Ik heb elektrische auto besteld en wordt in december geleverd. Ondertussen heb ik de laadpaal en zonnepanelen geplaatst. Nu moet ik uitzoeken voor de fiscale voordelen voor prive en zakelijk voordat ik keuze ga maken.
bestaande uit: een uitsluitend elektrisch aangedreven voertuig en al dan niet de volgende onderdelen: een vast aan het voertuig verbonden zonnepaneel en een oplaadstation.Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 40.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor milieu-investeringsaftrek.
Wat bedoelen ze met "een vast aan het voertuig verbonden zonnepaneel en een oplaadstation". Betreft het zonnepaneel op de auto of bedoeld het zonnepanelen op dak gekoppeld is met EV via een oplaadstation? Bij de laatste, dan wordt 2500kwh p/j opbrengst zonnepanelen (geschatte EV verbruik) mee met MIA aftrek of de complete zonnepanelen op de dak?
De laadpaal kosten zal ik meenemen met EV auto bij MIA want laadpaal is minder dan 2500 euro excl. btw aangeschaft.
Mijn situatie volgt:
25 zonnepanelen op dak bij de combinatiepand (winkel en woning)
Geschatte opbrengst: 7500 kwh
Zakelijk verbruik: 2800 kwh
Prive verbruik: 2200 kwh
Geschatte EV verbruik: 2500 kwh (bij 20.000 km per jaar)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
franske84
franske84
Goedenavond,
Ik heb elektrische auto besteld en wordt in december geleverd. Ondertussen heb ik de laadpaal en zonnepanelen geplaatst. Nu moet ik uitzoeken voor de fiscale voordelen voor prive en zakelijk voordat ik keuze ga maken.
Ik ben nu de milieulijst van MIA lezen, https://www.rvo.nl/sites/default/files/2019/02/Brochure en Milieulijst 2019.pdf
Op pagina 55 van de lijst schreef het volgende:
bestaande uit: een uitsluitend elektrisch aangedreven voertuig en al dan niet de volgende onderdelen: een vast aan het voertuig verbonden zonnepaneel en een oplaadstation.Het bedrijfsmiddel komt voor ten hoogste € 40.000 van het investeringsbedrag in aanmerking voor milieu-investeringsaftrek.
Wat bedoelen ze met "een vast aan het voertuig verbonden zonnepaneel en een oplaadstation". Betreft het zonnepaneel op de auto of bedoeld het zonnepanelen op dak gekoppeld is met EV via een oplaadstation? Bij de laatste, dan wordt 2500kwh p/j opbrengst zonnepanelen (geschatte EV verbruik) mee met MIA aftrek of de complete zonnepanelen op de dak?
De laadpaal kosten zal ik meenemen met EV auto bij MIA want laadpaal is minder dan 2500 euro excl. btw aangeschaft.
Mijn situatie volgt:
25 zonnepanelen op dak bij de combinatiepand (winkel en woning)
Geschatte opbrengst: 7500 kwh
Zakelijk verbruik: 2800 kwh
Prive verbruik: 2200 kwh
Geschatte EV verbruik: 2500 kwh (bij 20.000 km per jaar)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/62919-mia-aftrek-voor-ev-auto-laadpaal-en-zonnepanelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag