• 0

Voorraadadministratie etherische oliën bijhouden

Hi,

 

Ik ben net een maandje geleden begonnen met mijn praktijk voor aroma therapie, energiewerk, holistische coaching en massage. Ik koop basis oliën en etherische oliën in voor mijn massage praktijk. Van deze oliën maak ik op de cliënt afgestemde mengsels (10-30ml basisolie + een aantal druppels van verschillende  etherische oliën. De mengsel wordt voor die cliënt gebruikt en meegegeven (incl. in de prijs van de massage). Tevens maak ik op verzoek de mengsels voor verschillende klachten.

 

Mijn vraag is hoe moet ik de voorraadadministratie bijhouden?? Ik vind dit erg ingewikkeld want druppeltjes administreren lijkt mijn erg veel onnodig werk! Maar denk niet dat ik de oliën direct in de kosten kan boeken als praktijk benodigdheden – of wel? Heeft iemand hier ervaring mee of kennis ervan?

 

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Amra

Praktijk AT Circle of Life  (www.atcircleoflife.nl)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur terug, Vlinder7 zei:

 Heeft iemand hier ervaring mee of kennis ervan?

 

Ja , mijn vrouw (en ikzelf ook trouwens) hebben een massagepraktijk en alle oliën e.d. worden hier direct als inkoopkosten geboekt en niet als voorraad op de balans gezet.  De enkele keer dat er een product verkocht wordt is dat gewoon volledig omzet en  geen voorraadmutatie.  De waarde en aard van de van de olie  is gewoonweg te mariginaal tov de omzet van de massageuren .. 

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Benweerweg zei:

Ja , mijn vrouw (en ikzelf ook trouwens) hebben een massagepraktijk en alle oliën e.d. worden hier direct als inkoopkosten geboekt en niet als voorraad op de balans gezet.  De enkele keer dat er een product verkocht wordt is dat gewoon volledig omzet en  geen voorraadmutatie.  De waarde en aard van de van de olie  is gewoonweg te mariginaal tov de omzet van de massageuren .. 

 

Dank je wel, dat scheelt enorm! Maar wat gebeurt er als ik dan meer van zelfgemaakte mengsels ga verkopen? Hoe kijkt de belastingdienst hiernaar?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.