ik ben 100% DGA van een B.V. die ik wil gaan opheffen.
Echter, de B.V. heeft (na afstempeling aandelenkapitaal) nog een vordering van 12.000 euro op mij.
Om de B.V. te kunnen opheffen, dien ik eerst deze vordering af te boeken.
Makkelijkste is begrijp ik om dividend uit te keren.
Ik raak alleen in de war met het formulier van de Belastingdienst.
Aangezien bij vraag 2 wordt gesproken over het 'totaalbedrag van de uitkering' en bij vraag 4 'het totaalbedrag van de 15% uitkeringen'.
Ik krijg het idee dat er 2 verschillende dingen worden bedoeld?
Zie bijlage. Gaat het zo goed?
En klopt het dat ik dan nadien alsnog 1.800 euro aan de BV moet overmaken zodat die haar belastingen kan betalen (er staat namelijk geen geld meer op de rekening).
Of kan ik het zo regelen dat dividenduitkering + te betalen belasting precies even hoog is als de vordering die de BV dus nog op mij heeft.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
deno
deno
Goedemiddag,
ik ben 100% DGA van een B.V. die ik wil gaan opheffen.
Echter, de B.V. heeft (na afstempeling aandelenkapitaal) nog een vordering van 12.000 euro op mij.
Om de B.V. te kunnen opheffen, dien ik eerst deze vordering af te boeken.
Makkelijkste is begrijp ik om dividend uit te keren.
Ik raak alleen in de war met het formulier van de Belastingdienst.
Aangezien bij vraag 2 wordt gesproken over het 'totaalbedrag van de uitkering' en bij vraag 4 'het totaalbedrag van de 15% uitkeringen'.
Ik krijg het idee dat er 2 verschillende dingen worden bedoeld?
Zie bijlage. Gaat het zo goed?
En klopt het dat ik dan nadien alsnog 1.800 euro aan de BV moet overmaken zodat die haar belastingen kan betalen (er staat namelijk geen geld meer op de rekening).
Of kan ik het zo regelen dat dividenduitkering + te betalen belasting precies even hoog is als de vordering die de BV dus nog op mij heeft.
Alvast bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62684-gaat-het-zo-goed-aangifte-dividendbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag