• 0

Opslag en transport van goederen uitbesteden - papierwerk

Beste mensen,

 

Ik ben van plan om mijn goederen (fysieke producten) op te slaan bij een extern warehouse die vervolgens maandelijks een deel naar het bol.com warenhuis transporteert, zodat bol.com de fulfillment kan doen naar de particuliere klanten. 

Is het hierbij gebruikelijk dat er een soort overeenkomst wordt getekend door mij en door de externe warehouse met alle afspraken en dergelijke? Tot nu toe heeft de externe warehouse namelijk niks daarover gezegd en dat maakt mij wel wantrouwend.

Bij voorbaat dank.
Floor

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
40 minuten geleden, Floorida zei:

Tot nu toe heeft de externe warehouse namelijk niks daarover gezegd en dat maakt mij wel wantrouwend.

 

En wat zei dat Warehouse toen je hun belde met de vraag "komt er nog een overeenkomst en voorwaarden"

 

Niet te snel wantrouwend zijn, misschien zijn ze het gewoon vergeten of is de post naar het verkeerde adres gestuurd. :winking-face:. Gewoon even navragen

 

43 minuten geleden, Floorida zei:

het hierbij gebruikelijk dat er een soort overeenkomst wordt getekend door mij en door de externe warehouse met alle afspraken en dergelijke

Uiteraard. 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
On 07/11/2019 at 21:36, Norbert Bakker said:

 

En wat zei dat Warehouse toen je hun belde met de vraag "komt er nog een overeenkomst en voorwaarden"

 

Niet te snel wantrouwend zijn, misschien zijn ze het gewoon vergeten of is de post naar het verkeerde adres gestuurd. :winking-face:. Gewoon even navragen

 

Uiteraard. 

 

 

 

 

Hallo Norbert (en eventueel anderen die willen reageren),

Ik heb hier nog niet gereageerd omdat ik eerst zoals je suggereert de kwestie bij de warehouse heb willen leggen. De contactpersoon van de warehouse zei dat hij het niet nodig vindt om (voor deze 17 cbm voorraad) contracten of dergelijke te gaan opstellen. Ook impliceerde hij dat er in het algemeen geen contracten worden getekend met betrekking tot onze ''samenwerking''.

Is dit normaal? Zo nee, wat voor overeenkomsten moet er normaliter worden getekend tussen ecommerce bedrijven zoals de mijne en warehouses voor opslag van goederen?

Indien het niet normaal is, is het dus beter om een ander warehouse te gaan zoeken? Ze staan gewoon ingeschreven bij de KVK en hebben ook een pand als het goed is...

 

Bij voorbaat hartelijk dank!

Link naar reactie
  • 0
On 14/11/2019 at 17:15, Marco van Buren said:

Het hoeft natuurlijk niet meteen een contract te zijn, maar het is wel handig om te weten wat de afspraken zijn als zij - bijvoorbeeld- iets kwijtraken.
Of wat gebeurt er als jouw spulletjes onder een heftruck komen ?
Liggen jouw artikelen daar voor eigen risico of hebben zij het verzekerd ?


 

Bedankt Marco van Buren.  Mijn goederen zijn voor eigen risico daar opgeslagen. Ik heb ook nagevraagd bij een andere warehouse en daar zijn de goederen ook voor eigen risico opgeslagen. Is het dus zo dat bij de meeste warehouses het voor eigen risico is opgeslagen en dat een verzekering afsluiten bij een andere instantie dit kan verhelpen? Dus dan zou ik een verzekering af moeten sluiten die schade door fouten van de warehouse zou moeten dekken...

Bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt meestal wel.
Bij ons liggen goederen ook voor risico van de klant.
Sommige klanten kiezen ervoor om de goederen door ons te laten verzekeren. Dan nemen we een gemiddeld bedrag per maand (inkoopwaarde van de artikelen) waarover premie betaald moet worden.
Ik weet niet wat voor goederen je op laat slaan, het vervoer is bij (bijna) elke vervoerder ook voor eigen risico (van de klant).

We hebben uiteraard wel een goederen vervoer verzekering, maar die dekt een bedrag per kilo ( € 3,50 ofzo) . Als je dan 50 MacBooks verstuurd schiet je daar niet veel mee op als er iets mis mocht gaan.

 

Dus ja, het zijn jouw goederen, die kan je dan het beste zelf verzekeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.