Ik heb even twee vragen omtrent facturatie vanuit een holding naar een werk bv.
De holding bezit 22 % van de aandelen, zover ik weet is er dus geen sprake van een fiscale eenheid (dacht ik).
Nu moet er bijvoorbeeld een managementfee van 5000 euro doorberekend worden. Moet ik hier nu wel of niet btw op zetten?
2e vraag.
Hoe werkt dit met kosten. De holding heeft bijvoorbeeld reiskosten gemaakt. De afspraak is dat deze worden vergoedt vanuit de werk bv. De btw wordt in de holding terug gevraagd. De factuur is immers vanuit de holding betaald. Nu moeten de kosten alsnog worden doorberekend. Laten we zeggen 2000 euro incl. btw. stuur je dan een factuur qa 2000 euro met de kostenbewijs erbij naar de werk bv of kan je dan enkel de het bedrag ex btw in rekening brengen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Tryout24
Tryout24
Beste HL,
Ik heb even twee vragen omtrent facturatie vanuit een holding naar een werk bv.
De holding bezit 22 % van de aandelen, zover ik weet is er dus geen sprake van een fiscale eenheid (dacht ik).
Nu moet er bijvoorbeeld een managementfee van 5000 euro doorberekend worden. Moet ik hier nu wel of niet btw op zetten?
2e vraag.
Hoe werkt dit met kosten. De holding heeft bijvoorbeeld reiskosten gemaakt. De afspraak is dat deze worden vergoedt vanuit de werk bv. De btw wordt in de holding terug gevraagd. De factuur is immers vanuit de holding betaald. Nu moeten de kosten alsnog worden doorberekend. Laten we zeggen 2000 euro incl. btw. stuur je dan een factuur qa 2000 euro met de kostenbewijs erbij naar de werk bv of kan je dan enkel de het bedrag ex btw in rekening brengen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62907-facturatie-vanuit-een-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag