mozilla thunderbird mail

Aanbevolen berichten

gebruiken sommigen van jullie het ook? ik ben best wel enthousiast erover, en heb het nog maar net ontdekt. :)

ik heb zelf trouwens meerdere imap accounts, weet niet of het net zo perfect is als je alleen maar pop heb....

paar voordelen op een rij:

- anti-spam zit er ingebouwd

- als je melding krijg dat er mail is, staat er meteen bij van welke account er nieuwe mail is.

- je hebt allerlei uitbreid mogelijkheden, kan bv zelf instellen hoe de tekst bovenaan reply moet zijn (bv "op 2005-08-11 schreef Naampje")

- bij outlook kon je bij imap accounts alleen mail via zoekmachine vinden als het allemaal op server staat. mozilla kan wel alle mailtjes afgaan tijdens zoeken (geloof wel dat ie dan meteen alle mails op harddisk bewaar, maar weet niet zeker).

dat zijn nog maar een paar features, ik heb vast nog wel nog meer te ontdekken. ;)

iig, voor degenen die het nog niet gebruiken, tis een aanrader. :)

Naast Mail op de Mac gebruik ik op de windhoos thunderbird.

Ik ben overgestapt omdat een probleem met outlook op mijn pc alleen op te lossen is met een clean install,

Door de overstap naar thunderbird ben ik van outlook af en hoef ik niet alles opnieuw te installeren.

Buiten wat kleine dingetjes vind ik het erg prettig en vooral betrouwbaar werken.

Met Thunderbird kun je meerdere mailboxen veel makkelijker beheren, je kan tijdens het aanmaken van een account namelijk bepalen of er voor die nieuwe account nieuwe mappen voor moeten worden aangemaakt, of dat je een gezamelijke map gebruikt. Zo zie je je mailboxen allemaal netjes onder elkaar in de linkerkolom staan, ideaal.

Verder zijn er voor Thunderbird (en Firefox helemaal!) veel handige extensies en leuke skins te downloaden.

Nederlandse support is er op http://www.mozbrowser.nl/.

Ik gebruik Thunderbird en Firefox nu ongeveer een jaar en wil nooit meer terug naar Outlook/Explorer...

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar