Uiteraard heb ik mijn voorwerk gedaan en de zoekfunctie gebruikt en eveneens op Google gezocht, echter is deze vraag weer zo specifiek dat ik hier niet een bevredigend antwoord op kon vinden.
Ik heb een tweedehands server aangeschaft en ben van plan hier twee 'nieuwe' SSD's (hardeschijven) in te plaatsen. Gezamenlijk zijn deze kosten boven de € 450,00. De server zelf kostte echter onder de € 450. Ik weet dat ik over tweedehands spullen ook moet afschrijven als die boven de € 450 is. Nu zie ik deze twee dingen als een gehele investering en wil het ook zo benaderen, echter zijn dit losse aankopen waarvan een op basis van een advertentie (zonder factuur) en een factuur voor de SSD's.
Kan ik dit simpelweg los per product (server, en de twee sdd's samen) als afschrijving er in zetten (ook al is het bedrag onder de 450) en er bij de omschrijving bij zetten dat dit samen met de SSD's tot één investering behoort? (hetzelfde doe ik bij de twee sdd's) Dus de server los als afschrijving er inzetten en de twee ssd's (als geheel) als losse afschrijving er in zetten. (per 2 sdd's, niet één afschrijving per ssd uiteraard...)
Of is het verplicht dat alles onder één factuur valt en mag je die optel som niet maken? Ik heb wel ergens gelezen, misschien was dat wel op dit forum, dat bij losse computer onderdelen het eindproduct hetgeen is waar het over gaat (en dus die optelsom mag maken), maar dat gaat uit van allemaal nieuwe onderdelen, dat is hier niet het geval.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mart1250
Mart1250
Goedemiddag allemaal,
Uiteraard heb ik mijn voorwerk gedaan en de zoekfunctie gebruikt en eveneens op Google gezocht, echter is deze vraag weer zo specifiek dat ik hier niet een bevredigend antwoord op kon vinden.
Ik heb een tweedehands server aangeschaft en ben van plan hier twee 'nieuwe' SSD's (hardeschijven) in te plaatsen. Gezamenlijk zijn deze kosten boven de € 450,00. De server zelf kostte echter onder de € 450. Ik weet dat ik over tweedehands spullen ook moet afschrijven als die boven de € 450 is. Nu zie ik deze twee dingen als een gehele investering en wil het ook zo benaderen, echter zijn dit losse aankopen waarvan een op basis van een advertentie (zonder factuur) en een factuur voor de SSD's.
Kan ik dit simpelweg los per product (server, en de twee sdd's samen) als afschrijving er in zetten (ook al is het bedrag onder de 450) en er bij de omschrijving bij zetten dat dit samen met de SSD's tot één investering behoort? (hetzelfde doe ik bij de twee sdd's) Dus de server los als afschrijving er inzetten en de twee ssd's (als geheel) als losse afschrijving er in zetten. (per 2 sdd's, niet één afschrijving per ssd uiteraard...)
Of is het verplicht dat alles onder één factuur valt en mag je die optel som niet maken? Ik heb wel ergens gelezen, misschien was dat wel op dit forum, dat bij losse computer onderdelen het eindproduct hetgeen is waar het over gaat (en dus die optelsom mag maken), maar dat gaat uit van allemaal nieuwe onderdelen, dat is hier niet het geval.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62849-afschrijven-tweedehandsnieuw-bedrijfsmiddel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag