Blogspam en andere onzin.

Aanbevolen berichten

Vroeger was alles beter...?

 

Ik heb een vriendelijk verzoek betreffende de homepage van Higherlevel:

 

Kunnen we misschien weer terug naar een homepage waarop opmerkelijke en/of interessante links naar nieuwsfeiten worden vermeld?

Dat was in het 'verleden' het geval en dat zou ik graag terugzien.

 

Nu hebben we de (opgedrongen) optie om andermans blogspam en waaaýýý off topic onzin etc. te lezen.

 

(Ik verbaas me er dus over dat er admins en anderen zijn, die zich ergeren aan te veel off-topic berichten, maar het klaarblijkelijk prima vinden dat er dagelijks wél allerhande blogspammerij op de homepage staat ::) )

 

Dus ik ben een voorstander om de links naar de dagelijkse (ondernemers/ICT) nieuwsfeiten terug te plaatsen.

 

Wie is het daar mee eens?

 

(Kan er wellicht een poll komen over dit onderwerp?)

 

Schiet en roept u maar :D

Link naar reactie

Even geleden zijn een aantal onderdelen van de homepage verwijderd om deze er netter uit te laten zien, minder rommelig dus. Het nieuws en de blog waren onderdeel van deze opruiming. Op verzoek (o.a. van mijzelf) is de blog weer terug op de homepage. Mijn motivatie was dat ik de blog nog wel eens bekeek maar niet de moeite wilde nemen om via het menu te kijken of er nog wat interessants te lezen viel. Ik deel je mening over spammerij overigens niet, een enkele post daargelaten.

 

Je kunt zelf een poll starten over deze vraag. Klik op 'forum' bovenaan in het menu, klik op 'over higherlevel' en dan op de knop 'nieuw poll' bovenaan. Mijn zegen voor de poll en stem om nieuws terug op de homepgage te krijgen heb je (zo rommelig vond ik het niet)

Link naar reactie

Beste Willem,

 

Bedankt voor je gemotiveerde reactie.

De verandering die je omschrijft betreffende de blogs voor de nieuwsfeiten, om het eea allemaal wat minder 'rommelig' te maken, is m.i. niet helemaal goed uit de verf gekomen?

Leden van Higherlevel die een blog hebben, zouden dat gegeven bijv. met een directe link ook in hun eigen profiel kunnen aangeven.

 

Ik geef openlijk aan, dat ik na het plaatsen van de blogs op de homepage, de blogs in het begin nog wel de moeite van het lezen waard vond. Maar de laatste tijd is m.i. de gecombineerde meer- en educatieve waarde van de 'Higherlevel' blogs aan de nodige erosie onderhevig.

Komkommertijd wellicht?

 

Dus ik verlang er weer naar terug om dagelijks een selectie van opmerkelijk zakelijk- en ICT nieuws op de homepage van Higherlevel te zien.

Misschien chargeer ik een beetje door de term blogspammerij te noemen.

(Het zij dan maar ff zo...;noodzakelijk kwaad?)

Niettemin denk ik dat het de hoogste tijd is om de blogs en hun inhoudelijke meerwaarde eens nader te bezien.

Higherlevel is een kwalitatief hoogwaardige bron van informatie -daar waken o.a. de admins prima over- en de inhoud van menig blog, verdient het m.i. niet om hier prominent op de homepage te staan.

 

Betreffende de poll: bedankt voor je info.

Bij nader inzien, denk ik niet dat het nodig is om een poll in te voeren.

Laten we de reacties van andere leden even afwachten?

Dan valt de stemming vast wel te peilen...?

 

Vriendelijke groet,

 

 

Dirk.

 

Link naar reactie

Ik stoor me er nu niet aan. De weblog is op de Home beschikbaar, en voor de rest van het nieuws klik je zo door. Is dat echt een groot probleem?

Wat ik op de Home nog wel mis is een duidelijke link naar de chat. Die staat nu wel onder het menu Tools, maar ik vraag me af of men hem wel kan vinden, of wel weet dat die functie sinds kort bestaat.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Beste Victor,

 

Bedankt voor je reactie.

Jij schrijft: >>Ik stoor me er nu niet aan. De weblog is op de Home beschikbaar, en voor de rest van het nieuws klik je zo door. Is dat echt een groot probleem?<<

 

Dat jij je er klaarblijkelijk niet aan stoort, is voor mij aannemelijk.

Een klein bezoekje aan de bewuste blogs toont aan dat jij dus ook tot de 'inner circle' van die groep behoort.

Dus jouw positie is te begrijpen.

 

Voor de rest van het nieuws zo doorklikken?? Nou ik kan dat niet zo duidelijk vinden.

 

Voorheen hadden we op de homepage van Higherlevel aandacht voor opmerkelijke berichten uit de zaken- en ICT wereld -met links- en nu dus veelal nietszeggende verhaaltjes/belevenissen en spammerij van een selecte groep individuen.

 

Dan zeg ik: het plaatsen van blogs -links- is prima, maar is de aandacht op de homepage daarvoor niet wat te groot en te ver doorgeslagen?

Dat is op zich niet echt een groot probleem maar meer een (terechte) constatering?

 

Dus nogmaals: graag de links naar relevante nieuwsfeiten terug.

 

(Ik ga nu offline en ben over een aantal dagen weer online.)

 

Groeten,

 

Dirk.

Link naar reactie

Spam en andere onzin vind ik ook irritant, maar om over spam en andere onzin ook nog eens een speciaal topic aan te wenden vind ik wel erg ver gaan ;).

 

Dennis K.

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie

Dat jij je er klaarblijkelijk niet aan stoort, is voor mij aannemelijk.

Een klein bezoekje aan de bewuste blogs toont aan dat jij dus ook tot de 'inner circle' van die groep behoort.

Dus jouw positie is te begrijpen.

 

Ik stoor me er niet aan omdat de site zo gewoon netjes is en alles handig onder submenu's beschikbaar is. Behalve een linkje in mijn signature kom ik overigens nergens een lijst tegen van de laatste berichten die ik op mijn weblog heb geschreven. Dus ik ben heel benieuwd van jou te horen waaruit jij opmaakt dat ik tot de groep weblog schrijvers van HL behoor?

 

Voor de rest van het nieuws zo doorklikken?? Nou ik kan dat niet zo duidelijk vinden.

 

Check het submenu (extra -> headlines)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Beste Victor,

 

Betreffende jouw reactie: >> Dus ik ben heel benieuwd van jou te horen waaruit jij opmaakt dat ik tot de groep weblog schrijvers van HL behoor?<<

Ik had aangegeven, dat ik jouw eerdere reactie kon plaatsen in de context van de aanwezigheid van o.a. de link in je profiel.

Ik heb dus niet geschreven dát je daadwerkelijk tot de groep van weblogschrijvers van Higherlevel zou behoren. (Dat zijn twee verschillende zaken?)

 

Nogmaals: ik blijf erbij dat de weblogs op de homepage van Higherlevel géén enkele positieve bijdrage leveren.

Er is echt weinig zinnigs te lezen en allerlei onzin -zo als nu het geval is- zou m.i. niet op de homepage van Higherlevel moeten/mogen staan.

Higherlevel onwaardig!

Maar jij mag jouw mening hebben.

 

________________________________________

 

Adieu Higherlevel.

 

Ik heb op basis van de naar mijn mening véél te lauwe tot géén reacties op mijn bericht/kwestie, maar besloten om Higherlevel uit m'n favorieten te halen. Met alle respect, maar het begint m.i. hier een beetje te veel te lijken op een campingkantine vol met spruitjeslucht ipv. een open forum waarop de nieuwste trends, innovaties en macro-economische ontwikkelingen binnen de ICT, Biotechnologie en mondiale zakenwereld worden besproken.

Het toppunt van A, de (Hollandse) kneuterigheid hier en B het selectieve gedrag van de Mods hier -en voor mij dus het breekpunt- betreft een bericht onder Vraag en Aanbod: over gratis zolderopruimingen!

Zolderopruimingen :o! Op Higherlevel sinds 17 augustus!

(Straks gaat Marktplaats nog een klacht bij EZ indienen omtrent gesubsidieerde - en oneigenlijke concurrentie...)

 

Dus dan is nu voor mij de tijd gekomen om m'n conclusies te trekken.

 

Ik wens iedereen alle persoonlijke en zakelijke succes toe!

 

Dirk.

Link naar reactie

Over zin en onzin gesproken, DeDirk. Ik vind de homepage van Higherlevel.nl totaal onzinnig. Weggegooide ruimte waar vrijwel niks nuttigs mee gedaan wordt. Zonde.

 

Die homepage doet echter helemaal niks af aan het forum, en ik snap dan ook niet waar je je in deze discussie zo druk over maakt. De discussies op het forum waren niet beter of anders toen er nog headlines op de homepage stonden.

 

Over Hollandse kneuterigheid gesproken: als ik een dag eerder had geschreven dat ik de homepage niks vond, was je hier gebleven?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie

Beste Anders,

 

Bij deze mijn reactie:

1) >> Ik vind de homepage van Higherlevel.nl totaal onzinnig. Weggegooide ruimte waar vrijwel niks nuttigs mee gedaan wordt. Zonde.<<

Dat is mijn mening dus ook. Dat kan dus echt 100 maal beter.

 

2) Maar er zijn hier dus 'anderen' die menen dat het zo wel mooi en duidelijk genoeg is op de homepage.

 

3) Als je gisteren had geschreven dat je de homepage ook maar niks vind?

Nee, ook dan was ik hier weggegaan. Hieronder lees je over het waarom:

 

Na enig zoeken en speuren, kwam ik er net pas achter, dat de headlines die we dus vroeger op de homepage hadden, thans wat zijn weggemoffeld.

En tot mijn verbazing -nou eigenlijk dus niet dus ::)- blijkt dat onder de rubriek headlines....de volgende sites een prominente vermelding hebben: Startblog, Sprout en Marketingforum.

(Ken je deze nog? Ding dong...hallooww daar zijn we weer!)

 

Kortom: aan cyber-nepotisme, openlijke vriendjespolitiek en het met twee maten meten, heb ik doorgaans een enorme hekel en aan datgene waar ik dus een enorme hekel heb, komt hier op Higherlevel dus thans allemaal 'gezellig' samen.

Voorheen konden de nieuwsfeiten van de homepage vaak de aanleiding zijn tot m.i. zinnige discussies, maar sinds de holle kul-blogs op de homepage staan, is er m.i. een duidelijke verschraling van de discussies gaande. Doodzonde?

Ik zie dus een duidelijke neergaande spiraal, een kwalitatieve verschraling van zinnige topics- en een opgaande lijn in het stevig pushen van elkaars belangen door de Mods en de kliek er omheen.

(Daarvoor geeft EZ toch geen subsidie??)

 

Dus ik heb het hier wel gezien.

 

Vr. groet,

 

 

Dirk.

 

 

Link naar reactie

Ik had aangegeven, dat ik jouw eerdere reactie kon plaatsen in de context van de aanwezigheid van o.a. de link in je profiel.

Ik heb dus niet geschreven dát je daadwerkelijk tot de groep van weblogschrijvers van Higherlevel zou behoren. (Dat zijn twee verschillende zaken?)

 

Zo stond het wel in je eerdere post, maar goed. Dat maakt verder niet uit, mijn weblog staat volledig los van HL, die hebben er niks mee te maken. Ook niet als er een linkje staat in mijn signature, maar als je je er zo erg aan stoort, wil ik hem met plezier uit mijn signature halen. ;D

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie

Dus ik heb het hier wel gezien.

 

Ha,nou kan de spiraal weer omhoog. ;D

 

(wedden dat DD binnen een week weer wat te mopperen heeft)

 

Je zou het ipv mopperen ook als een stukje feedback kunnen opvatten. Aan DeDirk zijn post te zien, probeert hij met zijn stelling een discussie op gang te brengen aangaande de kwaliteit van het forum. Door dit alleen als mopperen te zien en het verder dood te zwijgen bevestigt in mijn ogen het punt van kritiek van DeDirk.

Link naar reactie

 

Adieu Higherlevel.

 

Ik heb op basis van de naar mijn mening véél te lauwe tot géén reacties op mijn bericht/kwestie, maar besloten om Higherlevel uit m'n favorieten te halen. Met alle respect, maar het begint m.i. hier een beetje te veel te lijken op een campingkantine vol met spruitjeslucht ipv. een open forum waarop de nieuwste trends, innovaties en macro-economische ontwikkelingen binnen de ICT, Biotechnologie en mondiale zakenwereld worden besproken.

Het toppunt van A, de (Hollandse) kneuterigheid hier en B het selectieve gedrag van de Mods hier -en voor mij dus het breekpunt- betreft een bericht onder Vraag en Aanbod: over gratis zolderopruimingen!

Zolderopruimingen :o! Op Higherlevel sinds 17 augustus!

(Straks gaat Marktplaats nog een klacht bij EZ indienen omtrent gesubsidieerde - en oneigenlijke concurrentie...)

 

Dus dan is nu voor mij de tijd gekomen om m'n conclusies te trekken.

 

Ik wens iedereen alle persoonlijke en zakelijke succes toe!

 

Dirk.

 

Beste Dirk,

 

Wat ben je lekker kort door de bocht.

Terwijl de meeste moderators nog genieten van een verdiende vakantie, kom jij met deze aanval.Een aanval die helemaal niet past bij iemand zoals jij.

Dat je een aantal zaken ter discussie stelt is prima.

Voorstellen voor verbetering zijn altijd welkom, zeker met een goede onderbouwing is kans op implementatie groot.

 

Er wordt momenteel veel gesleuteld aan HigherLevel, met als doel om de gebruikers zoveel mogelijk van dienst te zijn.

Je weet net zo goed als ik dat je het nooit iedereen naar de zin kan maken, en ongetwijfeld worden er nu soms wijzigingen aangebracht die later terug gedraaid worden omdat jullie als gebruiker dit aangeven.Dat heb je nu eenmaal als je durft te veranderen.

 

Verder vind ik het naar de experts en mods niet zo aardig van jou, voor de meeste is het liefdewerk oud papier. en er zijn er die best veel van hun eigen tijd in dit forum stoppen.

Om dan op deze manier als een stel spruitjes afgeschilderd te worden vind ik niet gepast.

 

Laat HL maar lekker in je favorieten staan, en kom terug met een aantal onderbouwde vernieuwingen, dat ben je nu wel een beetje verplicht. ;) :P

Link naar reactie

Yep, onze voorpagina kan nog vele vele vele malen beter. En inderdaad jammer dat het format van startblog.nl niet altijd strak gevolgd wordt (Ik ben daar op zijn minst even schuldig aan).

 

Het veranderen van de voorpagina, toevoegen van nieuwe opties, verbeteren van de interface etc. zijn allemaal stappen die stuk voor stuk genomen moeten worden. Jammer dat je het hele forum laat vallen omdat je de voorpagina bout vindt, link dan gewoon naar het forum en vergeet die voorpagina.

 

Ik zou willen voorstellen om een aantal functies uit te zoeken die jullie graag op de voorpagina zouden willen zien. Ik zit te denken aan:

- laatste berichten (zoals nu)

- vraag en aanbod (zoals nu)

- de chat

- de HL meetings

- meer aandacht voor de agenda?

- een betere flow voor nieuwe leden om uit te vinden wat HL nou eigenlijk is

- Misschien ook leuk om een mopperdoos te hebben waar mensen publiekelijk HL de grond in kunnen boren? Kan je iig iets van je aggressie kwijt en wij halen daar vast goede tips uit.

 

Het zijn maar een aantal ideetjes, we zijn iig erg geinteresseerd in het verbeteren van de voorpagina en constructieve suggesties zijn van harte welkom.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Hoewel door de reacties van DeDirk toch wel een erg "ik voel me achtergesteld" gevoel doorklinkt ben ik het er wel mee eens dat de inhoudelijke discussies op higherlevel.nl wat af zijn genomen. En ik denk dat de homepage daar een bijdrage aan levert.

 

Doordat de homepage de laatste nieuwe berichten toont uit alle boards valt het oog op berichten die snel wisselen. Korte vragen, simpele antwoorden, off topic berichten, veel onderwerpen die niet inhoudelijk diep gaan. Toen de homepage nog niet de laatste berichten weergaf keek men (naar mijn idee) naar een board om te bepalen of er een interessant onderwerp was. Je kreeg daardoor een positievere indruk van de kwaliteit van de berichten. Nu hebben de offtopic berichten de overhand in de beeldvorming (ze waren er altijd al, maar nu zijn ze zo zichtbaar)

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

De Dirk...en anderen....

Misschien een ideetje...Ik heb bij mijn favorieten staan:https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=40&action=searchnew

Gewoon de nieuwe berichten dus...Daar gaat het m.i. in een forum om....?!

Als je drie keer de Dikke van Dale hebt gepakt, dan ga je de vierde keer toch ook niet weer de voorkant bekijken, maar open je gelijk het boek?!

 

Verder voel ik me toch wel een beetje persoonlijk in mijn X getast :-[ door onderstaande ..(en met mij denk ik nog wel een aantal zeer gemotiveerde totaal uit liefde voor hun vak helpende experts en mod's)

 

Ik zie dus een duidelijke neergaande spiraal, een kwalitatieve verschraling van zinnige topics- en een opgaande lijn in het stevig pushen van elkaars belangen door de Mods en de kliek er omheen.

 

Nou ben ik zo in de loop van HL wel wat krachttermen van je gewend, maar tot nu toe was je ook altijd duidelijk in het geven van voorbeelden etc...dat mis ik nu wel...en als je persoonlijk wat op mij of 1 van mijn mede 'liefdewerk-oudpapier" collega's hebt aan te merken dan hoor ik dat graag....we staan altijd open voor verbetering maar dat zal niet gaan als we niet weten wat we fout doen.... ;)

 

je blijft nog wel even denk ik.... wie moet hier anders zo nu en dan het vuur aansteken! ;D

Egbert Punter

Link naar reactie

Beste respondenten,

 

Bedankt voor jullie steunende, schertsende, begripvolle en andersoortige reacties.

 

Niettemin heb ik besloten om Higherlevel te laten voor wat het thans is.

Ik moet voor mezelf constateren dat de inhoud hier niet meer de lading dekt en dat er een nivellerende tendens gaande is, waarin de kwaliteit van het forum -door een aantal Mods- ondergeschikt wordt gemaakt aan hun persoonlijke belangen.

 

Voorts schaamde ik me -ja echt!- een tijdje terug nadat er zo weinig reacties* kwamen op de column van Hans Wissema. (Het betrof de column: Technostarters en de Derde Generatie Universiteit.)

Ik wil wedden dat wanneer ik in die periode -onder een alias- een topic had geplaatst met als titel: Hulp gevraagd voor een businessplan om een sjoelbakkenfabriek te starten... (Vul maar in?)

 

EZ geeft m.i. dus thans subsidie aan een forum dat over van alles en nog wat schijnt te moeten gaan, behalve over technostarters, mondiale trends en hoe daarop als land -ondernemers- te anticiperen. Het is hier dus vooral véél liever lullen over het opstarten van sjoelbakkenfabrieken en de export van tweedehands campingsmokings naar zuid-oost Abchazië, dan bijv. over het aanstaande Farma instituut en ga zo maar door.

 

Higherlevel is in ontwikkeling? Ja nou èn?

Wat ik helaas bespeur, is dat er een selecte groep lieden, Higherlevel heimelijk heeft gekaapt en voor hun eigen karretjes aan het spannen is. Het is me thans -zoals gisteren aangeven- allemaal nét even té veel van: 'Ding Dong...haloowww daar zijn we weer!'

De kliek serveert hier dus klaarblijkelijk liever kraak- noch smakeloze kul-blogs uit de eigen gekleurde gaarkeuken, dan de laatste ontwikkelingen in de ICT, Biotech en de wereld om ons heen.

Tsja het is maar nèt waar je de prioriteiten gaat leggen...is het niet?

 

Ik deed in het verleden veel aan vrijwilligerswerk in de sociaal-culturele sector. (Jeugdsozen etc.) Tijdens o.a. concerten draaide ik ook regelmatig bardiensten. Bij mij moest iedereen gewoon dokken voor z'n biertjes -ook mijn vriendjes-, maar om me heen ging er de wereld aan gratis bier over de bar. En als ik mijn mede-vrijwilligers daar dan op aansprak, dan was het dikwijls: 'Ja maar ik werk hier voor niks dus ik mag...' En dat laatste is, zo merk ik op, hier ook een beetje de tendens aan het worden. De Mods zijn hier zo als ze het zelf zeggen: vrijwillig. En/maar in ruil voor hun bijdrage, menen sommigen zich het recht toe te kunnen eigenen om hun vriendjes en relaties openlijk te matsen etc. etc. En dat klimaat past me gewoon niet; dan neem ik terstond afscheid.

 

Dus bij deze wens ik iedereen nogmaals alle succes toe!

 

Vriendelijke groet,

 

Dirk.

 

 

 

(* En Dirk, zullen sommigen opmerken, waar was jouw reactie dan? Ik had me voorgenomen om een vervolg op die bewuste column te gaan schrijven. Ik heb de ontwikkelingen die worden omschreven in die bewuste column hier al eerder omschreven/aangekaart en nam me dus voor om op die column te reageren. Maar toen de reacties op die column vrijwel uitbleven, gingen mijn ogen open en zakte alle energie plotsklaps door m'n schoenzolen heen; de huidige staat van zijn van Higherlevel heeft meer op met met sjoelbakkenfabrieken en ambitieuze spruitjeskwekers dan met Technostarters. Dan zeg ik: laat dan maar.)

Link naar reactie

Ha Dirk,

ik zal je missen, je directe en humoristische gemopper.

 

een community heeft nou eenmaal een selecte groep die de boel draaiende houdt. daar is niet aan te doen.

 

mijn mening:

1. blijf lekker zeuren en mopperen, en doe dat vooral op HL;

2. doe een voorstel voor een betere homepage, dan kunnen we daar onze mening over geven.

 

Ik hoop je nog lang en vaak op het forum tegen te komen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Voorts schaamde ik me -ja echt!- een tijdje terug nadat er zo weinig reacties* kwamen op de column van Hans Wissema. (Het betrof de column: Technostarters en de Derde Generatie Universiteit.)

 

Ha Dirk,

 

De Column was Hans Wissema spreekt de ondernemers klaarblijkelijk niet aan. Niet verwonderlijk als je zie hoeveel budget voor het kenniseconomie beleid richting de kennisinstellingen gaat en hoe bitter wijnig business daar uit voortvloeid. De geloofwaardigheid van de Nederlandse kennisinstellingen (en het overheidsbeleid met betrekking tot de kenniseconomie) is in de ogen van de "nieuwe" ondernemers gedaald tot onder het nulpunt. Over plannen van publieke organisaties wordt smalend gelachen omdat dege plannen niet over ondernemers gaan maar het handhaven van gevestigde belangen.

 

Eigen schuld dikke bult.

 

Wissema is OK, maar hij werkt bij een "foute" organisatie (de overheid)

 

Anyway, vaarwel en het ga je goed.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Voorts schaamde ik me -ja echt!- een tijdje terug nadat er zo weinig reacties* kwamen op de column van Hans Wissema. (Het betrof de column: Technostarters en de Derde Generatie Universiteit.)

Ik wil wedden dat wanneer ik in die periode -onder een alias- een topic had geplaatst met als titel: Hulp gevraagd voor een businessplan om een sjoelbakkenfabriek te starten... (Vul maar in?)

 

EZ geeft m.i. dus thans subsidie aan een forum dat over van alles en nog wat schijnt te moeten gaan, behalve over technostarters, mondiale trends en hoe daarop als land -ondernemers- te anticiperen. Het is hier dus vooral véél liever lullen over het opstarten van sjoelbakkenfabrieken en de export van tweedehands campingsmokings naar zuid-oost Abchazië, dan bijv. over het aanstaande Farma instituut en ga zo maar door.

 

 

Ha Dirk,

Volgens mij heb je hl ingesteld als starpagina :P

 

Ja die technostarters, je bent echt niet enige die dat soort discussies mist op HL.

Ik denk dat daar een aantal zaken aan ten grondslag ligt.

Het aantal technostarters in Nederland is zeer klein.

De meeste zijn spin off van grote bedrijven, en het begrip is ook nogal rekbaar.

Kijk ik bij ondernemingsplannen wedstrijden als New Venture dan is groep waar jij mee wil discussieren slecht enkele mensen groot.

Daarnaast worden deze mensen vaak al gecoached vanuit het instituut of instellingen waar hun wortels liggen.

Kilometer vergoeding, boekhoudpakket e.d. is voor hun de ver van hun bed show.

Verder hebben deze mensen een zeer introvert karakter en communiceren moeilijk, laat staan dat ze op zoek gaan naar een community als HL.

 

En over die sjoelbakkenfabriek.

Om jou een beetje te pesten wil ik wel een prototype maken van een wrijvingsarme sjoelbak, en deze lanceren/demonstreren op Holland Innovation.

Aan jou de eer voor de introductie op Holland Innovation. ;D

Zal zo even op marktplaats naar een sjoelbak zoeken.

Kost me denk ik een halve dag voor deze nieuwe superinnovatieve sjoelbak te maken die achteraf iedereen had kunnen bedenken. :P

Dus als je nog ideeen hebt voor een afzet markt ?

Recreatiezalen van ziekenhuizen misschien, het is goed voor de ontwikkeling van de motoriek.

Link naar reactie

Even tussen een aantal haakjes, het blog (opgericht door mij en snel ondersteund door een groep zeer interessante, sterke, gemotiveerde, kennisvolle en ambitieuze ondernemers) heeft in princiepe niks met HL te maken.

 

Het idee van het blog is om mensen een ideetje te geven hoe het is om ondernemer te zijn, het probleem waar alle bloggers mee worstelen is "hoeveel kan ik prijsgeven". Het is niet gemakkelijk om over medewerkers, banken, investeerders, nieuwe producten, klanten, toeleveranciers, etc te praten... Vooral niet als je dit in een negatief daglicht moet doen. Het blog is gespecialiseerd op de ondernemingen van de bloggers dus vanzelfsprekend pluggen we onze eigen producten daar.

 

Jouw punten zijn vaker op HL aangehaald en helaas heb je op veel punten gelijk. Gelukkig heb je ook totaal ongelijk op een aantal andere punten. Er zijn hier een aantal topklasse innovatief ondernemers actief en zij spenderen met alle plezier tijd aan sjoelbak ondernemers om hen op de een of andere manier te helpen. Een innovatief ondernemer is wat mij betreft geen haar speciaaler dan een slager op de hoek. Ondernemen is ondernemen, HL is een manier om met ondernemers te communiceren en als je wilt communiceren over innovatief ondernemen, slinger een discussie aan, de reacties zullen vaak van hoge kwaliteit zijn.

 

Anyways, ik wens je veel succes in de toekomst en mocht je terug willen komen dan ben je wat mij betreft van harte welkom.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

En over die sjoelbakkenfabriek.

Om jou een beetje te pesten wil ik wel een prototype maken van een wrijvingsarme sjoelbak, en deze lanceren/demonstreren op Holland Innovation.

Aan jou de eer voor de introductie op Holland Innovation. ;D

Kost me denk ik een halve dag voor deze nieuwe superinnovatieve sjoelbak te maken die achteraf iedereen had kunnen bedenken. :P

Dus als je nog ideeen hebt voor een afzet markt ?

Recreatiezalen van ziekenhuizen misschien, het is goed voor de ontwikkeling van de motoriek.

 

De sjoelbak is besteld.

Waar ben je nu Dirk. :P

Link naar reactie

Ik geloof niet dat ik al doorhad dat we een 'kliek met belangen' aan het vormen zijn... kliek okay, belangen.. tja, tis niet dat we al met zn allen in een strandstoeltje op hawaii zitten ofzo ;)

 

De sjoelbak is besteld.

 

Als ik straks op HI een teflon damsteen in mn oog krijg weet ik vast wie ik moet aanklagen ;p

 

Link naar reactie

Beste Ben en anderen,

 

Even een inhoudelijke reactie.

 

Misschien ben ik niet helemaal volledig of zelfs onduidelijk geweest in mijn communicatie...dus laat ik het 'beestje' maar wat meer expliciet bij de naam noemen. En wat aanvullende uitleg geven betreffende het waarom van m'n bezwaren.

 

Let op! > Wat ik echt toejuich en waardeer is het feit dat er mensen zijn die vrijwillig hun steentje bijdragen aan Higherlevel.

 

Wat mij echter stoort en m.i. de onafhankelijkheid van Higherlevel in gevaar brengt, is het feit dat sommige vrijwilligers zichzelf en hun bedrijfsactiviteiten hier nogal prominent positioneren.

-En meestal betreft dat dan ook dezelfde mensen die zich storen aan nieuwe leden die hun bedrijfsnaam wat prominent weergeven etc.-

 

De doelstellingen e.d. van Higherlevel geven m.i. een iets andere richting aan dan de huidige realiteit op Higherlevel.

1> Higherlevel.nl is een initiatief van TechnoPartner, dat technostarters op weg wil helpen met kennis, informatie en contacten. Het forum is opgezet om technostarters met raad en daad te helpen om de plannen te realiseren.

 

2> Higherlevel.nl is een non-profit initiatief van het Ministerie van Economische Zaken. Higherlevel.nl heeft dus geen winstoogmerk en zal ook geen commercieele partijen bevoordelen. Sic!

 

Higherlevel in z´n huidige vorm gaat dus, een gegeven feit, vrijwel over alles behalve het steunen van technostarters. Natuurlijk zijn andere starters, zie de regelementen, ook van harte welkom, maar niettemin zou Higherlevel in zijn aard en zijn op technostarters gericht moeten zijn.

Dat is in de huidige vorm dus bepaald niet het geval. Bij lange na niet.

 

Voorheen, wat ik al eerder aangaf, waren er op de homepage volledig at random en geheel neutraal -qua plaatsing- allerlei persberichten te lezen aangaande de ontwikkelingen in en/of binnen de ICT, Biotech en de mondiale zakenwereld. Thans dus vervangen door de web- en zoals ik ze noem, de spam-blogs van de moderators etc. van Higherlevel.

http://www.op3.com/hllog/index.php

Elke aandacht, elke vorm van publiciteit, is publiciteit en aandacht en kan of is een wezenlijk onderdeel van het promoten van ondernemingen.

 

Dus het plaatsen van de weblogs van de zelfbenoemde vrijwilligers op de homepage van Higherlevel is m.i. in strijd met de principes van Higherlevel.

 

Betreffende de regel van het niet bevoordelen van commerciele partijen kan het volgende worden opgemerkt....

De aandacht op Higherlevel en de alliantie met Sprout acht ik van hetzelfde laken een pak.

Sprout heeft disproportioneel meer voordeel aan een alliantie met Higherlevel dan andersom.

Voorts zo is ons voorgeschoteld, zou het forum van Sprout...Higherlevel zijn.

Wie artikelen van Sprout op het web leest, ziet dat Sprout reacties op die artikelen op hun eigen site plaatst. Dat is overigens prima en zoals het ook moet zijn. Dus de vermeende alliantie van Higherlevel met Sprout was voor Sprout een slimme zet. En over de voordelen van Higherlevel...?

 

Wie nu op https://www.higherlevel.nl/headlines.php klikt, ziet dat de voornoemde weblogs, Sprout en het Marketingforum wel heel erg goed geplaatst zijn. Tenminste dat is mijn mening.

En ook nu weer: Higherlevel mag volgens de statuten commerciele partijen niet bevoordelen. Klip en klaar!

 

Voorts is het nu bij herhaling gebleken dat er diverse moderators zijn die met twee maten meten.

Dat kan dus ook wel enige sturing gebruiken.

 

Dus blijf ik bij mijn mening dat Higherlevel is gekaapt door een kliek die maling heeft aan de regels en principes van Higherlevel.

Higherlevel is dus niet echt een onafhankelijk platform, maar een gekleurd platform waarop de bezoekers op een tamelijk sluwe wijze herhaaldelijk op de websites van de diverse moderators worden gewezen.

´Ding Dong...halloooww...daar zijn we weer!´

En dat past me dus allemaal niet.

 

Dus of de hele kliek gaat zich nu matigen...of de kliek dient een verzoek in bij EZ om Higherlevel te privatiseren, want zoals het nu gaat, is m.i. allemaal verre van chic.

 

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben geweest?

 

Vr. groet,

 

 

Dirk.

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.