• 0

Overdracht intellectueel eigendom applicatie?

Hallo mensen!

 

Ik kan voor een potentiele klant een webapplicatie maken. De klant heeft aangegeven dat het intellectuele eigendom (IE) aan hem zou moeten toekomen. Ik heb daar geen bezwaar tegen. Ik heb echter enkele vragen over de implicaties van zo'n overdracht. Hebben jullie antwoorden?

 

- Wat zijn de gevolgen van overdracht? Mag mijn klant mijn applicatie c.q. onderdelen/code ervan dan ook aanwenden voor andere doeleinden of doorverkopen, etc.? Of kan ik in de overdracht aangeven dat het IE hem toekomt, maar dat hij niet gerechtigd is de code aan te passen behalve in geval van fouten, en de applicatie en code ook niet mag doorverkopen e.d.?

 

- Kan ik de overdracht regelen in mijn aanstaande overeenkomst met de klant? Of is dat te eenvoudig en dient er een akte te worden opgesteld door een jurist?

 

- Ik gebruik zelf-ontwikkelde bibliotheken als het fundament van de applicatie. Daar zit veel werk in en is niet specifiek voor de klant gemaakt. Kan ik bij de overdracht aangeven dat alleen de maatwerk-onderdelen worden overgedragen, maar niet mijn bibliotheken? De applicatie werkt slechts beperkt zonder deze bibliotheken, vandaar mijn vraag.

 

- Is het redelijk en gebruikelijk om een vergoeding te vragen voor overdracht, dus bovenop de reguliere prijs? Indien ja, zijn daar vaste waarden voor, bv. een bepaalde percentage van de ontwikkelingskosten voor de maatwerkapplicatie o.i.d.?

 

- Betekent overdracht ook dat mijn aansprakelijkheid voor de applicatie komt te vervallen?

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Oh: ik weet dat IE al vaker is langsgekomen hier (ik heb gezocht! ;) ) , maar directe antwoorden op mijn vragen heb ik niet gevonden. Excuses als die wel blijken te bestaan. :-[

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.