Ik ben bezig met het oprichten van een eigen onderneming met een eigen product. Het gaat hier om kindermutsjes. Ik heb bij een Nederlandse fabrikant prototypes laten maken en deze bevielen mij niet helemaal. De kwaliteit en pasvorm was helemaal goed maar ze waren niet netjes afgewerkt, dus heb ik deze opnieuw laten maken, maar deze keer dus beter afgewerkt. De tweede versie was perfect en heb daarna een complete order geplaatst. Hierbij was er overigens duidelijk gecommuniceerd met de fabrikant dat de mutsjes op de juiste manier afgewerkt moesten worden zoals bij de tweede versie.
Nadat ik mutsjes binnen kreeg bleek het dat deze niet goed waren afgewerkt en de fabrikant geeft toe dat ze dit gewoon vergeten waren. Nu willen zij niet de verantwoordelijkheid op zich nemen en hun fout corrigeren door de bestelling opnieuw op de juiste manier te leveren zonder extra kosten voor mij als ondernemer.
Er is geen spraken van een contract of algemene voorwaarden vanuit de fabrikant.
Nu vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn op dit gebied en hoe ik dit probleem het beste aan kan pakken. Ik ben de begrippen fabrieksgarantie en non-conformiteit tegengekomen, maar vindt dit nog steeds een beetje vaag. Wat non-conformiteit betreft kunnen de mutsjes gewoon zonder problemen gedragen worden, maar
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ThomThom
ThomThom
Goedendag,
Ik ben bezig met het oprichten van een eigen onderneming met een eigen product. Het gaat hier om kindermutsjes. Ik heb bij een Nederlandse fabrikant prototypes laten maken en deze bevielen mij niet helemaal. De kwaliteit en pasvorm was helemaal goed maar ze waren niet netjes afgewerkt, dus heb ik deze opnieuw laten maken, maar deze keer dus beter afgewerkt. De tweede versie was perfect en heb daarna een complete order geplaatst. Hierbij was er overigens duidelijk gecommuniceerd met de fabrikant dat de mutsjes op de juiste manier afgewerkt moesten worden zoals bij de tweede versie.
Nadat ik mutsjes binnen kreeg bleek het dat deze niet goed waren afgewerkt en de fabrikant geeft toe dat ze dit gewoon vergeten waren. Nu willen zij niet de verantwoordelijkheid op zich nemen en hun fout corrigeren door de bestelling opnieuw op de juiste manier te leveren zonder extra kosten voor mij als ondernemer.
Er is geen spraken van een contract of algemene voorwaarden vanuit de fabrikant.
Nu vroeg ik mij af wat mijn rechten zijn op dit gebied en hoe ik dit probleem het beste aan kan pakken. Ik ben de begrippen fabrieksgarantie en non-conformiteit tegengekomen, maar vindt dit nog steeds een beetje vaag. Wat non-conformiteit betreft kunnen de mutsjes gewoon zonder problemen gedragen worden, maar
Iemand die mij s.v.p. kan helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62836-fabrikant-heeft-een-productie-fout-gemaakt-wat-zijn-mijn-rechten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag