• 0

Een idee, de uitwerking en nu?

Beste forumleden,

 

Een paar maanden terug ben ik gestart met het uitwerken van een idee, dit idee heeft inmiddels goed vorm gekregen. Zo is het verdienmodel, het idee zelf, het kosten plaatje voor de ontwikkeling etc. op papier gezet. Het idee opzicht is origineel en onderwijs gerelateerd. Het probleem nu echter is dat voor de daadwerkelijke ontwikkeling van het idee geld nodig is. En ik weet nu even niet hoe verder, ik vind op verschillende site's informatie over dingen als 'angel seed investors' etc. Maar ik vind niks concreets. Wat ik graag zou willen weten is welk bedrijf of instantie ik zou kunnen benaderen met een idee voor een mobiele applicatie voor het onderwijs die uniek is van zijn soort en die een verdienmodel heeft maar een gebrek aan geld voor de ontwikkeling.

 

Ik hoop dat jullie me hier op dit forum misschien in de juiste richting kunnen wijzen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Steven,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. De volgende stappen zijn dan financiering (zoeken en vinden) en uitvoering. Deze zijn ook onderdeel van een ondernemingsplan en deze kun je met verschillende strategieën oppakken.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Highio zei:

Goedemiddag Steven,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. De volgende stappen zijn dan financiering (zoeken en vinden) en uitvoering. Deze zijn ook onderdeel van een ondernemingsplan en deze kun je met verschillende strategieën oppakken.

 

Groet,

 

Highio

Beste Highio,

Zou je misschien wat voorbeelden kunnen geven van deze strategieën? 

Groet,

 

 

Steven

Link naar reactie
  • 0

"Zit je" in de buurt van Amsterdam?

 

Want toevallig is er op 15 november een congres van MKB A'dam over o.a. financiering (microfinanciering, crowdfunding, bankfinanciering). Zou best nuttig kunnen zijn. In principe alleen voor leden, maar "de soep wordt niet zo heet gegeten..." enz.  

 

Maar ik vraag mij wel een beetje af wat jouw rol hier in is. Je gaat dus niet zelf ontwikkelen, begrijp ik. Als je alleen risicodragend kapitaal zoekt zonder dat je zelf een bijdrage gaat leveren (behalve dat je nu een idee hebt dan, weliswaar gedeeltelijk uitgewerkt maar toch) dan denk ik dat het moeilijk is/wordt.

 

  

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Even heel kort door de bocht; een idee an sich is letterlijk niks 'waard'. 

 

Je hebt minimaal dingen nodig als:

- een 'proof of concept' of 'mvp' om investeerders te overtuigen

- een onderbouwde inschatting van de kosten/opbrengsten (heb je al zo te zien)

- een team dat het idee kan uitvoeren 

 

Je zou kunnen proberen om met wat ontwikkelaars aan tafel te gaan om je idee te bespreken en hun interesse te peilen. Natuurlijk wil jij dan dat die ontwikkelaars een NDA tekenen, maar houd er rekening mee dat er veel zullen zijn die dat niet zomaar doen als je niet voldoende duidelijk maakt wát je af wil schermen. 

 

Ook belangrijk; we zien hier vrijwel wekelijks mensen die een idee hebben en dat willen laten ontwikkelen 'in ruil voor meedelen', maar het gebeurd maar zelden dat een ontwikkelaar daar in meegaat. Om die kans te vergroten zul je jouw rol en bijdrage heel goed uit moeten werken. 

 

Succes!

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Zou je misschien wat voorbeelden kunnen geven van deze strategieën (voor financiering en uitvoering)? 

Eigenlijk wat TwaBla hierboven als schrijft. In jouw profiel lees ik dat je student bent. Wil je dit idee in deze hoedanigheid starten of als onafhankelijk zelfstandige?

 

Voor zowel financiering als uitvoering heb je de keuze van zelf doen of uitbesteden (make or buy) en in alle denkbare mixvormen.

 

Zoek anders eens op 'innovatie onderwijs subsidie', denk eens aan deelname aan prijsvragen of zoek een eerste klant (typisch launching customer genaamd in start-upland).

 

Wat is de financieringsbehoefte en het omzet-/winstdoel (zelfbeantwoording voor een goed verhaal)?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.