• 0

Fiscale bewaarplicht voor inkoopboek bij margegoederen

Goedemorgen.

 

Ik ben in 2016 mijn onderneming begonnen (Eenmanszaak / ZZP). In 2016 heb ik voorraad ingekocht en dat staat in mijn inkoopboek.

Op dit moment staat mijn inkoopboek vol met producten die de afgelopen jaren zijn uitverkocht.


Moet ik de administratie hiervoor ook 7 jaar lang bewaren of kan ik de uitverkochte producten uit eerdere boekjaren verwijderen?

 

Het betreft margegoederen / antiek.

 

Bedankt

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oeps, ik heb er meerdere keren overheen gelezen :face-with-hand-over-mouth:

Dat heeft als oorzaak dat ik bijna nooit met facturen werk bij het inkopen van goederen. (Rommelmarkt, Marktplaats etc.)

 

Bij de 'Ontheffing administratieve verplichtingen voor de btw - iets voor u?' staat het volgende:

 

"U hoeft alleen uw inkoopfacturen 7 jaar te bewaren. Voor onroerende zaken en rechten daarop geldt een bewaartermijn van 9 jaar na het jaar van ingebruikneming."

Link: Ontheffing administratieve verplichtingen voor de btw - iets voor u?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 11-11-2019 om 08:24, The Elastic zei:

"U hoeft alleen uw inkoopfacturen 7 jaar te bewaren. Voor onroerende zaken en rechten daarop geldt een bewaartermijn van 9 jaar na het jaar van ingebruikneming."

Uiteraard geldt dit alleen voor de btw administratie.

 

Kijk eens op diezelfde pagina en dan direct onder die regel die je quote:

Quote

Let op!

Mogelijk moet u nog wel een boekhouding bijhouden voor de inkomstenbelasting.

 

En dan kom je tot de conclusie dat je nog wel gewoon een complete administratie bij moet houden. Alleen het onderdeel BTW verdwijnt.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/ondernemen/administratie/administratie_opzetten/hoe_lang_moet_u_uw_administratie_bewaren

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.