Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
DennisHC

LTD structuur nu of later

Recommended Posts

Beste mede-ondernemers,

Ik sta op het punt mijn eenmanszaak om te zetten in een LTD.

Dit omdat ik privé en zakelijk wil scheiden en hier dezelfde voor- en nadellen aanzitten als een BV en de aansprakelijkheid bij de LTD als rechtspersoon wil neerleggen. Het werkgebied is een aantal landen in Europa en daarbij US en Canada.

Ik ben benieuwd of ik een enkele LTD moet opzetten of nu al een structuur. (een onderneming in een wat belastingteschnischer voordelig gebied) of dat ik dat later nog onder de LTD kan schuiven.

De enige antwoorden op deze vraag zijn dus:

- Nu een losse LTD en later de rest van de bedrijfstructuur.

- Nu de gehele structuur opzetten.

Ik vewacht de komende 2-3 jaar geen winst en mijn eigen loon komt uit de Nederlandse LTD (moet omdat ik soms meewerk aan Europese projecten waar de werkelijke loonkosten vergoed worden).

Ik ben benieuwd...

Persoonlijk zou ik überhaubt geen LTD opzetten, maar dat is mijn persoonlijke mening. 1 BV volstaat op zakelijk en privé te scheiden. De rest is bullshit, en moet je allemaal onderhouden. Echt geen pretje.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Ltd. is helemaal geen probleem naar mijn idee. Alleen waarom voor een structuur kiezen? Een Ltd is voldoende. Zoals Nils al zegt, je moet ze wel allemaal onderhouden.

Belasting technischer gebied is/klinkt leuk als je flink winst maakt, maar brengt ook hogere structuur kosten met zich mee. Wat denk je uiteindelijk voor winst te gaan maken?

Groet

Rick

Wat denk je uiteindelijk voor winst te gaan maken?

Ik zie na enkele jaren pas winst ontstaan, het concept kan nog zoveel groeien dat ik misschien pas over 4-5 jaar echt winst maak. De verwachting is dan 50-60k winst.

Dan zou ik voor een standaard Ltd. kiezen met wat leuke opties.

wellicht dat ik je behulpzaam kan/mag zijn?

Mail me eens om wat opties door te nemen.

Groet

Rick

Let wel op de gebruikelijk loonregeling die ook van toepassing is op de Ltd. Vaak wordt ten onrechte gedacht dat deze regeling niet van toepassing is op de Ltd!

Succes

www.camelot-legal.nl

Het komt mij voor, dat een gewone eenmanszaak hier veel voordeliger en handiger is.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

Het komt mij voor, dat een gewone eenmanszaak hier veel voordeliger en handiger is.

Helemaal mee eens. Of het moet zo zijn dat het noodzakelijk is om de aansprakelijkheid te beperken. Een rechtspersoon oprichten louter om prive van zakelijk te scheiden vind ik ook overbodig.

www.camelot-legal.nl

Aansprakelijkheid is zeker een belangrijk punt. Prive en zakelijk scheiden heeft oa met aansprakelijkheid te maken.

Hallo,

Het onderwerp LTD is al eens eerder op dit forum uitvoerig besproken. Deze discussie toen heeft mij ervan overtuigd om een ltd op te richten (twee zelfs).

Mijn indruk is dat een ltd goedkoper is, sneller tot stand komt, met een constructie van 2 ltd's belastingvoordelen kan opleveren (ook voor de ziekenkostenverzekering volgend jaar).

Ik zoek goede bureaus voor het oprichten van een dubbele ltd. Heeft iemand ervaring? Gaarne bericht.

P tèr

met een constructie van 2 ltd's belastingvoordelen kan opleveren (ook voor de ziekenkostenverzekering volgend jaar).

Twee LTD's die belastingvoordeel opleveren.... kun je dat uitleggen?

Verder ben ik erg benieuwd wat dit voor voordeel dat geeft met de ziektekosten verzekering. Tenslotte is bij mij ook nog niets opgericht... hoe is een voordeel te bereiken en wat is dat voordeel dan volgens jou?

Hallo,

op dit forum kan met "zoek" gezocht worden naar:Geen BV maar een Ltd.

De voor- en nadelen van een Ltd zijn daar uitvoerig besproken.

Ik denk dat voor de onder-ltd mijn salaris genoeg moet zijn om van te leven. Vermoedelijk krijg ik dan een ondersteuning voor de algemene ziektenkostenverzekering. De overige winst gaat naar de moeder-ltd met een voordeliger belastingtarief.

P tèr

Let wel op dat de wet redelijk is en wordt aangescherpt mbt het wel of niet prive aansprakelijk zijn in een BV. Er gaan te veel bedrijven failliet door onverantwoord handelen, waar veel andere ondernemers de dupe van zijn en daar is de overheid ook niet zo blij mee.

Met andere woorden een BV dekt nooit volledig af.

Aansprakelijkheid is zeker een belangrijk punt. Prive en zakelijk scheiden heeft oa met aansprakelijkheid te maken.

www.gnomic.nl

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.