[Artikel] Schulden uw eigen schuld?

Aanbevolen berichten

Zodra een artikel begint met "alle Nederlanders" en "wij ..." stop ik al snel met lezen, want ik weet dat ik me niet aangesproken ga voelen. Toch even verder gelezen en inderdaad: "wij sluiten fluitend het ene abonnement na het andere af". Ik niet, dus ben ik blijkbaar geen Nederlander.

 

Verder kan ik me ook niet vinden in de mening van de schrijver: het is blijkbaar allemaal de schuld van zakelijk dienstverleners en de schuldenindustrie , en we moeten maar sneller een streep halen door schulden. Eigen schuld van die stoute ondernemers, want die hadden in hun glazen bol moeten zien dat de afnemer ergens in de toekomst een inkomensprobleem zou kunnen krijgen. 

 

Een "oplossing" achteraf, terwijl de titel van het artikel het nog heeft over "voorkomen".  Wat mij betreft is er niets principieel mis met afbetalingszaken. De schrijver heeft zelf waarschijnlijk ook gewoon een hypotheek. Ik denk wel dat voorlichting en bewustzijn helpen; omgaan met geld (waaronder leningen, belastinging, etc.) zou wat mij betreft een levensvaardigheid mogen zijn die wordt onderwezen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
1 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Ik denk wel dat voorlichting en bewustzijn helpen; omgaan met geld (waaronder leningen, belastinging, etc.) zou wat mij betreft een levensvaardigheid mogen zijn die wordt onderwezen in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. 

Dilemma ... hoeveel van de opvoeding neemt het onderwijs over van de ouders ?

Misschien beter met de ouders beginnen ... al is dat een volgend dilemma.

Geld uitgeven is niet strafbaar, dus dat onderwijzen is op vrijwillige basis.

 

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)
4 uur geleden, Ron van der Kolk zei:

Zodra een artikel begint met "alle Nederlanders" en "wij ..." stop ik al snel met lezen, want ik weet dat ik me niet aangesproken ga voelen. Toch even verder gelezen en inderdaad: "wij sluiten fluitend het ene abonnement na het andere af". Ik niet, dus ben ik blijkbaar geen Nederlander.

 

De auteur verwijst naar minister Wopke Hoekstra die iets van dien aard zou hebben gezegd bij Goedemorgen Nederland. Even later wordt de minister een babbelkous genoemd, dus als je even doorgelezen had was je wellicht alsnog aangesproken. De auteur legt de schuld van het schuldenprobleem immers bij beide partijen: zowel de consument die maar op krediet koopt als de leveranciers die achteloos krediet verstrekken. Zijn suggestie: als het geld te makkelijk uitgeleend wordt, moet de uitlener maar boeten. Niet de lener.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.