• 0

MKB-toets: Regeldruk bij ondernemers

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ambtenaren maken regels. Onder meer voor mkb ondernemers. Die moeten op de werkvloer dan maar zien of die regels uitvoerbaar zijn. Het zou handiger zijn als die ambtenaren daar achter hun Haagse bureau al rekening mee houden. Op zich gebeurt dat ook wel, maar de kleine ondernemer schiet er een beetje bij in, en die krijgt toch al een hoop op zich af.

 

De overheid heeft een MKB-toets, een nieuw instrument tegen de regeldruk. Regelmatig wordt een groep van 5 tot 10 ondernemers uit het midden- en kleinbedrijf uitgenodigd op een ministerie in Den Haag om te komen praten over een wetsvoorstel. In de fase voordat het voorstel naar de Tweede Kamer wordt gestuurd, want dan kun je als ondernemer meedenken en valt er nog iets aan te veranderen.

 

Op dit moment hebben al 12 MKB-toetsen plaatsgevonden en zijn een tiental in voorbereiding. Alle toetsen hebben een positief resultaat als het gaat om het leveren van constructief commentaar door MKB-ondernemers op voorgenomen wet- en regelgeving. De MKB-toets wordt zeer gewaardeerd door alle betrokken partijen, maar heeft geen kans van slagen als ondernemers niet deze kans grijpen om mee te praten.

Geïnteresseerd om deel te nemen aan een panel welke in de toekomst georganiseerd wordt? Dan kun je je aanmelden via: bureau@mkb.nl

 

Zie meer informatie over de MKB-toetst, met een overzicht over welke MKB-toetsen al zijn uitgevoerd of op de planning staan.

 

Lees ook dit artikel van VNO NCW met interviews van ondernemers en hen mening over de MKB-toest.

 

Heb je een mening over de MKB-toets? Dan kun je die uiteraard in dit topic plaatsen, ik zal er dan voor zorgen dat dit bij de juiste overheidspersoon terecht komt.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op een zich een goed idee, maar ik denk dat de reistijd er wel voor zorgt dat ondernemers van buiten de randstad, minder snel gebruik zullen maken van dit initiatief.

Er bestaan mooie oplossingen op het gebied van conference calls.

 

De meeste ondernemers hebben het druk, dus een lange reistijd zal denk ik wel meetellen of iemand mee wil doen.

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

@Jasper S. ik heb dit nagevraagd bij de coördinator. Lijkt mij op zich logisch, maar zó ver zijn ze nog niet.

Wel is er een mogelijkheid om in te bellen. Instructie/uitleg ontvang ik nog en zal ik dan ter informatie hier plaatsen.

 

Wát wel al een mogelijkheid is [zag ik op rijkoverheid], is je abonneren voor internetconsultatie.

 

Door internetconsultatie krijg je informatie over wetgeving die in voorbereiding is en kun je suggesties doen om de kwaliteit en uitvoerbaarheid van deze voorstelen te verbeteren. Je kunt bij abonneren op deze "dienst" aangeven in welke onderwerpen per ministerie je geïnteresseerd bent. Je word dan per email op de hoogte gehouden.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Mikky Vrolijk zei:

@Jasper S. ik heb dit nagevraagd bij de coördinator. Lijkt mij op zich logisch, maar zó ver zijn ze nog niet.

Wel is er een mogelijkheid om in te bellen. Instructie/uitleg ontvang ik nog en zal ik dan ter informatie hier plaatsen.

 

Wát wel al een mogelijkheid is [zag ik op rijkoverheid], is je abonneren voor internetconsultatie.

 

Door internetconsultatie krijg je informatie over wetgeving die in voorbereiding is en kun je suggesties doen om de kwaliteit en uitvoerbaarheid van deze voorstelen te verbeteren. Je kunt bij abonneren op deze "dienst" aangeven in welke onderwerpen per ministerie je geïnteresseerd bent. Je word dan per email op de hoogte gehouden.


Dat is al zeker een goede stap, ik denk dat dit meer animo zal opleveren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.