• 0

Heeft het starten van een bedrijf invloed op mijn bijbaan?

Beste,

 

Ik ben bezig geweest met het opzetten van een ondernemingsplan etc. Echter kom ik nog informatie over sommige onderwerpen tekort:

- Heeft het starten van een bedrijf invloed op mijn bijbaan?

- Moet ik door het starten van een bedrijf mijn loonheffing aanzetten op mijn bijbaan?

- Moet ik bepaalde verzekeringen afsluiten?

 

Ik wil mijn product waarin ik wil gaan handelen aanbieden op bol.com en later als het een succes blijkt te zijn via mijn eigen website. Ik investeer alles uit eigen zak.

 

Ik hoop graag dat een van jullie mij kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 minuten geleden, TimHol zei:

Heeft het starten van een bedrijf invloed op mijn bijbaan

 

Nee, dat is niet waarschijnlijk. 

5 minuten geleden, TimHol zei:

- Moet ik door het starten van een bedrijf mijn loonheffing aanzetten op mijn bijbaan?

 

Nee, loonheffing wordt daar geheven op basis van wat je verdient.

Over alle winst die je met je onderneming maakt moet je zelf aangifte doen (1x per jaar) en betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Roel J

 

Dus laat staan dat ik zo'n 600 euro per maand verdien met mijn bijbaan, en +/- 5 producten verkoop per maand via bol.com van circa 70 eu per stuk hoef ik hierdoor niet mijn loonheffing uit te zetten (sorry hier boven verkeerd vermeld), zodat ik gewoon het normale bedrag per maand kan blijven verdienen?

Link naar reactie
  • 0

Nee je kunt loonheffing niet uitzetten op loondienst inkomen. 

Vermoedelijk bedoel je de heffingskortingen uitzetten, maar ook dat is niet aan de orde.

 

Alleen als jij een tweede bijbaan zou nemen in loondienst dan moet je daar de heffingskortingen niet laten toepassen

 

Bij combinatie vaan bijbaan en onderneming kun je op de bijbaan gweoon heffingskorting laten toepassen omdat je als ondernemer toch altijd moet betalen is er geen risico dat gedurende het jaar teveel heffingskorting wordt toegepast.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, TimHol zei:

ben ik verplicht tot het afsluiten van bepaalde verzekeringen voor mijn onderneming als ik via bol.com aanbied? 

 

Dat zul je aan bol.com moeten vragen of moeten nalezen in hun inkoopvoorwaarden of overeenkomst.

Er is in ieder geval geen wettelijke verplichting tot verzekering (alleen voor jagers en exploitanten van kerncentrales), 

 

Maar los daarvan: verzekeren van (product)aansprakelijkheid is wel zo handig/verstandig; dat risico kun je niet zelf dragen. 

 

18 minuten geleden, TimHol zei:

Ik heb immers al contact met een fabriek die goed staat aangeschreven en goed in het Engels communiceert.  

 

Waar staat die fabriek? In Europa of daarbuiten? Vergissen is menselijk, ook in goed aangeschreven fabrieken gaat wel eens iets mis. Maar staat die fabriek buiten de EU dan ben jij als importeur voor de EU de feitelijke fabrikant als er schade aan personen of goederen ontstaat door een gebrekkig product. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Norbert Bakker De fabriek is gevestigd in China, producten die ik ga verkopen zullen speciale knuffels zijn. Schade aan personen lijkt me niet n.v.t.  aangezien ik de producten zelf nog controleer omdat ik de vulling van de knuffels zelf zal toepassen. Ook heb ik een ''  niet goed geld terug garantie'' afspraak met mijn leverancier

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

TimHol,

 

heb je al een marge-berekening meegenomen in dit plan?

 

En de nieuwe KOR?

 

(hoe gaat Bol.com om met nieuwe ondernemers die die nieuwe KOR zouden willen toepassen?)

 

Goedbedoelde tip is om hier geen tijd en aandacht aan te besteden na kennisname van jouw LinkedIn-profiel.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
26 minuten geleden, TimHol zei:

De fabriek is gevestigd in China, producten die ik ga verkopen zullen speciale knuffels zijn. Schade aan personen lijkt me niet n.v.t.  aangezien ik de producten zelf nog controleer omdat ik de vulling van de knuffels zelf zal toepassen.

 

Ook jij kunt fouten maken met vullen en controleren. En niet alles is bij controle zichtbaar. Productaansprakelijkheidsclaims met speelgoedknuffels in het verleden betroffen o.a. brand, verstikking, oververhitting, loslatende delen en huiduitslag. Best kans dat jou dat niet gaat overkomen en alles pico bello in orde is. Maar als dat zo is, moet het restrisico ook makkelijk en spotgoedkoop verzekerbaar zijn.

Ik zou dat risico als importeur en bewerker niet zelf willen dragen in ieder geval... 

 

26 minuten geleden, TimHol zei:

 Ook heb ik een ''  niet goed geld terug garantie'' afspraak met mijn leverancier

 

Aansprakelijkheid is niet de waarde van de knuffel, maar de omvang van de (letsel)schade en/of de kosten van de recall actie (zoals deze)

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, TimHol zei:

Norbert Bakker Ik heb zojuist contact gehad met mijn leverancier en deze antwoordde: Don't worry, every time we pack and deliver goods, there is video, and the shell we send to you will never be damaged. Het is natuurlijk afwachten op de eerste levering.

 

Dit gaat over schade AAN het product (door transport bijvoorbeeld). Aansprakelijkheid gaat over schade DOOR het product 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.