Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Furio international

Wat vinden jullie van mijn groei strategie?

Recommended Posts

Description of your concept:

Beste forumleden,

 

Ik ben programmeur van beroep en heb al wat grote projecten op mijn naam staan als het op ontwikkeling aankomt, helaas zijn mijn marketing / verdien model / succes formule skills wat beperkter vandaar dat ik graag jullie feedback wil hebben.

 

Ik beheer een medium groot review platform in het buitenland en wil nu echt mee gaan doen met de grote jongens als Trustpilot. In principe is het hele systeem hetzelfde als Trustpilot of een Kiyoh, webwinkelkeur etc...

 

Verdienmodel is simpel:

1. Bedrijven kunnen zich aanmelden voor een pakket waarmee je x aantal reviews kunt verzamelen tegen een jaarlijkse vergoeding.

2. Consumenten kunnen onafhankelijke reviews achterlaten over elke webshop op het internet.

 

Nu zat ik te denken om reviews wat meer te stimuleren door de consument die een review plaatst via mijn platform te belonen in de vorm van 0,25 euro cent, dus voor elke review die je plaatst ontvang je 0,25 euro cent welke je kan uitbetalen vanaf 5 euro dus x aantal reviews verplicht en nog wat voorwaarden als minimaal aantal tekens etc.

 

In mijn theorie denk ik dat consumenten dan liever via mijn platform reviews willen plaatsen en dat brengt weer meer bedrijven met zich mee omdat er meer reviews komen, aan de andere kant kunnen bedrijven dit wat "cheap" over zien komen daar geen 1 ander platform het zo doet. Tevens weet ik niet precies de exacte regels omtrent het betalen van consumenten voor het uitvoeren van een "dienst/service" in de vorm van een review, wellicht mag dit helemaal niet.

 

Je zou kunnen zeggen de bedrijven regelen toch al de reviews voor je door na elke bestelling in hun webshop een uitnodiging te sturen? Dat klopt maar ik merk toch dat consumenten er niet meer op zitten te wachten, als je ze een "stabiele / constante" beloning aanbied kan dit wellicht een boost geven. Mede ook omdat ik wilt uitbreiden naar andere landen waar ik dus nog geen bedrijven heb als klant en dus vooral van de consumenten afhankelijk ben die reviews schrijven over de webshops in dat land.

 

IK hoor graag wat concrete feedback omtrend mijn strategie, tips zijn ook zeker welkom. Liever nu voordat alles gebouwd is.

 

Mvg Furio

 

 

Describe what you have done up to now for this:

Onderzoek naar concurrenten, kon geen partij vinden die dit zo doet vandaar mijn argwaan naar het succes.

What is the challenge you want to solve with your concept:

Meer reviews stimuleren door vergoeding aan te bieden

How does this differ from existing concepts:

Voor zover ik weet bestaat dit nog niet.

What is the kind of feedback you are hoping to get:

Real case voorbeelden, voor en nadelen, helicopter view advies

Ik wacht de reacties af


Magento 2 webshop specialist - Internationale ondernemer - Webdesigner

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Trustpilot zit op ca 13 miljoen reviews. Kwartje per stuk betalen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Waar zit jouw verdienmodel in dit verhaal?

 

34 minuten geleden, Furio international zei:

Bedrijven kunnen zich aanmelden voor een pakket waarmee je x aantal reviews kunt verzamelen tegen een jaarlijkse vergoeding.

 

4 minuten geleden, TwaBla zei:

Trustpilot zit op ca 13 miljoen reviews. Kwartje per stuk betalen?

Waarvan het merendeel niet voldoet aan de eisen die gesteld is om die €0,25 te krijgen. Tevens wordt dit pas uitgekeerd wanneer het totaal €5 is dus dan vallen er nog een heleboel af.

 

Je hebt wel gelijk dat het verstandig kan zijn om hier een goede analyse op los te laten zodat je niet voor onverwachtse verrassingen komt te staan.

 

@Furio, weet je ook waar andere bedrijven hiervoor betalen? Zijn er nog andere inkomsten nodig (zoals reclame, adwords etc.)?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dat allemaal gelezen, maar dan heb je het toch niet automatisch over groeistrategie? De hoeveelheid reviews is toch begrensd door enerzijds de inkomsten uit de betaalbereidheid van de bedrijven en anderzijds de bereidheid van de consument om voor een kwartje een review te plaatsen. En dan heb ik het nog niet over de invloed die beloning op de teneur van de reviews kan hebben...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helicopter view: Om feedback te geven, zal eerst duidelijk moeten worden wat je "algemene" strategie is voor dit platform. Een goede naam opbouwen die je kan hergebruiken voor je volgende initiatief, een platform voor de verkoop, lange termijn duurzame omzet groei of korte termijn winst ... ?

 

De "succesformule" begint, theoretisch gezien, met een goede structuur van communicatie naar buiten, wellicht een goed boek daarvoor is: https://www.goodreads.com/book/show/33206.The_Minto_Pyramid_Principle

 

Concreet, m.a.w. de "on the ground view": ik zie geen link naar je platform dus is het onmogelijk om constructief feedback te geven, context is alles.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het slagen of falen van een online reviewplatform is naar mijn idee primair afhankelijk van één ding: de zichtbaarheid van sterren in Google. Naar verluid laat Google echter geen nieuwe reviewpartners meer toe, wat het bijna onmogelijk maakt om het als kleine nieuwkomer op te nemen tegen gevestigde partijen zoals KiyOh, TrustPilot en niet te vergeten Google zelf.

 

Toch zou ik juist hier beginnen: ga eens met Google praten en verzin een goed doortimmerd plan B voor het geval je de online reviews, zoals helaas valt te verwachten, inderdaad niet zichtbaar krijgt in de zoekresultaten, Google Ads, Google Mijn Bedrijf, Google Maps, enzovoort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allereerst bedankt voor de mooie reacties! Hier hoopte ik op.

 

@Rik ·, Wat andere bedrijven betalen voor het review pakket bedoel je vermoed ik, bij een Trustpilot gaat dit al gauw om honderden euro's per maand, Webwinkelkeur is hierin erg goedkoop met 7,95 tot 89 euro per maand en bij een Kiyoh praat je ook over 22 euro per maand tot 99 euro per maand. Mijn eigen tarieven liggen hier ergens tussen in.

 

Ik heb wel eens geprobeerd om Google ads te gebruiken hiervoor maar merk toch dat dit niet de juiste manier is om bedrijven te strikken voor reviews te verzamelen. Beter is het om ze op te zoeken op de plekken waar ze actief zijn, denk aan een higherlevel, webwinkelforum maar omdat ik vooral in het buitenland actief bent maak ik vooral gebruik van e-mail marketing.

 

@Hans van den Bergh  Klopt het gaat niet specifiek over groei strategie, mijn doel was meer een algemene discussie te voeren over het concept en de manier van marketing in de hoop mooie nieuwe inzichten te ontdekken. Wat je zegt klopt deels, het is namelijk niet zo dat je een aangesloten webshop nodig hebt om een review te plaatsen, consumenten kunnen elke webshop/website beoordelen ongeacht deze lid is van het platform, wat ik vaak zie bij mijn platform is bijvoorbeeld dat een pakketservice als DPD, DHL of een Post NL automatisch veel beoordelingen krijgt ook al zijn deze bedrijven geen lid, men wilt toch graag zijn/haar mening-ongenoegen delen met andere consumenten. 0,25 euro cent betaal ik graag voor een mooie inhoudelijke review omdat dit consumenten weer beter helpt dan een 1 regel review en daarnaast heeft een bedrijf hier ook veel meer aan om hun service te verbeteren.

 

@rh0  Lange termijn duurzame omzet groei is het doel. De strategie om dit bereiken is om het platform hier en daar te onderscheiden van andere platformen, dit doe ik door uren lang reviews te lezen over andere platformen en te ontdekken wat er te verbeteren valt voor mijn eigen platform, lees maar eens google reviews over Kiyoh, daar gaan dingen heel erg goed mis, Webwinkelkeur doet het in mijn ogen erg goed en dat zie je in de onafhankelijke reviews terug maar elk bedrijf kan verbeteren. Nederland is vind ikzelf wat verzadigd in de review systemen dus mijn focus ligt vooral in andere landen (20 om precies te zijn). Ik zal binnenkort eens een linkje posten zodat jullie een kijkje kunnen nemen.

 

@ Ward  Goed punt! En dat zie je goed, ik heb geprobeerd contact te leggen in de beginfase met een Google maar het is mij nooit gelukt iemand te spreken te krijgen hierover, het lijkt erop dat zij de platformen handmatig uitkiezen en er ook contacten ondertekent moeten worden. In September is er een grote Google update geweest om self serving reviews uit de zoekresultaten te halen: (https://searchengineland.com/google-cracks-down-on-some-review-rich-results-322143) wat in het kort inhoud dat je niet meer reviews over je eigen mag weergeven ook niet via een widget op je site van een review partij. Reviews van andere partijen over jouw webshop/website worden wel nog weergeven in Google op het domein zelf.

 

Mijn platform is wat minder gefocust op een Google maar meer om echt het bedrijf te helpen Feedback te verzamelen waarmee zij hun bedrijf kunnen verbeteren. Webshops nodigen via een extensie klanten uit na een bestelling en kunnen dus een uitgebreide ervaring achterlaten tegen een kleine vergoeding, daarnaast is het mogelijk om als klant van mij zelf wat vragen in het review formulier te zetten om zo nog meer te weten te komen over de mening van een consument. Denk aan hoe snel was de verzending? Vond je de webshop snel laden? Zou je hier nog eens bestellen?

 

 

 

 


Magento 2 webshop specialist - Internationale ondernemer - Webdesigner

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 359 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept