• 0

LTD structuur nu of later

Beste mede-ondernemers,

 

Ik sta op het punt mijn eenmanszaak om te zetten in een LTD.

Dit omdat ik privé en zakelijk wil scheiden en hier dezelfde voor- en nadellen aanzitten als een BV en de aansprakelijkheid bij de LTD als rechtspersoon wil neerleggen. Het werkgebied is een aantal landen in Europa en daarbij US en Canada.

 

Ik ben benieuwd of ik een enkele LTD moet opzetten of nu al een structuur. (een onderneming in een wat belastingteschnischer voordelig gebied) of dat ik dat later nog onder de LTD kan schuiven.

 

De enige antwoorden op deze vraag zijn dus:

- Nu een losse LTD en later de rest van de bedrijfstructuur.

- Nu de gehele structuur opzetten.

 

Ik vewacht de komende 2-3 jaar geen winst en mijn eigen loon komt uit de Nederlandse LTD (moet omdat ik soms meewerk aan Europese projecten waar de werkelijke loonkosten vergoed worden).

 

Ik ben benieuwd...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Persoonlijk zou ik überhaubt geen LTD opzetten, maar dat is mijn persoonlijke mening. 1 BV volstaat op zakelijk en privé te scheiden. De rest is bullshit, en moet je allemaal onderhouden. Echt geen pretje.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Ltd. is helemaal geen probleem naar mijn idee. Alleen waarom voor een structuur kiezen? Een Ltd is voldoende. Zoals Nils al zegt, je moet ze wel allemaal onderhouden.

Belasting technischer gebied is/klinkt leuk als je flink winst maakt, maar brengt ook hogere structuur kosten met zich mee. Wat denk je uiteindelijk voor winst te gaan maken?

 

Groet

 

Rick

 

Link naar reactie
  • 0

Het komt mij voor, dat een gewone eenmanszaak hier veel voordeliger en handiger is.

 

Helemaal mee eens. Of het moet zo zijn dat het noodzakelijk is om de aansprakelijkheid te beperken. Een rechtspersoon oprichten louter om prive van zakelijk te scheiden vind ik ook overbodig.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

Het onderwerp LTD is al eens eerder op dit forum uitvoerig besproken. Deze discussie toen heeft mij ervan overtuigd om een ltd op te richten (twee zelfs).

Mijn indruk is dat een ltd goedkoper is, sneller tot stand komt, met een constructie van 2 ltd's belastingvoordelen kan opleveren (ook voor de ziekenkostenverzekering volgend jaar).

Ik zoek goede bureaus voor het oprichten van een dubbele ltd. Heeft iemand ervaring? Gaarne bericht.

P tèr

Link naar reactie
  • 0

met een constructie van 2 ltd's belastingvoordelen kan opleveren (ook voor de ziekenkostenverzekering volgend jaar).

 

Twee LTD's die belastingvoordeel opleveren.... kun je dat uitleggen?

 

Verder ben ik erg benieuwd wat dit voor voordeel dat geeft met de ziektekosten verzekering. Tenslotte is bij mij ook nog niets opgericht... hoe is een voordeel te bereiken en wat is dat voordeel dan volgens jou?

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

op dit forum kan met "zoek" gezocht worden naar:Geen BV maar een Ltd.

De voor- en nadelen van een Ltd zijn daar uitvoerig besproken.

Ik denk dat voor de onder-ltd mijn salaris genoeg moet zijn om van te leven. Vermoedelijk krijg ik dan een ondersteuning voor de algemene ziektenkostenverzekering. De overige winst gaat naar de moeder-ltd met een voordeliger belastingtarief.

P tèr

Link naar reactie
  • 0

Let wel op dat de wet redelijk is en wordt aangescherpt mbt het wel of niet prive aansprakelijk zijn in een BV. Er gaan te veel bedrijven failliet door onverantwoord handelen, waar veel andere ondernemers de dupe van zijn en daar is de overheid ook niet zo blij mee.

 

Met andere woorden een BV dekt nooit volledig af.

 

 

 

 

Aansprakelijkheid is zeker een belangrijk punt. Prive en zakelijk scheiden heeft oa met aansprakelijkheid te maken.

www.gnomic.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.