Ik heb sinds 2018 een eenmanszaak die voornamelijk in de buitenlucht zijn geld binnen bracht, echter zit ik per 2019 meer thuis achter mijn computer en gebruik ik mijn privé computer dus ineens zakelijk.
De computer heb ik eind 2017 gekocht.
Mijn computer gebruik ik nu dus voor ongeveer 80% zakelijk.
Nu heb ik een telefoniste van de Belastingdienst gesproken en die gaf aan dat ik hier niks mee kan, aangezien ik dit dan in mijn starters jaar had moeten opgeven, maar ik vind dit nogal vreemd. Eerder was een computer voor mij zakelijk niet heel relevant, behalve de boekhouding af en toe. Nu gebruik ik hem dus veel meer en is de situatie dus compleet anders.
De telefoniste twijfelde nog al dus vandaar dat ik dit aan jullie voorstel.
Duidelijk lijkt mij dat de computer op economische waarde moet worden ingebracht van het heden en dan ook nog 80% aangezien 20% altijd wel privé zal blijven.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Weppie19
Weppie19
Dag allen,
Ik heb sinds 2018 een eenmanszaak die voornamelijk in de buitenlucht zijn geld binnen bracht, echter zit ik per 2019 meer thuis achter mijn computer en gebruik ik mijn privé computer dus ineens zakelijk.
De computer heb ik eind 2017 gekocht.
Mijn computer gebruik ik nu dus voor ongeveer 80% zakelijk.
Nu heb ik een telefoniste van de Belastingdienst gesproken en die gaf aan dat ik hier niks mee kan, aangezien ik dit dan in mijn starters jaar had moeten opgeven, maar ik vind dit nogal vreemd. Eerder was een computer voor mij zakelijk niet heel relevant, behalve de boekhouding af en toe. Nu gebruik ik hem dus veel meer en is de situatie dus compleet anders.
De telefoniste twijfelde nog al dus vandaar dat ik dit aan jullie voorstel.
Duidelijk lijkt mij dat de computer op economische waarde moet worden ingebracht van het heden en dan ook nog 80% aangezien 20% altijd wel privé zal blijven.
Graag jullie antwoorden.
Groet,
Wessel
aangepast door Weppie19Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62731-inbrengen-priv%C3%A9-computer-na-2-jaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag