• 0

Rechten van de Bank

Na drie jaar procederen heb ik eindelijk mijn rechtzaak gewonnen tegen mijn ex zakenpartner.

 

Nu heb ik nog een zakelijke rekening van deze VOF bij de ING bank waar geld op staat en die wil ik uiteraard opheffen en de gelden laten overboeken.

 

Aangezien wij een VOF hadden waarbij beide partijen 100 % bevoegd waren leek dit mij geen probleem. Helaas. De ING bank weigert de rekening op te heffen ondanks dat de Vennootschap niet meer bestaat.

 

Ik heb een gesprek gehad met een account manager, om dit te regelen. In dit gesprek werd direct aangegeven dat hij niks mag en kan beslissen en dat hij het door speelt aan de juridische afdeling. Aan het einde van het gesprek heb ik hem verzocht eerst met mij contact op te nemen alvorens hij contact gaat opnemen met mijn ex vennoot. Verder werd afgesproken dat hij na het weekend contact zou opnemen om het resultaat van de juridische afdeling door te geven.

 

Helaas werd ik niet teruggebeld en toen ik zelf belde bleek dat zij dezelfde dag de advocaat van mijn ex vennoot hadden benaderd. Dit bleek een zeer goede bekende te zijn van de ING jurist. Uiteraard was ik hier niet heel erg blij mee en heb om een gesprek verzocht met betreffende jurist aangezien zij met derden contact opnemen omtrent mijn zakelijke rekening en dit mijn rechtzaak omtrent de vordering kan schaden.

 

Nu heb ik twee vragen ?

 

1 Wat kan ik doen tegen betreffende jurist, aangezien hij zonder mijn toestemming derden informeerde over de toestand van het bedrijf en de bijbehorende rekening?

2. Hoe kan ik alsnog deze rekening opheffen, aangezien de ING met smoezen blijft komen waarom zijn niet uitbetalen, zoals dat er een vereffenaar moet staan in het ontbindings formulier van de KVK, wat helemaal niet zo is bij een VOF. Of dat er een contactpersoon in moet staan in het ontbindingsformulier, wat ook niet zo is. Er wordt namelijk altijd met het laatst bekende adres contact opgenomen.

 

 

 

 

 

www.gnomic.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk goed naar zijn prive vermogen. Heeft hij ontroerend goed, beslag leggen. Een huis kun je namelijk niet meenemen naar Belgie. Indien je zakelijk al hebt gewonnen zou je ook de aandelen van zijn bedrijf kunnen verkopen uiteindelijk, indien deze wat waard zijn

 

Verder zou je een voorschot kunnen eisen in een kortgeding op hem prive, maar het is niet zeker dat je deze krijgt toegewezen uiteraard. Voor de rest kun je het hem alleen maar moelijker maken.

 

Uiteraard afhankelijk van hoe lang je wilt en kunt doorgaan.

 

 

 

www.gnomic.nl

Link naar reactie
  • 0
Aangezien ik 100 % gemachtigd was als vennoot leek het mij niet zo'n probleem om deze rekening op te heffen, maar helaas ook dit deel in de procedure is complex.

Helaas werkt de bank niet met hoe het geregeld is in je VOF, maar hoe de rekening is geopend....

Heb een dergelijk geval ook eens bij een client aan het handje gehad.

Rekening leeghalen kon toen wel, maar opheffen inderdaad met beider handtekening...gelukkig voor jou..heeft de bank de rekening geblokkeerd, je was verder van huis geweest als je partner de rekening leeg had gehaald.

 

 

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Johan,

ook jouw jurist is je beste vriend. De Belgie route van jouw tegenstander is buitengewoon schadelijk voor je zaak. Zijn onroerend goed is dan nog wel in Nederland, je procedeert tegen een belgisch ingezetene, wiens onroerend goed via belgische aansprakelijkheid door een Nederlandse schudeiser wordt opgeeeist. Dit is overigens geen onbekende taktiek. Bepaal je exitstrategie voordat je je je geld opmaakt aan dit proces. Lees eerder gegeven advies in dit forum. Ook in jouw zaak geldt, Nederlandse BV's hebben geen vermogen, prive aansprakelijkheid, zover dat aan te tonen is, lijkt via Belgie niet opeisbaar. Let ook nog op dat jouw tegenstander zijn bv's in Nederland zelf nog failliet kan verklaren!

 

Kijk of je uit deze procedure nog een bedrag kan halen en ga aan de slag. Onderneem!

 

Link naar reactie
  • 0

Oke, ik begrijp zijn move naar Belgie nu. Ik wist niet dat hij zelf ook zijn zaken failliet kan verklaren...

Ik wilde een gunst vragen. Ik heb niet de toegang tot een verzekeringsmaatschappij en ik zou zijn bv;s graag willen natrekken. Kan jij dit voor mij doen. En ja, ik ben bezig met een nieuwe onderneming, ik ga mijn tegenstander op zijn eigen vakgebied, een constructiebedrijf, direct beconcurreren. Dit vindt hij ook niet zo prettig...

Link naar reactie
  • 0

Beste Johan

Leuk om te horen dat je doorgaat met ondernemen, dat doet mij deugt. Via een relatie kan ik voor je zijn kredietwaardigheid nakijken. In verband met privacy wil ik graag dat je zijn gegevens naar mijn privé adres stuurt. Mijn mailadres is j.langenbergh@hotmail.com. Ik heb nodig de kvk nummers van alle betrokken bv's. Deze procedure duurt een dag.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.