Nederland tot aan mijn deur. Het werd FOB Shenzhen door de leverancier geleverd en vanaf daar heeft mijn Nederlandse expediteur alles overgenomen. Ik heb gevraagd om een all-risk verzekering inclusief ''general average coverage/avarij grosse'' tot aan mijn deur, maar de documenten die mijn Nederlandse expediteur aan mij overhandigt laat mij twijfelen over de (geldigheid) van de verzekering (Howden Insurance Coverage). 

Ik zal het onderverdelen in vragen en hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

1) Zie het bestand ''insurance.jpg''. Dit is het eerste pagina van de insurance certificate. Ik zie echter nergens de naam van onze firma erop staan. Ook zie ik nergens de naam van mijn expediteur. Hoort dit zo?
2) Als datum staat er 17 november terwijl het pas op 22 oktober is verzonden. De aankomstdatum in de Rotterdamse haven zou 17 november kunnen zijn. Is dit een probleem?
3) Er staat from Rotterdam to Shenzhen, terwijl het vanaf Shenzhen naar Rotterdam is gegaan?
4) In het insurance certificate document wordt niks verteld over de Avarij grosse. Ik heb gevraagd aan mijn expediteur waarom dit zo is. Als antwoord zegt hij dat all-risk verzekering inclusief avarij grosse is en verwijst naar de aanvullende voorwaarden.pdf document in de bijlage. Ik zie echter nergens op de aanvullende voorwaarde document dat het betrekking heeft op deze zending of betrekking op de voorwaarden voor de Howden Insurance Coverage.
5) Het bedrag van 21.014,69 EUR klopt niet helemaal. Het bedrag is te hoog. Dit komt denk ik omdat ik nog geen finale offerte heb gekregen van mijn expediteur omdat ik nog moet beslissen naar welk adres het moet gaan in Nederland. Heel stom, ik weet het. Gaat dit een probleem vormen voor mijn claim op de verzekering?

Bij voorbaat hartelijk dank!

Groeten,
Floor




 

insurance.png

aanvullende voorwaarden.pdf

aangepast door Floorida
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
Op 28-10-2019 om 08:03, Floorida zei:

Ik zie echter nergens op de aanvullende voorwaarde document dat het betrekking heeft op deze zending of betrekking op de voorwaarden voor de Howden Insurance Coverage.

 

Omdat het andersom werkt:  in de polis en/of voorwaarden moet staan welke (aanvullende) clausules en aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Voor nadere vragen zou ik de adviseur of bemiddelaar bellen (Howden dus)  

 

Quote

Gaat dit een probleem vormen voor mijn claim op de verzekering?

 

Welke claim? Is er schade geweest? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
1 hour ago, Norbert Bakker said:

 

Omdat het andersom werkt:  in de polis en/of voorwaarden moet staan welke (aanvullende) clausules en aanvullende voorwaarden van toepassing zijn. Voor nadere vragen zou ik de adviseur of bemiddelaar bellen (Howden dus)  

 

 

Welke claim? Is er schade geweest? 

 

 


Goed idee, ik ga Howden benaderen hierover!

Er is geen schade geweest, maar dat kan natuurlijk gebeuren en dan is het belangrijk dat de verzekering wel goed geregeld is.

Erg bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 178 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.