• 0

Website beoordeling

Hallo,

 

Ik realiseer me dat dit bericht er weer één van dezelfde soort is.

 

Toch:

 

Ik ben bij de beoordelingen van de diverse websites die hier gegeven worden goede opmerkingen tegen gekomen. Omdat ik in een laatste fase van de realisatie van de website zit en veranderingen nu nog mee genomen kunnen worden graag op- en aanmerkingen:

 

www.bengeltjeskamer.nl

 

Bij voorbaat dank.

 

 

 

 

 

Angélique Krijnen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

mijn tip: animaties in het begin ja, maar niet permanent (vuur, rook, enz. - weg doen)

 

Maar... die maken er juist zo'n aantrekkelijke site van, naar mijn mening (...en zijn tevens de kracht van flash). :-\

 

echt belangrijk voor de aantrekkelijkheid van een site, is natuurlijk meer de inhoud.

 

users die terugkommen, zullen dit alleen doen omdat de inhoud van de site interessant genoeg is om weer eens langs te komen.

 

het uiterlijk van de site moet professioneel zijn - maar de mensen komen niet terug omdat die "site er zo goed uitziet".

 

beste voorbeeld: ebay en google - deze pagina's zien er niet mooi uit, maar je vindt snel en eenvoudig precies wat je zoekt.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste gedachte bij de site is deze: SUPER!!! wat een gave website om te zien !! Hij zal alleen al wegens het "Cute" karakter mensen wat langer op de site houden. Dat is echt uitstekend gedaan.

 

Toch heb ik een ietwat kritische noot. Als bezoeker kan ik niet meteen zien wat je als product of dienst levert. Ik weet wel dat het wat met babys te maken heeft maar pas als ik het filmpje afkijk en je logo dan in beeld verschijnt dan pas zie ik dat het om een webwinkel gaat voor babyspullen ( ondanks de reclame op de ansichtkaart op de startpagina ).

 

Dan kom ik op de site zelf en dan duurt het toch eventjes voor ik dan eindelijk in de desbetreffende sectie kom. Ook de secties zelf zijn niet heel erg duidelijk in hun omschrijving.

 

Voor iemand die voor een beoordeling gaat kijken is de tijd dat het laden duurt nog niet zo´n probleem... maar voor een haastige internetgebruiker die binnen 6 seconden ergens wil zijn is het misschien net iets te veel.

 

Het geluid past er heel leuk bij... dat is wel eens anders op sommige sites... maar met ieder geluid wat ik tegenkom op internet ga ik me op een gegeven moment toch storen zelfs bij deze website. Ik heb even in de vluchtigheid niet gezien of je dat uit kon zetten op de site zelf maar als die optie er niet is zou ik hem er wel in zetten.

 

Het feit dat alles in flash is maakt je site overigens niet zo snel vindbaar. Adverteren is dan wel belangrijk om hem onder de aandacht te brengen in ieder geval.

 

 

Ik wens je in ieder geval heel veel succes met je site en hoop voor je dat je veel verkopen hiermee haalt.

http://websitejudge.com/nl/home

Meld nu gratis uw website aan in onze index en laat uw site beoordelen door websitebezoekers!

 

www.optimised.nl

Link naar reactie
  • 0

Mooie Site. Werk in principe goed, heb 1.6 mb KPN ADSL.

Maar Ik denk dat kinderen hem leuker vinden dan de potentiele

klanten (vaders, moeders, opa's, oma's) waar Je het van moet hebben.

Ik was zelf ook geneigd om het wat creatiever te houden.

Maar ben op basis van HL reacties mijn Site ook aan het aanpassen.

Maar Je Site blijft mooi, Succes .

Link naar reactie
  • 0

Misschien een tip: de content van je site uit xml halen. Het lijkt lastig om nu weer xml te gaan leren maar het is veel simpeler dan je denkt. Je kan dan makkelijk een Flash én een html site naast elkaar laten bestaan. Html voor de snelle shoppers en zoekmachines en flash voor de mensen die meer willen spelen.

 

Hoe gaat de webwinkelier (of ben jij dat helemaal zelf) de zaak onderhouden?

 

Zie ook het onderzoek dat mannen meer naar 'zakelijke vormgeving' met horizontale lijnen trekken, en vrouwen meer hebben met websites met veel achtergrondkleur etc. Je vrouwelijke klanten zullen hier een online shop hebben waar wat te beleven valt.

 

Tenslotte: wat een verschrikkelijk leuke stijl van illustreren. TOptoptop. Wat ik er verder van vind is eerder door anderen al gezegd.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste collega's

 

Ik heb mijn site eindelijk online en ben zelf best tevreden. ECHTER krijg ik de opmerking dat hij er "net niet goëd" uitziet. Hij zou wat onprofessioneel ogen.

 

Ik heb zo lang zitten bouwen en prutsen dat ik het zelf niet meer zie. Kan iemand die er verstand van heeft heel even naar kijken en mij een tip geven..of nog beter; misschien gerust stellen, want ik maak me zorgen.

 

Ik wil graag zo veel mogelijk commentaar op mijn site, maar dan wel met tips erbij.

 

Alvast heel erg bedankt.

 

Hij staat op itoko.nl.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
  • 0

Wat verfijningen:

-font van die blokjes als welkom, menu e.d. is standaard (kan je beter een afbeelding van maken o.i.d.

-van die blokjes is de border erg lomp, die kan je wat dunner maken en eventueel een kleurverloopje naar wit er in ofzo.

-nieuwsbrief vakje verticaal centreren

 

Misschien moet je gewoon eens een consult vragen van een webbedrijfje? Wij doen dit best vaak, we geven dan gewoon een concrete lijst met verbeteringen en laten een ontwerper een schets maken zodat heel duidelijk is wat we bedoelen. Zeker als je lang met iets bezig bent ga je over die kleine details heen kijken.

 

[edit]Oja, uiteraard geven wij altijd advies om crossbrowser te werken, dat is ook in dit geval wel nodig

;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

djluc heeft al de nodige specifieke aandachts-/verbeterpunten genoemd. Ik zou de banner "Meld je hier ....enz." daaraan toe willen voegen. Die banner komt hier, vooral door de kleurstelling en het gekozen lettertype (omlijnde letter), onprofessioneel over.

 

Succes.

ID

Link naar reactie
  • 0

Hallo Itoko,

 

Ten eerste een geruststelling: de site kwam op mij visueel niet onprofessioneel over. De kleurstelling en het lettertype deed mij wel vermoeden dat je een prijsvechter bent, maar als dat de bedoeling is, is dat geen probleem.

 

Een aandachtspuntje: wat bij mij wel minder professioneel over kwam, was het taalgebruik. De interpunctie klopt niet altijd en de toon en woordkeuze zijn soms bijna familiair.

 

De site zou op mij professioneler overkomen als je het taalgebruik iets zou "opschonen". Hoeft niet super formeel te zijn, je bent natuurlijk geen bank, maar wel iets zakelijker dan nu.

 

Ik hoop dat je hier iets mee kunt,

 

groet,

 

Cindy

Link naar reactie
  • 0

In het centrale deel staat linksboven ook nog eens 'home', naast rechtsboven 'home, afrekenen en misgelopen'. Het staat daar een beetje alsof het verdwaald is, het is ook niet echt duidelijk dat het aangeeft waar ik ben. De 'meld je aan' balk is nite gecentreerd.

 

Verder ben ik het met Lexbridge eens dat het niet vreselijk 'onprofessioneel' overkomt.

 

Waarom kun je nergens Itoko-shirts bestellen?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Omdat ik het logo nog even laat restylen. Dit logo heb ik zelf gemaakt, maar vind het wat...tja, simpel. Ik wil een meer "internetachtig" logo.

Uiteindelijk komen er zeker t-shirts

Link naar reactie
  • 0

Meest opvallende vind ik eigenlijk de marges, daar klopt iets niet helemaal denk ik. 'Home' staat ramvast tegen de linker blokjes aan, en eigenlijk zou er gewoon nog een stukje 'blauw' tussen het witte middenvak en de zij-blokjes horen. Hetzelfde wellicht voor de marges aan de zijkanten.

 

Als je alleen dat veranderd krijgt de site al een stuk meer 'ruimte', en verdwijnt het 'net niet' gevoel wellicht...

Link naar reactie
  • 0

ik heb je site bezocht en eigenlijk snap ik niet wat je aanbiedt. Ik moest heel erg gaan graven om ergens een uitleg te vinden, eerst naar about, toen moest ik de juiste vraag gaan opzoeken en dan weer doorklikken. Dat zijn twee kliks teveel wat mij betreft. Je bezoekers moet gewoon meteen weten wat er te halen valt, anders zijn ze zo weg. En zoalng je nog geen Ebay bent, zal je toch wat meer handvaten moeten geven.

 

Verder snap ik tagline niet. Klinkt grappig, maar ik heb denk ik andere associaties met mijn oma dan jij wilt dat ik die heb. Is dit niet iets te 'hip and happening'.

 

De foto op de frontpage vind ik rommelig: een kop van een jongen (jij?), een deel van een schoen, in de linkermarge een vage beige balk.

 

Typografie vind ik rommerlig, allemaal verschillende fonts en puntsgrootes door elkaar op een ongestructureerde manier.

 

onderdaan de pagina: het woord "copwright" moet "copyright" zijn

 

ik zou je algemene voorwaarden en privacy regelement niet in je menu zitten, die zijn niet van primair belang. Misschien dat je ze in het koopproces moet tonen, maar anders lekker verhuizen naar onderkant pagina, bij copyright.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Hangt ook allemaal af van het publiek die Itoko wilt bereiken, ik als student hou wel van het "http://www.minetv.nl"-achtig design maar mijn moeder bevoorbeeld zal zich meer thuis voelen op een site als Itoko omdat het er allemaal simpeler uiziet.

Zelf kreeg ik ook de indruk van "hm, ziet er wel allemaal gemakkelijk uit".

 

Het mag er natuurlijk ook niet te simpel uitzien ;)

Link naar reactie
  • 0

Da's inderdaad een mooie site. Wat ik er mooi aan vind, is de lichte achtergrond, de ruimte tussen de verschillende tekst- en beeldelementen, en de moderne "vloeibare" afbeeldingen.

 

Alleen die grijze tekst die tegenwoordig op veel sites opduikt vind ik maar nix. Misschien ziet dat er op een LCD-scherm goed uit, maar niet op mijn beeldscherm. Wat dat betreft liever http://www.itoko.nl/

 

Wat betreft itoko...

 

Het uiterlijk lijkt me niet zo wezenlijk. Zorg eerst dat je teksten te begrijpen zijn, en dat ik begrijp wat je website biedt. Minder blah, minder onnodige tekst. Trek eens iemand van de straat en laat die uitleggen wat er op je site staat; wel zelf je mond houden dan hè;)

 

Het emailveld past in mijn browser niet in de box.

 

Waarom is de site niet statisch? Hoeveel bezoek kan ie nu aan?

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Hangt ook allemaal af van het publiek die Itoko wilt bereiken, ik als student hou wel van het "http://www.minetv.nl"-achtig design maar mijn moeder bevoorbeeld zal zich meer thuis voelen op een site als Itoko omdat het er allemaal simpeler uiziet.

Zelf kreeg ik ook de indruk van "hm, ziet er wel allemaal gemakkelijk uit".

 

Het mag er natuurlijk ook niet te simpel uitzien ;)

 

En het moet er natuurlijk niet te gelikt uitzien, zoals het mooie wit-groene logo op je referentie. Je wilt geen te dure uitsraling, je bent immers 'prijsknaller'. Je huidige logo voldoet daar aan, sterker nog: het is een van de weinigen doe-het-zelflogo's waarvan ik niet meteen het gevoel had dat het 'doe-het-zelf-wel'-werk was.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen. Helemaal mee eens.

Higherlevel is mij heel veel waard! Ik heb een gedeelte van jullie opmerkingen meteen doorgevoerd:

 

- dunnere lijntjes om de "zij items"

- meer witte ruimte, voor de "luchtigeheid"

- PayOff veranderd in een duidelijke slogan.

- Taalgebruik van tutoieren ontdaan

 

Ga please door met opmerkingen maken, maar ik kan jullie ook helpen natuurlijk. Logo's voor startende ondernemers maak ik gratis als dank voor Higherlevel. (Met een maximum van 1 per week ;) )

Link naar reactie
  • 0

De tekst ziet er al veel beter uit inderdaad! Ik zie nog wel wat dubbele tekst hier en daar, ik bedoel dat je twee keer hetzelfde zegt --- zoals ik hier nu ook doe ;D . In het algemeen kun je in een tekst alles wat overbodig is beter doorstrepen.

 

Eerder werd op HL al eens verwezen naar een artikel over hoe mensen een website lezen. Het gaat om de eerste twee regels tekst, en wat woordjes daaronder in de linker marge.

 

Je hebt allerlei soorten klanten. Ik zou ook een lijst met specs aanbieden voor mensen die dat willen weten -- ik ben zelf namelijk zo'n klant die eerst de verpakking van A tot Z gaat lezen. Ik zie dat het onder "Meer info" zit; is prima dan."

Bert mijn website>

Link naar reactie
  • 0

Zullen we gewoon een groot "Help Itoko aan een mooie website!" topic openen? ;)

 

Hoe kom je aan bezoekers: via je mailing, via Google e.d., via links van andere sites e.d. Verder natuurlijk als je een paar leuke vrouwen met shirts met je site er op rond laat lopen en ga zo maar door. Wat zoek je concreet?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.