Ik zit met een korte vraag, maar wel eentje waar ik met google niet uit kom:
Ik heb een digitaal product afgenomen bij een bedrijf gevestigd in de UK, dit bedrijf laat de IDEAL betalingen verzorgen door het bedrijf 'fastspring.com'. Ik heb in euro's kunnen betalen en er is Nederlandse BTW in rekening gebracht. Fastspring heeft een EU BTW nummer omdat het gevestigd is in Californië, dit adres staat ook op de factuur.
Nu weet ik niet zeker, al denk ik van wel, of ik deze btw nu mag terugvragen, omdat er een Amerikaans adres op staat vermeld, normaal gesproken zou het bedrijf je geen BTW in rekening brengen en moet je deze zelf aangeven.
FastSpring's EU VAT Number EU826012240
Many companies have a VAT that begins with the two letter language ISO 639-1 code indicating where their company is located. FastSpring's VAT number is EU826012240. The number begins with "EU" because FastSpring is located in the United States, not in a European Union member state.
Our VAT number cannot be verified by the usual VAT validation services, but would have to be verified by the Mutual Assistance Office (a sub-department of the local VAT collection agency) in each EU country from a database available to those offices.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mart1250
Mart1250
Goedemiddag,
Ik zit met een korte vraag, maar wel eentje waar ik met google niet uit kom:
Ik heb een digitaal product afgenomen bij een bedrijf gevestigd in de UK, dit bedrijf laat de IDEAL betalingen verzorgen door het bedrijf 'fastspring.com'. Ik heb in euro's kunnen betalen en er is Nederlandse BTW in rekening gebracht. Fastspring heeft een EU BTW nummer omdat het gevestigd is in Californië, dit adres staat ook op de factuur.
Nu weet ik niet zeker, al denk ik van wel, of ik deze btw nu mag terugvragen, omdat er een Amerikaans adres op staat vermeld, normaal gesproken zou het bedrijf je geen BTW in rekening brengen en moet je deze zelf aangeven.
Iemand raad?
Met vriendelijke groet,
Martijn
aangepast door Mart1250Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62739-btw-terugvragen-van-bedrijf-met-eu-btw-nummer-gevestigd-in-de-verenigde-staten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
48 antwoorden op deze vraag