Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Rob_2017

Ervaring met MKBdiensten.com (MKB Reizen of MKB Op Reis)?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik werd gisteren ook gebeld met hetzelfde verhaal. Vandaag kreeg ik de e-mail in de spam folder waarin netjes staat dat ik gebruik kan maken van mijn annuleringsrecht binnen 7 dagen, anders gaat het lidmaatschap in voor 12 manden en krijg ik de factuur van €434,39. Daarnaast kreeg ik een inlognaam en wachtwoord. (deze heb ik niet gebruikt om in te loggen)

Tijdens het telefoongesprek zei de jongeman dat ik kon annuleren via annuleren@mkbopreis.nl en dat dit in de mail ook zou worden uitgelegd.

In de mail staat echter niet hoe je moet annuleren dus stuurde ik een e-mail naar annuleren@mkbopreis.nl dat ik geen gebruik wilde maken van het aanbod en vroeg ook om een ontvangst en leesbevestiging.

Voor de ontvangstbevestiging kreeg ik de volgende melding: De levering bij deze ontvangers of groepen is voltooid, maar er is geen ontvangstbevestiging verzonden door de doelserver

Daarna heb ik dezelfde mail nog eens verstuurd naar het e-mailadres wat ze gebruikt hebben om mij te bereiken. Dit is leden@mkbopreis.nl en ook hier weer een ontvangst en leesbevestiging gevraagd. en ook hier dezelfde melding.

Een paar minuten daarna kreeg ik van leden@mkbopreis een e-mail dat mijn annuleringsverzoek is verwerkt.

Dus hopen dat het ook echt zo is.

Ps. in de correspondentie gebruiken ze geen namen maar ondertekenen met het team van mkb op reis.

Gisteren mail ontvangen van MKB Op Reis. Meteen gebeld en gelukkig de overeenkomst meteen kunnen annuleren

He allen, nog een gedupeerde hiero.

Nou hetzelfde verhaal, mail nooit gezien omdat het in de spam zat en opeens een factuut die uiteraad wel in mail terrecht komt. 

Ik heb alleen de fout gemaakt om wel die factuur te betalen. Ook omdat ik zo mijn twijfels heb over wie er nou gelijk heeft.

Ik heb de geluidsopname van mijn gesprek beluisterd en dan hoor je inderaad wel een aantal aspecten benoemd worden (door een jonge knul met inderdaad een soort Zeeuws dialect). Waarop ik dus heel stom "ja" op heb gezegd.

Maar aan de andere kant lijkt me dit ook niet helemaal legit. 

Iemand bewust een paar dagen later een spam mail sturen en dan bewust na 7 dagen ook niet om een bevestiging of iets vragen maar gewoon een factuur te sturen. 

Ook heeft de verkoper het nooit over lidmaatschap gehad, pas op het moment dat hij opneemt benoemd hij dit. Maar dit is mij pas achteraf te binnen geschoten.

Het verkoopgesprek ging kort samengevat zo:

- Vakantie met 35% korting

- Alleen een mail sturen

- Dan kunt u ff kijken

- Wilt u deze mail

En toen begon het gesprek dat hij opnam waarop je alleen maar ja en nee mocht zeggen.

Ik hoop dat wij gedupeerde/ met z'n alle nog wat voor elkaar weten te krijgen tegen MKB op Reis.

Edited by RenzoC
Verbetering

Opgeteld nu 7 mensen die dit verkoopgesprek ondergaan hebben. Eentje heeft al betaald en twee lijken tijdig opgezegd te hebben. De rest is aan te raden om niet te betalen, tot duidelijker is wat hier nou precies gaande is. Motief: de aanvaarding is wel opgenomen, maar het oorspronkelijke aanbod is niet opgenomen. Gebrek aan duidelijkheid leidt tot dwaling.