Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
KlusKlub

Schadeherstel (tegels) bij een klant

Recommended Posts

Relevant is de vraag of er wel of niet is opgeleverd.

Heeft de klant op enig moment het werk aanvaard, en is hij pas daarna gaan klagen over de hole tegels?

Of heeft hij direct nadat het werk klaar was, aangegeven dat het werk niet goed is? (Of mogelijk zelfs daarvoor).

 

Is er een afspraak gemaakt dat de klant in termijnen/delen betaald. Of betaald de klant ineens (achteraf, na of bij de oplevering)?

Zijn er algemene voorwaarden van toepassing? Die vraag is ook van belang om te weten wat de kosten van een juridische procedure mogelijk gaan kosten.

 

Een klant moet inderdaad de gelegenheid tot herstel geven, maar hij mag dat weigeren als het niet zal leiden tot goed en deugdelijk werk.

Overigens lijkt mij de injectiemethode, met herstel van de voegen, niet een goedkope manier. Zeker niet als er een behoorlijke hoeveelheid tegelvoegen geïnjecteerd moeten worden.

 

Op voorhand zou ik zeggen dat het er niet florissant uitziet voor TS.

Proberen af te kopen voor een beperkt bedrag is misschien de beste oplossing (als het lukt).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 1-11-2019 om 01:23, Frank v C zei:

Relevant is de vraag of er wel of niet is opgeleverd.

Heeft de klant op enig moment het werk aanvaard, en is hij pas daarna gaan klagen over de hole tegels?

Of heeft hij direct nadat het werk klaar was, aangegeven dat het werk niet goed is? (Of mogelijk zelfs daarvoor).

 


Is dat relevant, valt het niet onder een verborgen gebrek. Moet je als klant een tegelvloer voor oplevering helemaal onderzoeken op eventuele holle tegels. Is dit een gebrek wat vaker voorkomt.

En wat als je slechthorend bent en visite maakt je er na een week op attent:astonished-face:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De oplevering is een belangrijk moment in de bouw. In het algemeen ook voor de betaling. Het lijkt erop dat er geen oplevering heeft plaatsgevonden, althans dat de klant direct bij het einde van de werkzaamheden heeft geklaagd en heeft aangegeven het zo niet te aanvaarden. In dat geval lijkt het niet opgeleverd. Dat is een andere situatie dan een verborgen gebrek. Die is er pas na de oplevering. In dat geval kan het zijn dat er eerst een betalingsverplichting voor de opdrachtgever is ontstaan, die is hij niet nagekomen waarna nu de tegelzetter zijn werk nu mogelijk mag opschorten.

De gebreken die hier geschetst worden, zullen voor een consument als verborgen gebrek beschouwd worden, maar de consument mag ze natuurlijk wel voor of bij oplevering zien en daarover klagen.

Edited by Frank v C

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ShopJeRot, jouw online reactie op de vraag van @logistieke dienstverlening ontbreekt vooralsnog in dit (discussie)topic.

 

@KlusKlub, wat is de actuele stand van zaken?

 

Quote

De gebreken die hier geschetst worden, zullen voor een consument als verborgen gebrek beschouwd worden, maar de consument mag ze natuurlijk wel voor of bij oplevering zien en daarover klagen.

Volgens mij weet topic starter (TS) dondersgoed als kennelijke specialist in afwerking van vloeren en wanden dat hier een wanprestatie geleverd is. Zie de publieke HL-profielinformatie en het Handelsregister.

 

Wat zouden jullie nu doen als de vloer van jullie woonadres of kantoor niet bruikbaar is of voldoet aan de gangbare normen? De gebreken die hier geschetst worden klinken mij zeer ernstig.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 64 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept