• 0

Schadeherstel (tegels) bij een klant

Sinds 6 maanden heb ik een lopende geschil met een (veel eisend) klant betreft het leggen van tegels. 

De klant heeft niet betaald en eist dat alle (holle) tegels eruit moeten etc..

Wil niet dat dezelfde tegelleggers herstellen. 

Andere tegelleggers worden pas betaald aan het eind (na tevredenheid), dat is hij nooit. Die weg wil ik niet

Hij heeft een offerte aangevraagd voor het herstel met absurde onacceptabel hoge bedragen.

Voorgesteld om door injectie methode onder de tegels (voegen) en sommige gevallen door midden van de tegel (niet geaccepteerd) 

Het loopt vast, de klant wil juridische stappen nemen, ik heb daar geen ervaring mee en heb geen idee hoe de kosten daar van zijn.

Kan iemand mij verder hierover advies geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Relevant is de vraag of er wel of niet is opgeleverd.

Heeft de klant op enig moment het werk aanvaard, en is hij pas daarna gaan klagen over de hole tegels?

Of heeft hij direct nadat het werk klaar was, aangegeven dat het werk niet goed is? (Of mogelijk zelfs daarvoor).

 

Is er een afspraak gemaakt dat de klant in termijnen/delen betaald. Of betaald de klant ineens (achteraf, na of bij de oplevering)?

Zijn er algemene voorwaarden van toepassing? Die vraag is ook van belang om te weten wat de kosten van een juridische procedure mogelijk gaan kosten.

 

Een klant moet inderdaad de gelegenheid tot herstel geven, maar hij mag dat weigeren als het niet zal leiden tot goed en deugdelijk werk.

Overigens lijkt mij de injectiemethode, met herstel van de voegen, niet een goedkope manier. Zeker niet als er een behoorlijke hoeveelheid tegelvoegen geïnjecteerd moeten worden.

 

Op voorhand zou ik zeggen dat het er niet florissant uitziet voor TS.

Proberen af te kopen voor een beperkt bedrag is misschien de beste oplossing (als het lukt).

 

Link naar reactie
  • 0
Op 1-11-2019 om 01:23, Frank v C zei:

Relevant is de vraag of er wel of niet is opgeleverd.

Heeft de klant op enig moment het werk aanvaard, en is hij pas daarna gaan klagen over de hole tegels?

Of heeft hij direct nadat het werk klaar was, aangegeven dat het werk niet goed is? (Of mogelijk zelfs daarvoor).

 


Is dat relevant, valt het niet onder een verborgen gebrek. Moet je als klant een tegelvloer voor oplevering helemaal onderzoeken op eventuele holle tegels. Is dit een gebrek wat vaker voorkomt.

En wat als je slechthorend bent en visite maakt je er na een week op attent:astonished-face:

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De oplevering is een belangrijk moment in de bouw. In het algemeen ook voor de betaling. Het lijkt erop dat er geen oplevering heeft plaatsgevonden, althans dat de klant direct bij het einde van de werkzaamheden heeft geklaagd en heeft aangegeven het zo niet te aanvaarden. In dat geval lijkt het niet opgeleverd. Dat is een andere situatie dan een verborgen gebrek. Die is er pas na de oplevering. In dat geval kan het zijn dat er eerst een betalingsverplichting voor de opdrachtgever is ontstaan, die is hij niet nagekomen waarna nu de tegelzetter zijn werk nu mogelijk mag opschorten.

De gebreken die hier geschetst worden, zullen voor een consument als verborgen gebrek beschouwd worden, maar de consument mag ze natuurlijk wel voor of bij oplevering zien en daarover klagen.

aangepast door Frank v C
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

ShopJeRot, jouw online reactie op de vraag van logistieke dienstverlening ontbreekt vooralsnog in dit (discussie)topic.

 

KlusDenHaag, wat is de actuele stand van zaken?

 

Quote

De gebreken die hier geschetst worden, zullen voor een consument als verborgen gebrek beschouwd worden, maar de consument mag ze natuurlijk wel voor of bij oplevering zien en daarover klagen.

Volgens mij weet topic starter (TS) dondersgoed als kennelijke specialist in afwerking van vloeren en wanden dat hier een wanprestatie geleverd is. Zie de publieke HL-profielinformatie en het Handelsregister.

 

Wat zouden jullie nu doen als de vloer van jullie woonadres of kantoor niet bruikbaar is of voldoet aan de gangbare normen? De gebreken die hier geschetst worden klinken mij zeer ernstig.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.