• 0

Waar is er nog een krediet te verkrijgen indien geen winst + lage omzet

Hallo,

 

Kunt u aangeven waar en hoe ik als ZZP-er aan een krediet kan komen zonder me te hoeven koppelen aan dubieuze verstrekkers.

Aangezien ik in 2015 ben gestart en geen starterslening kon krijgen heb ik bewust gekozen voor geen winst en een lage omzet om zo de kosten voor de belasting zo laag mogelijk te houden en te wachten totdat ik wel een lening kon verkrijgen. Ik kon voor levensonderhoud worden voorzien van gelden uit vorige werkzaamheden als Fysiotherapeut (16.000 via prive tot heden) en gebruik maken van aftrekposten als startersaftrek zelfstandige-aftrek om de aanslag heel laag te houden. 

 

Nu is er echter een moment aangebroken dat ik wel een krediet nodig heb. Je kan niet ondernemen zonder een krediet te verkrijgen, zeker niet in mijn branche. Ik heb immers een voorraad nodig om platen te verkopen (muziekalbums). Ik heb doordat ik weinig kosten had aan belastingen een voorraad opgebouwd van 0 tot 21.000 al heb ik wel van prive 10.000 euro in de zaak gestopt bij aanvang van het ondernemen. 

 

Nu kan ik echter nog steeds niets krijgen via banken Qredits gemeente etc omdat ze alleen maar kijken naar winst en hoge omzet? In mijn geval was dat echter totaal niet nodig en dus ook niet aan de orde. Wat ik kan aantonen is dat mijn voorraad behoorlijk gegroeid is en dat ik eigenlijk nu pas wil/kan beginnen met het verkrijgen van een hoge omzet, maar dan is er wel meer voorraad nodig. De voorraad die ik nu heb is alleen maar voor de basisvoorziening en voor de lange termijn. Geen vlottende voorraad. Er liggen allerlei mogelijkheden via winkels, markten en internet waar mijn werkterrein zich bevindt. Ik sta met platen in 3 winkels van Franchisers op markten en platenbeurzen en via internet verkoop ik overal over de wereld. 

https://www.discogs.com/seller/petrusaloisius/profile

 

Maar het is nu een aflopende zaak als ik het niet voor elkaar krijg als ik niet een krediet waar dan ook vandaan verkrijg van rond de 10.000 om een start te maken ofwel 20.000 om via mijn ondernemingsplan van te kunnen groeien.

Alle tips/links zijn welkom. Qredits wilde meewerken tot 15.000 maar die wilden er een BBZ regeling bij als risicoverlaging, maar de gemeente waarin ik woon werkt weer eens niet mee met ondernemers blijkbaar. Het kunnen aantonen van een omzet in bepaalde periodes kijken ze niet eens naar. Puur en alleen maar naar het verleden en de lage winst.

 

Groeten

 

PETERVINYL (LP verkooppunten via winkels, markten en internet

KvK 62366777

MijnTafelGrunn.jpg

Markt4.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hamvraag voor zowel gemeente, BBZ, particulieren en crowdfunders: wanneer, waarmee en hoe ga je wel winst maken? 

Je zult vooral met een heel goed onderbouwd plan moeten komen

 

13 minuten geleden, piotrtje zei:

Wat ik kan aantonen is dat mijn voorraad behoorlijk gegroeid is en dat ik eigenlijk nu pas wil/kan beginnen met het verkrijgen van een hoge omzet

 

Vergeet die hoge omzet: het draait om winst . Als je met hoge omzet (meer) winst maakt, is het prima, anders is het kansloos. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

De banken blijven maar kijken naar de cijfertjes zoasl winst en omzet, maar er is meer dan dat haha. Ze snappen niet helmaal dat er ook nog van prive gelden kunnen zijn die voor voldoende draagvlak zorgen/zorgden. Infeite ben ik nu een starter, omdat ik vanaf nu pas echt hoge omzetten moet gaan draaien. Ook het aantonen vand e opbouw van voorraad is echter nog niet voildoende voor de banken. Je zou zeggen dat die voorraad van 20.000 wel voor garantstelling oid zou kunnen zorgen en dan is er ook nog de BMKB regel. Ik leer steeds meer maar kom nog steeds geen stap verder bij de verstrekkers. 

Link naar reactie
  • 0

Collin Crowdfunding keek ook alleen maar naar de jaarcijfers van 2016 -2018 Zoals gezegd is dat echter totaal kansloos als men niet kijkt naar het verhaal achter de lage omzet en winst. Dat doen zij echter ook niet blijkbaar. Je moet het zien als een start vanaf heden en een beginfinanciering van 20.000 (voorraad), maaer dat kan via hin computers en protocollen niet blijkt telkens. Ik wacht nog steeds op degene die het begrijpt en/of het begrijpen wil hoe of wat. Het is toch raar dat ik veel winst zou moeten halen en daardoor juist veel inkomstenbelasting terwijl ik dat helemaal niet behoefde te doen ivm de gelden verkregen uit prive. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen dat je dan kiest voor een lage winst?

Link naar reactie
  • 0

Vooral jammer dat Qredits het wel wilde proberen maar mijn gemeente wil niet helpen na een BBZ gesprek met een zogenaamde onafhankelijke  MKB man, terwijl er bij een intake gesprek door de gemeente mevrouw werd vermeld dat ze liever een ondernemer helpen dan ze failliet willen laten gaan. Heb daarom ook DAS jurist ingeschakeld. Zal wel niet helpen maar ik doe het wel. Blijkbaar draaien ze mondelinge afspraken graag om. Onbegrijpelijk ook

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 minuten geleden, piotrtje zei:

omdat ik vanaf nu pas echt hoge omzetten moet gaan draaien.

Moet gaan draaien wil nog niet zeggen dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Dat is een beetje het probleem van een financierder.

 

6 minuten geleden, piotrtje zei:

Je zou zeggen dat die voorraad van 20.000 wel voor garantstelling oid zou kunnen zorgen

Voor hoeveel denk jij dat die voorraad verkocht gaat worden wanneer het allemaal toch niet zo gaat draaien zoals jij voor ogen hebt. Dan mag je denk ik blij zijn als het bij een opkoper €1.000 opbrengt. Daar heeft een financierder dus niets aan.

 

Ook bij crowdfuncing is familie en vrienden (en privé inbreng) een belangrijke factor.

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, piotrtje zei:

 Ik heb doordat ik weinig kosten had aan belastingen een voorraad opgebouwd van 0 tot 21.000 al heb ik wel van prive 10.000 euro in de zaak gestopt bij aanvang van het ondernemen. 

 

Wat ik kan aantonen is dat mijn voorraad behoorlijk gegroeid is en dat ik eigenlijk nu pas wil/kan beginnen met het verkrijgen van een hoge omzet, maar dan is er wel meer voorraad nodig. De voorraad die ik nu heb is alleen maar voor de basisvoorziening en voor de lange termijn.

 

Heb je 21.000 albums? Waarom heb je meer voorraad nodig, dit is toch je geld. Verkopen met winst, en nieuwe albums kopen.

Of lees ik het verkeerd?

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, RiVe zei:

Heb je 21.000 albums? Waarom heb je meer voorraad nodig, dit is toch je geld. Verkopen met winst, en nieuwe albums kopen. Of lees ik het verkeerd?

Ik lees ... een voorraad met een (al dan niet zelfgegeven) waarde van 21.000 euro.

 

Aantal of waarde ... hierbij moet opgemerkt worden dat een grote voorraad aan de ene kant noodzakelijk is voor een snelle levering, maar aan de andere kant zorgt voor een grote druk op de liquiditeit.

 

Wat betreft de waardebepaling van een voorraad ten behoeve van een verzamelaarsmarkt ... het is maar net wat de ‘gek’ ervoor wil geven. Zonder klant(en) is elke voorraad niets waard. 


Winstgevendheid, liquiditeit en solvabiliteit zijn hier de bottlenecks voor elke financiering, door wie dan ook ... zo ook voor jezelf.

 

Ik weet niet of je dit wel moet willen ... deze financiering.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, piotrtje zei:

mijn gemeente wil niet helpen na een BBZ gesprek met een zogenaamde onafhankelijke  MKB man, terwijl er bij een intake gesprek door de gemeente mevrouw werd vermeld dat ze liever een ondernemer helpen dan ze failliet willen laten gaan.

 

uiteraard wil de gemeente liever niet dat ondernemers failliet gaan omdat ze weten dat die vervolgens weer aan de deur kloppen voor een reguliere bijstandsuitkering.

 

En natuurlijk is de gemeente de gebeten hond in de ogen van de afgewezen aanvrager zo weet ik uit eigen ervaring in een ver verleden. Mijn aanvraag werd tot 2x afgewezen en achteraf dank ik God op mijn blote knieën dat de gemeente haar poot stijf hield.  De branche waar ik in zat werd in korte tijd volledig weggevaagd. Uitgehuild en met een bezem opnieuw begonnen. vaak zie je jouw plannen veel te zonnig in en is het gewoon goed dat extern kritisch er naar gekeken wordt. Zeker door gemeentes die de bbz met gemeenschapsgeld moeten uitvoeren.

 

 

Link naar reactie
  • 1
12 uur geleden, piotrtje zei:

Aangezien ik in 2015 ben gestart en geen starterslening kon krijgen heb ik bewust gekozen voor geen winst en een lage omzet om zo de kosten voor de belasting zo laag mogelijk te houden en te wachten totdat ik wel een lening kon verkrijgen.

 

Wakker worden! Je zit in een bubbel die je zelf opgeblazen hebt. Je maakt verkeerde keuzes. Ga je voorraad verkopen, zorg dat je niet met onverkoopbare voorraad blijft zitten en maak wel winst. Misschien heb je helemaal geen lening nodig!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
12 uur geleden, piotrtje zei:

Ik wacht nog steeds op degene die het begrijpt en/of het begrijpen wil hoe of wat. Het is toch raar dat ik veel winst zou moeten halen en daardoor juist veel inkomstenbelasting terwijl ik dat helemaal niet behoefde te doen ivm de gelden verkregen uit prive. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen dat je dan kiest voor een lage winst?

Nee, dat is dus niet te begrijpen. En schijnbaar begrijpt hier niemand dat. En bij de crowdfund platforms en banken dus ook niet. Dat is iets als zeggen tegen mij dat je die €10 die ik jou wil geven niet aan wilt nemen omdat je er belasting over moet betalen. Of denk je dat iedereen het kopen van die plaatjes uit zal stellen omdat jij volgend jaar misschien minder belasting hoeft te betalen?

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel platen heb je sinds 2015 ingekocht? En hoeveel platen heb je sinds 2015 verkocht? Hoe ziet dat er over vier of vijf jaar uit als statistiek?

 

Je lijkt een liefhebber of verzamelaar, maar ben je ook een handelaar of ondernemer?

 

Een 'echte' handelsonderneming heeft vrijwel altijd huisvestings- of opslagkosten. En heb jij ook niet te maken met personeels- en transportkosten?

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur
Op 15-11-2019 om 11:33, piotrtje zei:

Hallo,

 

Maar het is nu een aflopende zaak als ik het niet voor elkaar krijg als ik niet een krediet waar dan ook vandaan verkrijg van rond de 10.000 om een start te maken ofwel 20.000 om via mijn ondernemingsplan van te kunnen groeien.

 

Wat gebeurt er dan met de omzet die je nu hebt? Je hebt voorraad, dat is waar normaal mensen geld voor nodig hebben. Verkoop, maak winst en ga daarmee verder. Denk je nu echt werkelijk dat er ook maar iemand is die geld uit gaat lenen aan iemand die geen geld verdient?

Link naar reactie
  • 0

piotrtje is het geen optie om opnieuw een parttime of basisinkomen uit jouw vorige werkzaamheden als fysiotherapeut te verkrijgen? Je zegt zelf lage kosten te hebben in privé.

 

Dan kun je dat met het gebrek aan financiële middelen toch zelf oplossen? Of is er een veel belangrijkere onderliggende vraag bij dit topic?

 

Waar ontstijg je hier het hobbyniveau? En dat vraag ik, omdat je eerder gebruik hebt gemaakt van ondernemersfaciliteiten. Wat als die teruggedraaid worden?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 15-11-2019 om 11:33, piotrtje zei:

Ik heb immers een voorraad nodig om platen te verkopen (muziekalbums). Ik heb doordat ik weinig kosten had aan belastingen een voorraad opgebouwd van 0 tot 21.000 al heb ik wel van prive 10.000 euro in de zaak gestopt bij aanvang van het ondernemen. 

Dan heb je toch ergens 11.000 winst gemaakt.

Boek je alle uitgaven als kosten?

Link naar reactie
  • 0

De verkoopwaarde is deels bepaald door emotie, maar grotendeels door statistiek op internet, onder andere discogs.

Winst maken door de prijs omhoog te zetten is moeizaam dan, want je prijst je uit de markt.

 

Dat kan niet anders betekenen dat je tot nu toe te duur inkoopt, dan komt inderdaad de vraag hoe je het van de grond denkt te krijgen met een lening. 

Waarom kun je nu niet en met een lening wel goedkoper inkopen?

 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 15-11-2019 om 11:33, piotrtje zei:

Je kan niet ondernemen zonder een krediet te verkrijgen

En toch lukt heel veel ondernemer dat prima. 

 

Op 15-11-2019 om 11:33, piotrtje zei:

Nu kan ik echter nog steeds niets krijgen via banken Qredits gemeente etc omdat ze alleen maar kijken naar winst en hoge omzet?

(...)

 

Het kunnen aantonen van een omzet in bepaalde periodes kijken ze niet eens naar. Puur en alleen maar naar het verleden en de lage winst.

In theorie zouden "ze" kunnen kijken naar potentiële winst versus risico in je ondernemingsplan, maar als "ze" in de praktijk alleen kijken naar gerealiseerde winst zit er maar één ding op: winst gaan realiseren met je huidige voorraad en zo aantonen dat je een winstgevend ondernemingsplan hebt. En als dat niet blijkt te lukken, dat hadden "ze" misschien toch wel een punt...

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 120 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.