Jump to content
Floorida

Opslag en transport van goederen uitbesteden - papierwerk

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik ben van plan om mijn goederen (fysieke producten) op te slaan bij een extern warehouse die vervolgens maandelijks een deel naar het bol.com warenhuis transporteert, zodat bol.com de fulfillment kan doen naar de particuliere klanten. 

Is het hierbij gebruikelijk dat er een soort overeenkomst wordt getekend door mij en door de externe warehouse met alle afspraken en dergelijke? Tot nu toe heeft de externe warehouse namelijk niks daarover gezegd en dat maakt mij wel wantrouwend.

Bij voorbaat dank.
Floor

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuten geleden, Floorida zei:

Tot nu toe heeft de externe warehouse namelijk niks daarover gezegd en dat maakt mij wel wantrouwend.

 

En wat zei dat Warehouse toen je hun belde met de vraag "komt er nog een overeenkomst en voorwaarden"

 

Niet te snel wantrouwend zijn, misschien zijn ze het gewoon vergeten of is de post naar het verkeerde adres gestuurd. :winking-face:. Gewoon even navragen

 

43 minuten geleden, Floorida zei:

het hierbij gebruikelijk dat er een soort overeenkomst wordt getekend door mij en door de externe warehouse met alle afspraken en dergelijke

Uiteraard. 

 

 

 

 


B2Bsure, vooruithelpers in risicomanagement en verzekeren 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 07/11/2019 at 21:36, Norbert Bakker said:

 

En wat zei dat Warehouse toen je hun belde met de vraag "komt er nog een overeenkomst en voorwaarden"

 

Niet te snel wantrouwend zijn, misschien zijn ze het gewoon vergeten of is de post naar het verkeerde adres gestuurd. :winking-face:. Gewoon even navragen

 

Uiteraard. 

 

 

 

 

Hallo Norbert (en eventueel anderen die willen reageren),

Ik heb hier nog niet gereageerd omdat ik eerst zoals je suggereert de kwestie bij de warehouse heb willen leggen. De contactpersoon van de warehouse zei dat hij het niet nodig vindt om (voor deze 17 cbm voorraad) contracten of dergelijke te gaan opstellen. Ook impliceerde hij dat er in het algemeen geen contracten worden getekend met betrekking tot onze ''samenwerking''.

Is dit normaal? Zo nee, wat voor overeenkomsten moet er normaliter worden getekend tussen ecommerce bedrijven zoals de mijne en warehouses voor opslag van goederen?

Indien het niet normaal is, is het dus beter om een ander warehouse te gaan zoeken? Ze staan gewoon ingeschreven bij de KVK en hebben ook een pand als het goed is...

 

Bij voorbaat hartelijk dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hoeft natuurlijk niet meteen een contract te zijn, maar het is wel handig om te weten wat de afspraken zijn als zij - bijvoorbeeld- iets kwijtraken.
Of wat gebeurt er als jouw spulletjes onder een heftruck komen ?
Liggen jouw artikelen daar voor eigen risico of hebben zij het verzekerd ?


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept