• 0

Website beoordeling

Hallo,

 

Ik realiseer me dat dit bericht er weer één van dezelfde soort is.

 

Toch:

 

Ik ben bij de beoordelingen van de diverse websites die hier gegeven worden goede opmerkingen tegen gekomen. Omdat ik in een laatste fase van de realisatie van de website zit en veranderingen nu nog mee genomen kunnen worden graag op- en aanmerkingen:

 

www.bengeltjeskamer.nl

 

Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

 

Angélique Krijnen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wow! Er is duidelijk veel energie en creativiteit besteed aan de navigatie met mooooooie flash animaties. Schitterend.

 

Maar: persoonlijk hou ik niet zo van flash, het kost veel tijd en eerlijk gezegd raak ik de weg een beetje kwijt op je site. Daarnaast is mij niet meteen duidelijk wat jullie nu aanbieden. Als het aan mij ligt maak je ook nog een button met een "normale" menustructuur en html-pagina's.

 

Ik zou ook even goed kijken of de zoekmachines je site goed kunnen indexeren.

 

Succes én plezier!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk, super.

 

Tweede indruk, minder. Te traag, niet prettig in het navigeren en onduidelijk. Grafische afwerking is erg mooi maar ik moet te veel mijn verstand gebruiken als bezoeker en daar hou ik niet van. Het voelt niet 'intuitief'. Kan niet anders zeggen dan: maak er een html variant van die wat directer communiceert met die mooie tekeningetjes erbij want dat is echt top.

 

Succes, groet, Remo

 

 

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik realiseer me dat dit bericht er weer één van dezelfde soort is.

 

Daar ben ik het nu weer eens niet mee eens omdat het om een site gaat die vrijwel af is, uitstekend werkt en er grafisch exeptioneel mooi uitziet.

Mijn complimenten aan de mensen van touch creative.

 

Aan hen die deze site te traag vinden: "ADSL aanvragen".

Voor wie deze site te moeilijk is: "daar geef ik maar geen antwoord op".

 

Wellicht kun je op de startpagina iets van een kleine introductie geven, zodat je bezoekers weten wat hen te wachten staat.

 

Als het "donker" wordt zou ik het logo lichter weergeven omdat het paars wegvalt tegen de donkerblauwe hemel.

 

Ik zou ook eens kijken naar de schermgrootte van je bezoekers en hieraan de grootte van de flash aan passen. (en het flashmenu uitzetten)

 

In de "Ontwerp Schilderkamer" is het niet ineens duidelijk wat de productgroepen zijn, ook zou ik de afbeeldings keuzes op alfabetische volgoorde zetten. Wellicht is het hier mogelijk om wat meer foto's van de verschillende producten te laten zien.

 

Als laatste wellicht de iets donkerdere achtergrond, zoals op de Algemene Zaken pagina, voor het menu doorvoeren op alle pagina's. Het witte menu komt dan beter tot z'n recht.

Link naar reactie
  • 0

Het is een heel mooi flash ontwerp, absoluut goed gedaan. Vooral alle tekeningetjes zijn indrukwekkend werk!

 

Ik ben het echter eens met de mensen die hierboven aangeven dat de navigatie niet optimaal is, dat gaat allemaal een tikkie traag en maakt het bovendien lastig te vinden wat je wilt kopen. Voor mijn gevoel is het iets te ver doorgeschoten in eye-candy, helaas hier en daar ten koste van functionaliteit.

 

Waarschijnlijk is dit wel eenvoudig te verbeteren door het scherm binnen zo'n 'kamer' wat aan te pakken: Bijvoorbeeld een overzicht van de producten met thumbnails, als je daarop klikt een pagina met zowel foto, omschrijving etc in 1x in beeld.

Link naar reactie
  • 0

Beste Lique,

 

Vind het een prachtige website!!! :)

 

Mooi ontwerp en leuke (flash) vondsten.

Heb wel ADSL, maar de site is niet echt vlot door al die flash-animaties als je een keuze maakt.

 

Ik vind het niet zo duidelijk wat nou de bedoeling is, zou dat nog iets duidelijker maken, uitleg komt ook maar erg kort in beeld.....!

 

Groeten,

 

Niels28

 

Dununba percussieworkshops

www.dununba.nl

Barafoli - Afrikaanse percussieband

www.barafoli.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

mooie website!

 

Bij mij laad de pagina wel vlot (1,6 Mbps ADSL). Mogelijk verbeterpunt: als ik op de knoppen onder mijn muiswijzer zet dan gaat er een lichtje in het betreffende kamertje branden: helemaal duidelijk. Alleen als ik op het kamertje zelf de muiswijzer zet gaat het lichtje branden, maar zie ik niet direct wat daarachter zit. Misschien met een wolkje tekst uit het raampje(ter navigatie)?

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dit is werkelijk het neusje van de zalm op grafisch gebied. Echt vakmanschap. Helaas moet ik commercieel hier een heel andere reactie opgeven.

 

De eerste e-commerce website welke gebaseerd is op flash en een groot succes is moet nog geboren worden. Ondanks je overweldigende inspanning vraag ik mij af of je het zored.

Google is de enige zoekmachine welke flash kan doorzoeker. Dit zal je enige bron zijn van bezoekers via dit medium.

Een deel van de internetters kan geen flash afspelen deze mis je dus ook. Zelf kies ik internet om snel en makkelijk te kunnen kopen. Eerlijk is eerlijk ik moet behoorlijk zoeken en lijk soms niet terug te kunnen naar plaatsen die ik zag maar verdwenen lijken te zijn.

 

Het succes van on-line business zit in de kern snel, makkelijk, vriendelijk en overzichtelijk.

 

Maar let wel: Ik wens je alle succes en heb vertrouwen in je zaak!!

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor alle reacties. Zoals ik al zei, iets waar ik wat mee kan.

 

Wat ik er tot nu toe uit gedistileerd heb als actiepunten:

 

- Titels aanpakken

- Metatags aanpakken

- Zoveel mogelijk optimaliseren voor de zoekmachines.

 

Deze punten stonden al op de rol. Verder zal ik voor een duidelijk help gaan zorgen, evenals help bij de navigatie.. De ontwerp pagina's ga ik wat indikken zodat ze misschien wat intuitiever worden. En ik zal nog eens kritisch kijken naar de diverse pagina's mbt tot kleur en indeling.

 

bedankt tot zover en nieuwe reacties blijven altijd welkom.

 

Angélique Krijnen

Link naar reactie
  • 0

Grafisch ziet het er inderdaad super uit 8)!

 

Enkele dingen die mij opvielen:

 

- Wanneer ik in een kamer ben en navigeer naar een volgende stap, dan duurt het even voordat de verschillende keuzes verschijnen in keuzelijst (dit komt waarschijnlijk vanwege het feit dat de flash-applicatie bezig is met het binnenhalen van de data, inclusief de afbeeldingen voor de keuzelijst). Omdat er geen voortgangsindicator zichtbaar is, is mijn eerste reactie "hij doet het niet...", hierdoor voelt de site trager dan nodig is (oplossing: toevoegen van een voortgangsindicator bij het ophalen van de keuzelijsten of de afbeeldingen per stuk ophalen bij selecteren).

 

- Bij het samenstellen van een eigen ontwerp, vind ik het eindresultaat niet voldoende weergegeven om mij te overtuigen van mijn juiste keuzes. Met name een visuele weergave van de oriëntatie van de tekst t.o.v. het plaatje op het gekozen artikel en de grootte van het plaatje op het artikel, zou veel kunnen toevoegen. Ik begrijp dat dit een lastig probleem is ivm. de hoeveelheid verschillende ("ontwerpbare") artikelen die je zou willen aanbieden. Wellicht is het een oplossing om een groter aantal voorbeelden (van verschillende combinaties) toe te voegen?

 

- Een enkele keer viel het mij op dat het artikel niet in het winkelwagentje verscheen, nadat ik het geselecteerd had om te bestellen. Wanneer ik daarna opnieuw naar het wagentje terugkeer, staat het er wel in. Wellicht had dit wederom te maken met de tijd die het kost om de data binnen te halen? (Ik ben blijkbaar gewoon gewend dat een flash-applicatie óf klaar is met binnenhalen óf een voortgangsindicator weergeeft... ;))

 

- Klein puntje: Soms is de tekst in de keuzelijsten niet volledig te lezen (vanwege de hoeveelheid tekst en bv. een vuurtje dat in de weg zit :)). Aangezien je de lijsten zelf vult, zou ik er in ieder geval voor zorgen dat de tekst binnen de breedte past (anders staat het zo slordig).

 

Overigens zie ik niet in waarom een flash webshop geen succes zou kunnen worden. Ik vind het idee erg goed en met een goede marketing zou dit zeker moeten kunnen slagen.

 

Veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Lettertjes te klein van het menu.

 

Verders erg gave flash site.

toppie ;D

 

edit: maar een comercieel succes zal het niet worden. Daarvoor heb je de verkeerde insteek genomen en is het té ingewikkeld voor bezoekers.

Heel spijtig, maar ik durf te wedden dan een overzichtelijke html pagina met duidelijke foto's het veel beter zou doen.

____________ (online).

Link naar reactie
  • 0

Qua ontwerp/creatie: mijn complimenten.

 

Qua toepasbaarheid: matig omdat het menu niet echt duidelijk is, alles echt veel te traag gaat en veel bezoekers voortijdig afhaken omdat ze het spoor bijster zijn of er te veel van hun geduld gevraagd wordt.

 

Verder is deze site, met of zonder metatags (let alleen Ilse nog op geloof ik), nagenoeg onvindbaar in de zoekmachines.

 

Hoewel ik vol bewondering ben over het creatieve deel vind ik toch dat, als je het doel van de website in beschouwing neemt, de plank volledig mis wordt geslagen omdat je op deze manier (IMHO) en geen klanten naar de winkel lokt en geen orders via de website genereert.

 

Als ik de opdrachtgever was zou ik het resultaat (dus bezoekersaantal en orders) toch eerst een paar maanden aankijken voor ik het laatste stukje van de rekening betaalde.

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals bedankt. Er zitten hele goede tips en opmerkingen bij. Ik heb een aardige to-do lijst ;) waarvoor dank.

 

Alleen:

maar een comercieel succes zal het niet worden. Daarvoor heb je de verkeerde insteek genomen en is het té ingewikkeld voor bezoekers.

 

daar kan ik niet zoveel mee. Kritsch zijn mag, graag zelfs. Maar wat moet ik met zo'n opmerking? Er maar onmiddelijk mee ophouden omdat ene sotoocom "zeker weet" dat het geen succes wordt?

 

 

Angélique Krijnen

Link naar reactie
  • 0
Een comercieel succes zal het niet worden. Daarvoor heb je de verkeerde insteek genomen en is het té ingewikkeld voor bezoekers.

 

Wellicht een uiting van zijn frustratie(s).

 

Er vanuit gaan dat je alleen maar "domme" surfers op je site krijgt, die er niets van begrijpen, lijkt me wat ver gezocht.

 

Oplossing voor de "te kleine lettertjes", zoals al aangegeven, is waarschijnlijk het schalen van de flashmovie naar aanleiding van een schermgrootte check bij de bezoeker.

 

Voor de rest zitten er zeker goede aanpassings/oplossingen bij de rest van de posts.

 

Het feit dat de site nog niet "echt" vinderbaar is, is waarschijnlijk te danken aan het feit dat je net pas gestart bent. Een professioneel bedrijf laten kijken naar je vindbaarheid, adwords campagnes e.d. lijkt mij dan ook een goed idee als je tevreden bent over het resultaat en daadwerkelijk van start wilt gaan.

 

En voor het commerciële succes ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk. ;)

Link naar reactie
  • 0

Het enige dat ik zou kunnen begrijpen is dat veel surfers bij een site helemaal in flash nog niet denken aan een webwinkel. Daardoor kan ik me voorstellen dat bezoekers het nog niet helemaal door zullen hebben. Maar dat wil niet zeggen dat het geen succes zou kunnen worden. De site ziet er in ieder geval mooi ontworpen uit.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Helemaal aan het einde van de intro (die klik ik meestal weg) staat de tekst 'bengeltjeskamer, een bijzonder winkel voor babies en peuters' (ongeveer) Ik zou deze tekst ook ergens op de homepage, titel (maar daar was je al mee bezig) en de rest van de site verwerken. Maakt het gelijk duidelijk waar je bent.

 

Nog een open deur: de aanbieding aanklikbaar maken.

 

En mannen zijn over het algemeen 'jagende shoppers', heel doelgericht op zoek naar wat ze willen hebben. Daar kun je dus kritiek over de snelheid en omslachtigheid van verwachten ;)

Link naar reactie
  • 0

grafisch mooi.

 

je hele konzept omgooien is natuurlijk niet fijn - daarom wat praktische tips op basis van het bestaande konzept.

 

pas op met animaties, die kosten veel CPU en daarom draait je site bij sommige erg langzaam. mijn tip: animaties in het begin ja, maar niet permanent (vuur, rook, enz. - weg doen)

 

als je iets aan kunt klikken, moet de cursos bij "mouse over" in een handje ed veranderen. dit gebeurt gedeeltelijk (menu onder) maar niet altijd (lijsten midden/links).

 

je gebruikt verschillende fonts voor de looptext - dat is niet altijd mooi (HTML-text en Flash-text moeten eigenlijk ident zijn)

 

blend de scroll-balken alleen in als deze ook werkt (dat is nu wat onduidelijk).

 

de menu text onder is niet altijd goed te lezen (wit op wit).

 

de text in het menu is soms te lang (schat-tig kistje) er valt text weg.

schrijf:

schat-tig kistje in volgende varianten:

appelgroen

blau

enz.

 

als je al een kinder site met veel flash maakt, zet er dan ook wat spelletjes en aardige links in (mijn dochter vindt de spelen op de bob de bouwer homepage wel aardig).

 

ok, het is natuurlijk veel werk, maar denk na over een "snelle" versie met html en een mooi css. met css kan erg veel (ook grafisch werk) gedaan worden.

 

dus een startpagina met keuze:

 

html-versie flash-versie

 

sukses!

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

mijn tip: animaties in het begin ja, maar niet permanent (vuur, rook, enz. - weg doen)

 

Maar... die maken er juist zo'n aantrekkelijke site van, naar mijn mening (...en zijn tevens de kracht van flash). :-\

 

Ik had er niet opgelet (heb niet zo'n heel langzame PC :)) maar je animatie maken m'n PC wel een stuk trager. Om te kijken of dat nou aan jouw animatie ligt ben ik naar twee andere sites met aardig wat flash er in gegaan en daar is de vertraging een stuk minder (80% CPU vs 10-50 met korte uitschieters naar 70).

 

Animaties weghalen zou inderdaad jammer zijn maar misschien kun je (of de ontwerper) het optimaliseren zodat het wat soepeler loopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben helemaal weg van de site. Ikzelf krijg een CPU load van gemiddeld 10 met uitschieters naar 25, dus dat is zeer acceptabel.

 

Het enige is dat ik het menu niet duidelijk genoeg vind. Als ik weer eens een paar uur achter mn scherm heb zitten programmeren kan ik die letters niet lezen zonder me te concentreren (en ik heb goede ogen ;)).

 

Verder was het mij niet snel duidelijk wat jullie nou aanbieden. Iets met baby's had ik al snel door (ik ben niet compleet debiel ;)), maar verder was het me in het begin een raadsel.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Animaties weghalen zou inderdaad jammer zijn maar misschien kun je (of de ontwerper) het optimaliseren zodat het wat soepeler loopt.

 

Volgens mij kun je in flash het aantal frames/sec. voor de animatie instellen, ik neem aan dat dit invloed zal hebben op de CPU belasting (heb de daadwerkelijke verschillen zelf echter nooit getest). Wellicht dat je het daar iets mee kan optimaliseren ?

Link naar reactie
  • 0

Het feit dat de site nog niet "echt" vinderbaar is, is waarschijnlijk te danken aan het feit dat je net pas gestart bent.

 

Vinderbaar=vindbaar neem ik aan. Voor zover mijn kennis van Flash reikt is een geheel in Flash ontwikkelde website niet of nauwelijks te indexeren door de zoekmachines. Als je dus niet kwistig met Adwords etc strooit zul je denk ik dus ook nooit gevonden worden.

 

Dat is ook één van de redenen waarom ik nagenoeg geen Flash meer gebruik voor websites.

 

www.beeweb.nl | internetconcepten en online magazines (www.kampeerzaken.nl, www.watersporters.info en www.outdoormania.nl)

Link naar reactie
  • 0
vinderbaar=vindbaar

 

Geeft in ieder geval aan dat je goed gelezen hebt. :)

 

Terugkomend op indexering van flash sites, wat hier eigenlijk off-topic gaat, hier een link naar een informatief artikel in Clickz

 

Quotes van Dave Taylor z'n site

 

"Yes, Google can parse through the text contained within a .swf file and present that information in a Google search. But due to the fact that an entire website can be contained in a single .swf file, whereas a traditional HTML site may consist of hundreds of individual pages, the weightings and rankings given to certain pages may not be accurately portrayed in Google's results. In other words, a site that might have one page talking about Subject X, and a separate page talking about Subject Y... if a qualitatively better (in terms of actual content relevancy) site were created in Flash and everything was contained one .swf, a Google search for Subject X might rank the individual HTML page higher than the actually better .swf-based page.

 

"One of the recommendations is to break websites up into multiple .swf's that are oriented to topics, but that isn't always a workable solution. It's also possible to use a Flash feature to export content into a page's metadata, but that has its own challenges.

 

"Finally, because Flash is scripted, and because Google is secretive, we don't know exactly whether Google's spiders can follow the "loadMovie" action... essentially, Flash's equivalent of a hyperlink that loads another page of content. While a spider can follow an

 

Quote van Webmaster World

 

"According to rumors both Google and Yahoo have the ability to crawl Flash files. Mind you these are merely rumors as Google rarely comments on their indexing techniques. Search and Flash experts are quick to point out that this new ability does not put Flash indexing and HTML indexing on equal footing. Experts recommend that you still place your search engine text along with your Flash file in HTML pages."

 

Uiteraard is goed gebruik van tags, keywords, etc aan te bevelen daarnaast zijn er natuurlijk nog andere manieren, dan het gebruik van keywords, om een site onder de aandacht te brengen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 316 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.