• 0

Gevolgen wereldreis op onderneming

Dag,

 

Binnenkort vertrek ik voor meer dan een jaar naar everywhere: ik ga op wereldreis. Super leuk, maar ik ga langer dan acht maanden en dan zegt de wet dat ik mij uit moet schrijven bij de gemeente. Woeps, want dan ben ik niet meer ingeschreven bij het Basis Registratie Personen/GBA. Kortom, ik heb geen adres meer dan. KVK zegt dat ik mijn onderneming moet stoppen, maar ik kom weer terug in Nederland. Daarnaast kan ik mijn werkzaamheden in het buitenland uitvoeren. Iemand hier ervaringen mee? Of een masterplan om toch mijn onderneming voort te laten bestaan? Hoor het graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat zal niet helpen, een bedrijfspand is geen woonadres. 

 

De vraag is wat je eigenlijk wilt: gewoon in nederland ingeschreven blijven, hier belasting blijven betalen en dergelijke? Heb je in nederland nog een woning die behoudt tijdens je wereldreis (wellicht verhuurt, maar waar je wel ingeschreven kunt blijven) of iets dergelijks?

 

Het is niet zo dat iedere 8 maanden een of andere controleur komt kijken of je nog woont op je woonadres. 

 

Het is een wat onhandige situatie, maar als het een eenmalige reis voor een jaar is denk ik dat het niet zo'n ramp zal zijn. Als je structureel het meerendeel van je tijd in het buitenland verblijft kan het lastiger worden. Anderzijds zal er vrijwel niemand happig zijn om je uit de basisadministratie te schrijven zolang je maar een adres hebt waarop je ingeschreven staat. De wet zegt dat het moet, maar er is geen instantie die baat heeft bij het uitvoeren van die wet ;)

Link naar reactie
  • 0

Geen eenduidig antwoord, maar misschien geeft vindt je hier iets van toepassing ...

 

Belastingdienst ziet het licht.

https://estherjacobs.info/blog/belastingdienst-ziet-het-licht/

 

Google eens met de zoekwoorden ... 

digital nomads belastingdienst

digital nomad kvk

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.