• 0

Zakelijke bestelbus ook als zakelijke camper?

Ik hoor je al denken; kijk even op de belastingsite voor de voorwaarden voor een bestelbus en de voorwaarden voor een camper en dan weet je het antwoord. Toch kan ik het antwoord niet helemaal vinden. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

 

Ik wil een zakelijk bestelbus kopen die aan de voorwaarden voldoet van een bestelbus. Deze wil ik ook bijna dagelijks gaan gebruiken als bestelbus, maar ik heb niet heel de laadbak nodig als ik een L4H3 bestelbus koop. Als ik in de laadbak minimaal ten minste 200 cm lang, ten minste 130 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm en een lengte van ten minste 200 cm vrij houdt met een vlakke vloer en geen zitplaatsen achterin maak, kan ik dan wel gewoon een bed/wc/keuken/kasjes maken? De bestelbus als camper gebruiken wil ik een aantal keren per jaar naar beurzen enzo. Voor beide is en blijft het gebruik puur zakelijk.

 

Mag het bovenstaande? De bestelbus voldoet naar mijn mening wel aan alle voorwaarden van een bestelauto, maar niet aan alle voorwaarden van een camper (geen vervoer van personen achterin)

 

Ik hoor graag jullie mening en ideeën.

 

Alvast bedankt weer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
5 uur geleden, de--spijker zei:

De bestelbus als camper gebruiken wil ik een aantal keren per jaar naar beurzen enzo. Voor beide is en blijft het gebruik puur zakelijk.

Overnachtingen in een hotel zijn ook als zakelijke kosten aftrekbaar ... lijkt mij iets comfortabeler ... maar als u het geld daar niet voor over hebt, dan zou ik het gewoon demontabel houden.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De Belastingdienst zou je de inrichtingseisen en gebruiksvoorwaarden voor een zakelijke camper moeten kunnen verstrekken...

 

...ik heb eerlijk gezegd geen idee of jouw zienswijze of denkwijze in het openingsbericht overeenkomt met het idee van de BD.

 

Wat heb je (met evt. verwijzingen) al wél zelf kunnen uitvogelen?
 

Binnenlandse en/of buitenlandse beurzen? :face-with-tongue:

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe moet ik nog steeds bericht krijgen van de RDW. De belastingdienst geeft geen duidelijk antwoord (belastingtelefoon natuurlijk). Veel onderwerpen gaan over een zakelijke bestelbus die als camper wordt omgebouwd voor privé gebruik. Uiteraard mag dat niet. Mijn vraag heb ik nog niet echt een antwoord op kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Zoals Cosara al aangaf. Als je de camper onderdelen demontabel maakt zijn er weinig issues dan blijft het een bestelbus. (met verschillende inrichting) Pas als je structurele aanpassingen maakt die niet zonder schade ongedaan gemaakt kunnen worden kan er sprake zijn van wijziging van.

Andere optie zou ook kunnen zijn om een dubbelcabine bus te kopen en de achterbank om te bouwen tot slaapplek.

Link naar reactie
  • 0

Je kan alles vast inbouwen, behalve een kookplaat. Ook een slaapplaats als zichzelf zou je moeten vermijden.

Je kan een bestelwagen wel etiketteren als rijdend kantoor, ook zonder aan de inrichtingseisen van een bedrijfswagen te voldoen tijdens gebruikt. Let wel tijdens gebruik, het casco model zelf zoals het ooit geleverd wordt moet wel voldoen aan de eisen van een bedrijfswagen.

Verschil tussen rijdend kantoor (of werkplaats of.....) ligt bij de kookplaat. Een vaste kookplaat dan is het een camper. Ik weet het is een rare definitie.

 

Een bed heb je niet nodig in een rijdend kantoor, maar een zithoek die je kan omvormen tot bed et voila je bent er.

 

Link naar reactie
  • 0
Quote

 Zolang je het zakelijk gebruikt is het gewoon een bedrijfsmiddel lijkt

Het is inderdaad gewoon een bedrijfsmiddel zoals elke andere bedrijfswagen.
Echter is een "camper" een personen auto en geen bestel auto. Verschil zit er dus in dat je BPM moet afdragen ipv BTW.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.