• 0

[BTW-aangifte 2019] Reisbureauregeling TOMS - welke rubriek? 1a?

(aangepast)

Ik wil weten in welk vak mijn bedrag moet worden ingevoerd.

Mijn inkomsten en uitgaven komen allemaal uit Nederland.

Ik heb 2 bedragen. omzet en omzetbelasting (TOMS 21%).

Is er een speciale doos voor TOMS? Of kan ik vak 1a gebruiken?

Het antwoord kan in het Nederlands of Engels zijn. Dank je.

 

I want to know which box to input my amount.

My income and expense is all from The Netherlands. 

I have 2 amounts. omzet and omzetbelasting (TOMS 21%).

Is there any special box for TOMS? Or I can use box 1a?

Answer can be in Dutch or English. Thank you.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/bijzondere_regelingen/reisbureauregeling/

aangepast door Mari Netherlands
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is TOMS...?

 

De reisbureauregeling is overigens een hele specifieke soort 'margeregeling' dus om de verschuldigde omzetbelasting (met bijbehorende omzetbedrag) te bepalen zijn allerlei gegevens over kosten e.d. ook nodig. Bij rubriek 1a in de BTW aangifte dan.

 

En er is geen speciale "doos" (een slechte vertaling van het Nederlandse fenomeen "box" in de inkomstenbelasting?) voor dit.  

Overigens moet je natuurlijk wel voldoen aan de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van de reisbureauregeling. Anders is je omzet gewoon (met BTW belaste) omzet voor de omzetbelasting.

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hallo shoptillyoudrop, Ik begreep je punt niet, hoewel ik in het Engels heb vertaald. Mijn verontschuldigingen.

 

Trouwens, ik wil weten hoe belastingkantoor kan weten dat ik speciale berekeningen van TOMS gebruik? Is het juist dat ik niet hoef aan te geven dat ik TOMS gebruik wanneer ik btw aanga of wanneer ik jaarlijkse inkomstenbelasting aangaf?

 

I couldn't get your point although i did translation into English. My apologies.

 

By the way, I want to know how tax office can know that I use special calculations of TOMS? Is it correct I do not need to inform that I use TOMS when I declare BTW or when i declare annual INCOME TAX? 

aangepast door ZZP Mari Netherlands
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De reisbureauregeling is voor de omzetbelasting, om het verschuldigde bedrag te bepalen.

De ondernemer is zelf verantwoordelijk voor het juist toepassen van de regeling (de belastingdienst controleert achteraf, althans soms...).

 

Of je wel of niet gebruik maakt van de regeling blijkt uit je administratie. Dat geef je niet apart door ergens.

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.