• 0

Wat vind je van mijn website [coaching in spreken]

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Hallo allemaal!

 

Sinds kort ben in gestart met een nieuwe onderneming; The Pitchshifters. Samen met mijn compagnon geef ik trainingen op het gebied van public speaking, stemgebruik, creatief schrijven en storytelling vanuit het perspectief van een artiest en songwriter. Wij zijn beiden afgestudeerd als vocalist en componist en wij delen onze podiumervaring en compositiemethodes graag met anderen, aangezien dit zeer bruikbare kennis is voor mensen die vaak voor groepen moeten staan. 

 

In september is onze website online gekomen en we zijn erg benieuwd naar wat jullie mening hier over is. 

 

Het doel van de website is om de bezoeker te enthousiasmeren, informeren en uiteindelijk natuurlijk als deelnemer aan een workshop te mogen verwelkomen. De navigatie moet makkelijk en intuïtief zijn (niet te veel klikken en bladeren voordat je bij hetgeen bent dat je wilt zien) en wat duidelijk naar voren moet komen is dat wij een ander perspectief bieden op public speaking; namelijk die van een performer. Het inschrijven voor een van onze workshops moet ook zo makkelijk mogelijk worden gemaakt. 

 

We richten ons op de Nederlandse en internationale markt en op dit moment is alleen de Engelse site nog online, maar binnenkort komt er ook een Nederlandse variant. 

 

Ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

 

Groet,

 

Desirée

www.thepitchshifters.com

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Een simpele website gebouwd die makkelijk bij te houden is

- Huisstijl ontworpen

- Website laten checken door vrienden en familie

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het ontwerpen en indelen van een website kan soms lastig zijn en als je het zelf hebt gebouwd weet je precies waar alles zit. Ik zou graag willen weten of de website voor een nieuwe bezoeker logisch voelt en of het voor potentiële  deelnemers van een workshop makkelijk is om zich aan te melden. 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het is niet anders dan bestaande concepten, maar we zijn juist op zoek naar herkenbaarheid. 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Feedback op de structuur, de inhoud, de navigatie en de algemene eerste indruk. 

Hartelijk dank voor het meedenken!

 

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Probeer eens een echte link te maken. Selecteer een stuk tekst, klik op het kettinkje in de opmaakbalk en vul de url in.

 

Ik aarzel een beetje over het engels. Pitchshifters aan elkaar is een heleboel rare medeklinkers. Ik vrees dat ze daar in het engels een spatie tussen zetten, eventueel een streepje in de url. Probeer dat eens uit.

 

Bij an artist point of view on public speaking bekruipt me opnieuw een lichte aarzeling. Kan dat niet an artist view zijn? Er is zelfs verschil in betekenis.

 

Op zich mag best doorklinken dat je Nederlands bent, dat heeft een zekere charme. 

 

Het went trouwens snel hoor, pitchshifters. Ik vind het nu al leuker. Maar het is wel een tongbreker.

 

Verder vind ik het een prima site, zeker ook grafisch. Ik zou graag jullie reviews zien, jullie kijk op presentaties en oraties op Youtube. Voorbeelden van ervaren talkers, maar ook bloemlezingen van do's & dont's voor specifieke groepen, zoals directieleden of experts die soms een presentatie moeten geven. 

 

En hoe kan een leiderschapsstijl doorklinken in je voordracht?

 

Ik ga jullie aanbevelen. :upside-down-face:

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het probleem van TwaBla met de naam ervaar ik niet. Bij het rondkijken op de pagina vielen mij de volgende dingen op:

 

- De tekst / plaatjes bij Talk of the town vernieuwen erg snel. De korte teksten kan ik goed lezen, de langere teksten moest ik een aantal keer zien om helemaal te lezen. Ik weet niet of dit browser afhankelijk is, dat kun je misschien testen of wellicht dat iemand dat hier weet. Nadeel is dat je iedere keer het zelfde stuk begint met lezen, en het einde steeds niet leest. 

 

- Als je bij de cursus "The voice of energy" op de agenda klikt blijkt dat deze niet in de agenda voor komt. Wellicht kun je hier iets toevoegen, als een ruwe termijn, b.v. verwacht voorjaar 2020. Of wat er nodig is om de cursus wel te kunnen volgen. 

 

-Er staat geen prijzen bij de verschillende cursussen. Mogelijk bewust omdat die anders kunnen zijn per locatie? 

 

- Bij de agenda staat dat alle prijzen exclusief BTW zijn, er staan echter ook in de agenda geen prijzen genoemd, althans ik kon ze niet vinden, ook niet bij het uitvouwen van de events. 

 

- Ik zou bij locatie in plaats van Vocal Arts Academy ook de plaats vermelden. Ik had hier bijvoorbeeld nog nooit van gehoord. Vocal Arts Academy (Utrecht) is wellicht duidelijker. 

 

- Is het ook mogelijk met een groepje mensen een cursus te boeken op de eigen locatie van een bedrijf?  (in plaats van 1 op 1 training)

 

- Geen idee of er vraag naar is, maar hebben je ook een evaluatie service? Ik kan me voorstellen dat iemand bij jullie een cursus volgt, deze toepast in de praktijk, waarbij één van jullie in het publiek zit, en achteraf feedback / opbouwende kritiek geeft. 

 

- Geen van de cursussen in de agenda is meer dan 30 dagen weg van nu. Kosteloze annulering kan tot 30 dagen. Wellicht omdat je net begonnen bent, maar anders is het een vreemde voorwaarde denk ik. 

 

- De voorwaarde hebben het ook over administratie kosten. Wat deze zijn heb ik nergens kunnen vinden. 

 

- De voorwaarde zijn opgesteld in het Engels en de Nederlandse rechter is bevoegd. Ik vraag me af of dit verstandig is (zeker voor Nederlandstalige klanten). Ik zou uitzoeken of je niet beter een Nederlandse leidende versie kunt hebben, voor het geval een Nederlandstalige klant zich beroept dat hij de door jouw gestelde voorwaarde niet kan lezen. 

Link naar reactie
  • 0

ik vind het een leuke en frisse website, complimenten!

 

De Courses & Trainings pagina vind ik wat onoverzichtelijk, wellicht beginnen een lijstje met de mogelijkheden, die ik kan aanklikken, waarna ik naar die positie op de pagina ga. 

 

De koppeling met Eventbrite vind ik handig en slim.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Richard Theuws zei:

Waarom niet (ook) in het Nederlands? Je moet nu echt je best doen om erachter te komen dat een deel van de workshops in het Nederlands is. 

Hallo Richard,

 

Dank je wel voor je bericht. In mijn eerste bericht geef ik aan dat de website ook in het Nederlands komt, maar die is nog niet online. Wordt aan gewerkt dus ;-)!

 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Edo van Santen zei:

ik vind het een leuke en frisse website, complimenten!

 

De Courses & Trainings pagina vind ik wat onoverzichtelijk, wellicht beginnen een lijstje met de mogelijkheden, die ik kan aanklikken, waarna ik naar die positie op de pagina ga. 

 

De koppeling met Eventbrite vind ik handig en slim.

 

Succes!

Hallo Edo,

 

Dank je wel voor het bekijken van de site en goed om te horen dat we de Courses & Trainings pagina nog wat kunnen verbeteren. De lijst vind ik inderdaad een handig idee. Ga ik zeker doen!

 

Groet,


Desirée

Link naar reactie
  • 0
18 uur geleden, jessek zei:

Het probleem van TwaBla met de naam ervaar ik niet. Bij het rondkijken op de pagina vielen mij de volgende dingen op:

 

- De tekst / plaatjes bij Talk of the town vernieuwen erg snel. De korte teksten kan ik goed lezen, de langere teksten moest ik een aantal keer zien om helemaal te lezen. Ik weet niet of dit browser afhankelijk is, dat kun je misschien testen of wellicht dat iemand dat hier weet. Nadeel is dat je iedere keer het zelfde stuk begint met lezen, en het einde steeds niet leest. 

 

- Als je bij de cursus "The voice of energy" op de agenda klikt blijkt dat deze niet in de agenda voor komt. Wellicht kun je hier iets toevoegen, als een ruwe termijn, b.v. verwacht voorjaar 2020. Of wat er nodig is om de cursus wel te kunnen volgen. 

 

-Er staat geen prijzen bij de verschillende cursussen. Mogelijk bewust omdat die anders kunnen zijn per locatie? 

 

- Bij de agenda staat dat alle prijzen exclusief BTW zijn, er staan echter ook in de agenda geen prijzen genoemd, althans ik kon ze niet vinden, ook niet bij het uitvouwen van de events. 

 

- Ik zou bij locatie in plaats van Vocal Arts Academy ook de plaats vermelden. Ik had hier bijvoorbeeld nog nooit van gehoord. Vocal Arts Academy (Utrecht) is wellicht duidelijker. 

 

- Is het ook mogelijk met een groepje mensen een cursus te boeken op de eigen locatie van een bedrijf?  (in plaats van 1 op 1 training)

 

- Geen idee of er vraag naar is, maar hebben je ook een evaluatie service? Ik kan me voorstellen dat iemand bij jullie een cursus volgt, deze toepast in de praktijk, waarbij één van jullie in het publiek zit, en achteraf feedback / opbouwende kritiek geeft. 

 

- Geen van de cursussen in de agenda is meer dan 30 dagen weg van nu. Kosteloze annulering kan tot 30 dagen. Wellicht omdat je net begonnen bent, maar anders is het een vreemde voorwaarde denk ik. 

 

- De voorwaarde hebben het ook over administratie kosten. Wat deze zijn heb ik nergens kunnen vinden. 

 

- De voorwaarde zijn opgesteld in het Engels en de Nederlandse rechter is bevoegd. Ik vraag me af of dit verstandig is (zeker voor Nederlandstalige klanten). Ik zou uitzoeken of je niet beter een Nederlandse leidende versie kunt hebben, voor het geval een Nederlandstalige klant zich beroept dat hij de door jouw gestelde voorwaarde niet kan lezen. 

Hallo Jessek,

 

Dank je wel voor je uitgebreide bericht, daar hebben we heel erg veel aan! Een heleboel goede punten die we zeker gaan verbeteren. 

 

Groet,


Desirée

Link naar reactie
  • 0
Op 19-11-2019 om 16:08, TwaBla zei:

 

Probeer eens een echte link te maken. Selecteer een stuk tekst, klik op het kettinkje in de opmaakbalk en vul de url in.

 

Ik aarzel een beetje over het engels. Pitchshifters aan elkaar is een heleboel rare medeklinkers. Ik vrees dat ze daar in het engels een spatie tussen zetten, eventueel een streepje in de url. Probeer dat eens uit.

 

Bij an artist point of view on public speaking bekruipt me opnieuw een lichte aarzeling. Kan dat niet an artist view zijn? Er is zelfs verschil in betekenis.

 

Op zich mag best doorklinken dat je Nederlands bent, dat heeft een zekere charme. 

 

Het went trouwens snel hoor, pitchshifters. Ik vind het nu al leuker. Maar het is wel een tongbreker.

 

Verder vind ik het een prima site, zeker ook grafisch. Ik zou graag jullie reviews zien, jullie kijk op presentaties en oraties op Youtube. Voorbeelden van ervaren talkers, maar ook bloemlezingen van do's & dont's voor specifieke groepen, zoals directieleden of experts die soms een presentatie moeten geven. 

 

En hoe kan een leiderschapsstijl doorklinken in je voordracht?

 

Ik ga jullie aanbevelen. :upside-down-face:

 

Hi TwaBla,

 

Dank je wel voor je uitgebreide lijstje en fijn dat je de tijd hebt genomen de website door te nemen. The Pitchshifters is inderdaad een samentrekking van twee woorden die normaal gesproken los geschreven zouden worden, maar omdat wij vanuit een muzikale achtergrond werken is het een knipoog naar de band Pitchshifters, waarbij het ook aan elkaar wordt geschreven ;-).

 

Goede punten verder, daar gaan we zeker naar kijken!

 

Groet,


Desirée

Link naar reactie
  • 1

De navigatie moet makkelijk en intuïtief zijn (niet te veel klikken en bladeren voordat je bij hetgeen bent dat je wilt zien) en wat duidelijk naar voren moet komen is dat wij een ander perspectief bieden op public speaking; namelijk die van een performer.

 

Ik wil hier alvast even op inpikken:

 

"Niet te veel klikken en bladeren voordat je bij...", komt voort uit een mythe, de 3-klik-regel. Alleen is die fout.

 

Natuurlijk moet je het klik-traject niet langer maken dan nodig is, maar als een lang vereist is, dan kan dit perfect. Beschouw informatie als een geur. Zolang het informatiespoor goed zit, snuffelen wij bezoekers wel verder.

 

"Public speaking, vanuit het perspectief van een performer...", dit wil je lekker belangrijk maken. Mooi.

Waarom? Want nét dat mis ik. Om het in jullie Yololish te zeggen, "What's in for me?".

 

Kom ik gelijk bij een volgend puntje van kritiek: jullie mengen nogal veel Engels en Nederlands door elkaar.

 

a) Niet iedereen is het Engels machtig.

b) Zelfs als je het wel vlot kan gebruiken, moet je onnodig een vertaalslag maken, waardoor het cognitief meer belastend is en dus meer vermoeiend.

c) Een hoop mensen vinden talen mengen irritant storend.

 

De titel op de homepagina vind ik te algemeen:

"Wij zorgen ervoor dat je wordt gehoord èn onthouden!". 

 

Waar? Hoe? Wat? Dat weet ik niet, eerst verder lezen, dan wordt het duidelijk.

 

De CTA daar een beetje onder "Laat me de workshops zien", is te vroeg. Verleid mij eens eerst! Je hebt een 'dienst' waarbij je gratis een pitch, video of presentatie van max. 5 minuten even evalueert.

 

Verkoop DAT op je homepagina.

 

Wanneer ik klik op die CTA kom ik trouwens uit op een andere website. https://www.eventbrite.nl/o/the-pitchshifters-27398094487

 

Zoiets kost je natuurlijk bezoekers en klanten.

 

Je navigatiemenu is niet ingericht op de toptaken.

 

Inspiratie en inzichten? We don't care! Echt niet. Eventueel kan je een linkje daar naartoe voorzien in je footer. Maar niet in je kostbaarste stukje schermvastgoed.

 

In je belangrijkste navigatiemenu komt dit:

 

Home - Toptaak 1- Toptaak 2 - Toptaak n - Over Ons - Contact

 

En die Over Ons haal je weg wanneer je geen plaats hebt (verzetten naar de footer). Is geen ramp, want sinds een jaar of 5 gaan de mensen automatisch al naar de footer om een Over Ons-link te vinden.

 

"Werk met ons" is ambigu. Gebruikt het beter ingeburgerde en korter 'Contact'. Ik kan je verzekeren dat er nu bezoekers zijn die zich afvragen hoe ze je kunnen contacteren... Hergebruik kennis die mensen al hebben via andere websites. Neen, je moet het warm water niet opnieuw uitvinden om arty-farty speciaal over te komen of om andere redenen.

 

Toptaak 1, 2, n dat zijn je toptaken of topdiensten, zaken die jij het best verkocht krijgt, waar de bezoekers dus voor langskomen.

 

En dan krijg je dit:

 

Home - Storytelling - Stemcoaching- Creatief Schrijven - Presentatietraining - Contact

 

Kijk eens aan zie. Nu ziet een gebruiker gelijk in één klap wat jullie nu doen. En ook Google gaat hiervan houden. Je menu staat immers op elke pagina, Google gaat door hebben dat het belangrijk is en zal beter associaties maken.

 

Experimenteer ook met de volgorde. Als Stemcoaching het best verkoopt, zet dit dan eerst (na Home uiteraard).

 

De samengestelde pakketjes kan je kwijt onderaan op de detailpagina van pakweg 'Storytelling' gewoon met wat linkjes...

 

------------------

 

Liever een bundel?

 

 

Incompany trainingen eveneens mogelijk

 

------------------

 

...en dan link je vandaar uit door naar een andere pagina. Informatie kan je best altijd in lagen brengen. Degene die bundels of incompany willen, kunnen het snel vinden. Degene die het niet willen, worden niet met een brij nutteloze info (nutteloos voor hun) geconfronteerd.

 

Er is echt nog veel meer over deze website te zeggen. Prijzen bv. Die ontbreken. Stel je eens voor, je zit in een supermarkt en geen enkel product heeft een prijsetiket... Handig toch?

 

Weet je, prijsinformatie (absoluut of een indicatie) is op de meeste websites dé toptaak. Daarvoor komen de meeste mensen langs. Ja, ook op B2B-websites.

 

Ja, je concurrenten kennen je tarieven dan ook. Geloof me, de meer ernstige concurrenten wisten die ook al.

Neen, je moet geen schrik hebben dat je mensen gaat afschrikken. Da's net goed. Niet iedereen kan zich jouw diensten permitteren. Helaas. Wat erg.

 

Nu verkrijg je dit effect...

 

  • Geen prijs? Ah, dan zal je wel duur zijn. Terwijl dat misschien niet zo is.
  • Mensen kunnen dé toptaak (prijs opvragen) niet uitvoeren en zakken af naar concurrenten. Als ze daar iemand vinden die wel prijzen laat zien en die zijn voor hun aanvaardbaar, dan is de kans héél groot dat ze DAAR gelijk bestellen en niet bij jou.

 

Bovenstaande is niet het enige wat beter kan, het is wel een goed begin.

 

Succes trouwens!

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
Op 20-11-2019 om 19:48, Desirée_The_Pitchshifters zei:

Hi TwaBla,

 

Dank je wel voor je uitgebreide lijstje en fijn dat je de tijd hebt genomen de website door te nemen. The Pitchshifters is inderdaad een samentrekking van twee woorden die normaal gesproken los geschreven zouden worden, maar omdat wij vanuit een muzikale achtergrond werken is het een knipoog naar de band Pitchshifters, waarbij het ook aan elkaar wordt geschreven ;-).

 

Goede punten verder, daar gaan we zeker naar kijken!

 

Groet,


Desirée

 

Allemaal wel leuk die knipoog naar de band, maar ik zou toch echt overwegen om een andere naam te gebruiken.

 

a) De band is een klein beetje iets bekender dan jullie en oversneeuwt jullie. Dat gaat jullie aardig wat tijd/geld kosten om ze wel weg te drukken in de zoekresultaten.

b) Hij is te lang. Domeinnamen kunnen beter kort zijn, dat memoriseert beter.

c) Geheid dat je deze naam telkens mag spellen aan de telefoon. Waarna ze uiteraard het soms alsnog verkeerd noteren...

d) Ik snap wel dat jullie een muzikale achtergrond hebben en jullie dat héél belangrijk vinden, maar ga je net geen verwarring saaien? Andere mensen met een muzikale achtergrond weten wat een pitchshift is en gaan jullie associëren met iets wat jullie niet zijn.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.