The Elastic Geplaatst: 6 november 2019 The Elastic 3 0 Geplaatst: 6 november 2019 Goedemorgen. Ik ben in 2016 mijn onderneming begonnen (Eenmanszaak / ZZP). In 2016 heb ik voorraad ingekocht en dat staat in mijn inkoopboek. Op dit moment staat mijn inkoopboek vol met producten die de afgelopen jaren zijn uitverkocht. Moet ik de administratie hiervoor ook 7 jaar lang bewaren of kan ik de uitverkochte producten uit eerdere boekjaren verwijderen? Het betreft margegoederen / antiek. Bedankt Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62727-fiscale-bewaarplicht-voor-inkoopboek-bij-margegoederen/ Delen op andere sites More sharing options...
0 The Elastic Geplaatst: 11 november 2019 Auteur The Elastic 3 0 Geplaatst: 11 november 2019 Oeps, ik heb er meerdere keren overheen gelezen Dat heeft als oorzaak dat ik bijna nooit met facturen werk bij het inkopen van goederen. (Rommelmarkt, Marktplaats etc.) Bij de 'Ontheffing administratieve verplichtingen voor de btw - iets voor u?' staat het volgende: "U hoeft alleen uw inkoopfacturen 7 jaar te bewaren. Voor onroerende zaken en rechten daarop geldt een bewaartermijn van 9 jaar na het jaar van ingebruikneming." Link: Ontheffing administratieve verplichtingen voor de btw - iets voor u? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62727-fiscale-bewaarplicht-voor-inkoopboek-bij-margegoederen/#findComment-612087 Delen op andere sites More sharing options...
0 Rik · Geplaatst: 12 november 2019 Rik · 2,8k 10 312 Geplaatst: 12 november 2019 (aangepast) Op 11-11-2019 om 08:24, The Elastic zei: "U hoeft alleen uw inkoopfacturen 7 jaar te bewaren. Voor onroerende zaken en rechten daarop geldt een bewaartermijn van 9 jaar na het jaar van ingebruikneming." Uiteraard geldt dit alleen voor de btw administratie. Kijk eens op diezelfde pagina en dan direct onder die regel die je quote: Quote Let op! Mogelijk moet u nog wel een boekhouding bijhouden voor de inkomstenbelasting. En dan kom je tot de conclusie dat je nog wel gewoon een complete administratie bij moet houden. Alleen het onderdeel BTW verdwijnt. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/administratie/administratie_opzetten/hoe_lang_moet_u_uw_administratie_bewaren 12 november 2019 aangepast door Rik · Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62727-fiscale-bewaarplicht-voor-inkoopboek-bij-margegoederen/#findComment-612201 Delen op andere sites More sharing options...
The Elastic
The Elastic
Goedemorgen.
Ik ben in 2016 mijn onderneming begonnen (Eenmanszaak / ZZP). In 2016 heb ik voorraad ingekocht en dat staat in mijn inkoopboek.
Op dit moment staat mijn inkoopboek vol met producten die de afgelopen jaren zijn uitverkocht.
Moet ik de administratie hiervoor ook 7 jaar lang bewaren of kan ik de uitverkochte producten uit eerdere boekjaren verwijderen?
Het betreft margegoederen / antiek.
Bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62727-fiscale-bewaarplicht-voor-inkoopboek-bij-margegoederen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag