• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het zou wel heel vuil zijn als dit expres gedaan werd, maar wellicht niet onmogelijk. 

 

Het zou kunnen dat ze de eerste mail zo hebben opgezet dat er veel keywords, links of whatever in staan dat deze spamfilters snel triggert, maar de mail met de factuur niet. 

 

Ik zou echter even zoeken naar wat anderen hebben gedaan die ongewenst klant zijn gemaakt van dit bedrijf. Wellicht kun je de overeenkomst nog ontbinden omdat deze toch niet correct tot stand is gekomen, je beroepen op dwaling of iets dergelijks. Ook even kijken of ze om die 434 euro daadwerkelijk naar de rechter gaan bij anderen. 

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je feedback Benm.

 

MKB Op Reis bestaat iets meer dan een maand.

Ik vind nog geen andere meldingen. Wel twee over MKB Reizen (klachtenkompas) en de melding bij MKB-Reizen.

Echter niets van iemand anders bij trustpilot en consumentenwebsites als Radar en Kassa.

 

MKB Op Reis reageert wel via de telefoon en via mail, maar wil je iemand spreken die de mail verstuurd heeft, dan kan dit niet (maildesk!).

Zoeken naar namen op LinkedIn van bedrijf of van mensen levert ook geen resultaat.

 

Het bedrijf is gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw met flexwerkplekken. En of daar inderdaad zoveel mensen werken (maildesk, administratie, telefoniste, ea?) is niet zichtbaar.

 

Maar men een lidmaatschap of abonnement aanbieden via mail met daarin de 7 dagen voorwaarde: na 7 dagen gaat bij geen annulering het contract in, ook al is er geen handtekening?

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Rob_2017 zei:

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.

 

Als je niet hebt ingestemd en duidelijk hebt gesteld dat je de info nog eens wil nalezen, dan sta je in de rechtbank niet voor schut als het onvermijdelijke bandje wordt afgespeeld. 

 

Het is een scam, maar je kan nergens aangifte doen en de meeste rechtbanken gaan mee in de stelling dat er een overeenkomst is ontstaan, tenzij je nadrukkelijk tegenspreekt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat kan natuurlijk verkeren, maar als ze er een zaak van maken is het wel even geluk of pech met welke kantonrechter je treft.

 

Is bijvoorbeeld dat bedrag van 434 euro tijdens het telefoongesprek benoemd? 

 

Het vervelende met bandopnames is dat deze vreselijk gevoelig zijn voor selectief knippen of zelfs voor frauduleus knippen en plakken. Middels externe experts is dat laatste vrijwel altijd te achterhalen, maar de kosten voor dergelijke expertise zijn hoog. 

 

Uiteraard is het een scam, de vraag is vooral hoe je er vanaf komt. Als het bedrag niet genoemd is heb je denk ik al grond om je te beroepen op een ongeldig overeengekomen contract. Het is zoiets als dat ik je in een gesprek een paar keer 'ja' laat zeggen, en vervolgens doodleuk een rekening stuur voor het opleuken van je website waar ik 1 uur per maand aan spendeer, maar vervolgens wel een miljoen euro per dag voor reken met een looptijd van 60 maanden. Vervolgens heb ik alle begrip voor je spijt en mag je het afkopen voor 10 miljard ipv 22 miljard euro.  Uiteraard is dat een absurd voorbeeld, maar als je niet weet wat iets gaat kosten is het evenwel relevant: Is het een euro per maand, per dag of per uur, of wat?

 

Als dat tijdens het telefoongesprek niet duidelijk is gemaakt heb je denk ik een redelijke kans om de overeenkomst te kunnen ontbinden: gedurende het gesprek kans in te schatten wat de kosten zouden zijn, en ook niet onder welke voorwaarden je de overeenkomst zou kunnen ontbinden mocht je dat wensen. 

 

Mocht je nog niet betaald hebben zou ik ergens adviseren dat ook niet te doen. Zolang zijn geld van jou krijgen en niet andersom is het hun probleem om dat op te eisen. Daarvoor zullen ze naar de kantonrechter moeten als jij je poot stijf houdt. Ergens denk ik dat er een kans is dat ze helemaal niet gaan procederen: nieuwe slachtoffers maken kost minder tijd en levert meer op dan een poging om mensen te houden aan een contract dat mogelijk niet rechtsgeldig tot stand is gekomen, waarbij de prestatie niet eens in de buurt komt van wat je zou mogen verwachten, of waarvoor het compleet onduidelijk was wat de kosten mogelijk zouden worden bij acceptatie. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Voor de totstandkoming van een overeenkomst zijn een aanbod en een aanvaarding nodig.

 

Mij is uit het verhaal van de vraagsteller volstrekt onduidelijk wat het aanbod en wat de aanvaarding zijn.

 

Je kunt inderdaad afspreken: als ik zeven dagen niets van je heb gehoord, dan heb je mijn aanbod aangenomen.

 

Wat je niet kunt doen: een aanbod doen, afspreken dat de andere partij er nog even over nadenkt en dan na zeven dagen melden dat de ander nu voldoende tijd heeft gehad om erover na te denken en dat de overeenkomst daarom vanaf nu automatisch van kracht is.

 

Dan om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: een mail geldt pas als ontvangen, als deze ontvangen is. Dit is aan de verzender om te bewijzen. Het lijkt mij dat een spamfolder (gedeeltelijk) onder het beheer van zijn gebruiker staat en dat de mail dus als ontvangen mag gelden, maar deze rechter uit Limburg lijkt het met me oneens te zijn:

 

Quote

 

4.5. Op basis van artikel 3:37 lid 3 BW is het aan Innova Energie om aan te tonen dat de e-mail en/of de brief door gedaagden zijn ontvangen. Dit is niet gelukt.

 

4.5.1. Indien de e-mail in de spam-folder terecht is gekomen, komt die immers niet onbestelbaar retour. Dat gedaagden niet hebben laten weten dat zij niets hadden ontvangen, toont ook niet aan dat de e-mail wel is ontvangen. Het is de kantonrechter niet duidelijk op basis waarvan gedaagden volgens Innova Energie hadden moeten weten dat zij iets niet hadden ontvangen, zeker nu de bedoelde e-mail bijna een maand na het telefoongesprek (zie 2.1. en 2.2.) is verstuurd.

 

4.6. Dat de brief naar het juiste adres is gestuurd, betekent nog niet dat die dat adres ook heeft bereikt. Hoewel zeldzaam, gebeurt het immers soms dat poststukken niet aankomen. Innova Energie heeft niet aangetoond dat de brief gedaagden wel heeft bereikt. Het komt voor haar rekening en risico dat dit onduidelijk blijft omdat zij een zo belangrijke brief, namelijk de brief die maakte dat te zijner tijd een overeenkomst tot stand zou komen, per gewone post heeft verstuurd in plaats van aangetekend.

 

 

---

aangepast door Branko Collin

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Dit lijkt me een typisch bedrijf voor de Ervaring met MKBdiensten.com (MKB Reizen)? aanpak.

 

Het is namelijk de bekende scam met een telefoongesprek dat bestaat uit een verkoopverhaal (niet opgenomen) en een bevestigingsgesprek (wel opgenomen) voor diensten met geen of weinig toegevoegde waarde. MKB Diensten zegt gevestigd te zijn in Business Center Twente in Hengelo, maar het officiële adres is sinds juli dit jaar een flatje aan de Roomweg in Enschede, waar de BV ingeschreven staat als ingenieursbureautje met wat nevenactiviteiten. Voorheen zat op dat adres de koeriersdienst Best Delivery Service op naam van dezelfde jonge onderneemster. Deze BV is na zes maanden beëindigd. Zij heeft geen relevante ervaring of opleiding om ingenieursdiensten (cloud services) of reizen te verkopen. Dus een bijzondere starter!

 

De afgelopen jaren heb ik heel wat van dat soort geluidsopnames afgeluisterd en meestal gaat de ondernemer uiteindelijk volledig accoord met de tekst die hem/haar voorgelezen wordt. Dus geen voorbehoud en geen geknip en plak. Maar wellicht wijkt de vraagsteller af.

 

Net zoals Ben raad ik aan niet te betalen. De manier waarop deze onderneming georganiseerd is suggereert dat mensen onzichtbaar willen blijven. Die gaan hoogstwaarschijnlijk geen rechtszaken beginnen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Grap is dat afgelopen voorjaar in Hengelo ook het eerste MKB Plein is geopend, een bundeling van dienstverleners die mikt op MKBers. Dat moet een landelijke keten worden. Volgende standplaats is Rotterdam. Zo te zien allemaal bona fide, dus zonder telemarketingtruuks.

 

Al hebben ze de naam een beetje geleend van Ondernemersplein, maar zand erover.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, TwaBla zei:

Dit lijkt me een typisch bedrijf voor de Ervaring met MKBdiensten.com (MKB Reizen)? aanpak.

 

Het is namelijk de bekende scam met een telefoongesprek dat bestaat uit een verkoopverhaal (niet opgenomen) en een bevestigingsgesprek (wel opgenomen) voor diensten met geen of weinig toegevoegde waarde. MKB Diensten zegt gevestigd te zijn in Business Center Twente in Hengelo, maar het officiële adres is sinds juli dit jaar een flatje aan de Roomweg in Enschede, waar de BV ingeschreven staat als ingenieursbureautje met wat nevenactiviteiten. Voorheen zat op dat adres de koeriersdienst Best Delivery Service op naam van dezelfde jonge onderneemster. Deze BV is na zes maanden beëindigd. Zij heeft geen relevante ervaring of opleiding om ingenieursdiensten (cloud services) of reizen te verkopen. Dus een bijzondere starter!

 

De afgelopen jaren heb ik heel wat van dat soort geluidsopnames afgeluisterd en meestal gaat de ondernemer uiteindelijk volledig accoord met de tekst die hem/haar voorgelezen wordt. Dus geen voorbehoud en geen geknip en plak. Maar wellicht wijkt de vraagsteller af.

 

Net zoals Ben raad ik aan niet te betalen. De manier waarop deze onderneming georganiseerd is suggereert dat mensen onzichtbaar willen blijven. Die gaan hoogstwaarschijnlijk geen rechtszaken beginnen.

 

Dank je TwaBla, dat laat ander licht schijnen.!

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Branko Collin zei:

Voor de totstandkoming van een overeenkomst zijn een aanbod en een aanvaarding nodig.

 

Mij is uit het verhaal van de vraagsteller volstrekt onduidelijk wat het aanbod en wat de aanvaarding zijn.

 

Je kunt inderdaad afspreken: als ik zeven dagen niets van je heb gehoord, dan heb je mijn aanbod aangenomen.

 

Wat je niet kunt doen: een aanbod doen, afspreken dat de andere partij er nog even over nadenkt en dan na zeven dagen melden dat de ander nu voldoende tijd heeft gehad om erover na te denken en dat de overeenkomst daarom vanaf nu automatisch van kracht is.

 

Dan om op de oorspronkelijke vraag terug te komen: een mail geldt pas als ontvangen, als deze ontvangen is. Dit is aan de verzender om te bewijzen. Het lijkt mij dat een spamfolder (gedeeltelijk) onder het beheer van zijn gebruiker staat en dat de mail dus als ontvangen mag gelden, maar deze rechter uit Limburg lijkt het met me oneens te zijn:

 

 

---

Dit is voor ons zeker waardevol. Hebben we meer aan dan de reacties elders. Dank Branko!

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Dat kan natuurlijk verkeren, maar als ze er een zaak van maken is het wel even geluk of pech met welke kantonrechter je treft.

 

Is bijvoorbeeld dat bedrag van 434 euro tijdens het telefoongesprek benoemd? 

 

Het vervelende met bandopnames is dat deze vreselijk gevoelig zijn voor selectief knippen of zelfs voor frauduleus knippen en plakken. Middels externe experts is dat laatste vrijwel altijd te achterhalen, maar de kosten voor dergelijke expertise zijn hoog. 

 

Uiteraard is het een scam, de vraag is vooral hoe je er vanaf komt. Als het bedrag niet genoemd is heb je denk ik al grond om je te beroepen op een ongeldig overeengekomen contract. Het is zoiets als dat ik je in een gesprek een paar keer 'ja' laat zeggen, en vervolgens doodleuk een rekening stuur voor het opleuken van je website waar ik 1 uur per maand aan spendeer, maar vervolgens wel een miljoen euro per dag voor reken met een looptijd van 60 maanden. Vervolgens heb ik alle begrip voor je spijt en mag je het afkopen voor 10 miljard ipv 22 miljard euro.  Uiteraard is dat een absurd voorbeeld, maar als je niet weet wat iets gaat kosten is het evenwel relevant: Is het een euro per maand, per dag of per uur, of wat?

 

Als dat tijdens het telefoongesprek niet duidelijk is gemaakt heb je denk ik een redelijke kans om de overeenkomst te kunnen ontbinden: gedurende het gesprek kans in te schatten wat de kosten zouden zijn, en ook niet onder welke voorwaarden je de overeenkomst zou kunnen ontbinden mocht je dat wensen. 

 

Mocht je nog niet betaald hebben zou ik ergens adviseren dat ook niet te doen. Zolang zijn geld van jou krijgen en niet andersom is het hun probleem om dat op te eisen. Daarvoor zullen ze naar de kantonrechter moeten als jij je poot stijf houdt. Ergens denk ik dat er een kans is dat ze helemaal niet gaan procederen: nieuwe slachtoffers maken kost minder tijd en levert meer op dan een poging om mensen te houden aan een contract dat mogelijk niet rechtsgeldig tot stand is gekomen, waarbij de prestatie niet eens in de buurt komt van wat je zou mogen verwachten, of waarvoor het compleet onduidelijk was wat de kosten mogelijk zouden worden bij acceptatie. 

Ik zag dat je dit om 3 uur 's ochtends schreef. Dank voor je feedback deze nacht, Benm!

Link naar reactie
  • 1

De nachtuilen van higherlevel :D

 

Het lijkt me verstandig om in de gaten te houden of er nog meer klachten van gedupeerden van dit bedrijf opduiken, en mocht dat een redelijk aantal zijn vooral contact met elkaar te zoeken over hoe hiermee om te gaan. Dat kan val alles zijn, maar bij vele gedupeerden bijvoorbeeld samen 1 proces te bekostigen om een uitspraak van een rechter te krijgen over deze handelswijze. 

 

Dat ze een schikking aanbieden is ergens wel hoopgevend: blijkbaar willen ze liever een deel van het bedrag zonder moeite cashen dan naar de rechter om de laatste cent te halen. Coulance is over het algemeen geen slechte zaak, maar als bedrijven die handelen grenzend aan oplichting het aanbieden is het wel een indicatie dat ze zelf ook niet zo heel zeker van hun zaak zijn: Mocht zoiets voor de rechter komen dat lopen ze het risico in ieder geval deels (zo niet volledig) in het ongelijk te worden gesteld, en daardoor zelf op moeten draaien voor de proceskosten. Gezien die hier de hoofdsom zullen overschrijden vermoed ik dat dat meeweegt in hun handelen. 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Het lijkt me verstandig om in de gaten te houden of er nog meer klachten van gedupeerden van dit bedrijf opduiken...

 

Vandaar...

 

18 uur geleden, TwaBla zei:

Dit lijkt me een typisch bedrijf voor de Ervaring met MKBdiensten.com (MKB Reizen)? 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

KLIK WEG, HANG OP, BEL UW BAN... oke dat laatste mischien  nog net niet.
Als ik iets wil, dan zoek ik zelf een betrouwbare leverancier, daar heb ik geen telefonische  energie, reclame en of nu dus ook vakantie verkoper voor nodig.
Ze hebben me gisteren ook gebeld: ik geef 1x aan dat er geen intresse is, zodra ze toch door praten hang ik op.

 

Quote

Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.

Jij hebt dus enkel opdracht gegeven voor informatie: niet voor eens dienst.
Zij kunnen dus wel beweren dat je had moeten reageren op een mail, en dat je nu moet betalen. maar je ben nergens met hun aanbod en voorwaarden akkoord gegaan.

Factuur retourneren en aangeven dat er geen overeenkomst is.
 

aangepast door yann
Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, RFTPrive zei:

Ik ben in de zelfde situatie als Rob_2017. Wat is nu de beste manier van reageren? gewoon niet betalen en maar afwachten wat er gebeurt?

 

En dit forum op de hoogte houden, zodat we kunnen zien of er meer lotgenoten bijkomen!!! En eventueel samen tegenactie ondernemen.

 

Omschrijf de stem van de beller eens. En vraag het bewijsgesprek aan, dan gaan we opnames verzamelen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Geachte,

 

ik ben ook een gedupeerde..

 

Er belde een man, van MKBreizen en ze mochten een fixe korting aanbieden blablabla....NOOIT heeft hij in dat gesprek iets van een lidmaatschap gesproken van 359,- ex..

 

Ik zou inderdaad een email krijgen met informatie...NIET om een lidmaatschap te bevestigen.

(die ik tot vandaag ook niet gezien had door de stapel andere emails en verhuizing en ook niet als zo belangrijk gezien, aangezien er nooit over een lidmaatschap gesproken was in zijn verhaal)

 

Toen nog even die band opname en in sneltreinvaart mijn gegevens etc etc..

 

Vandaag kreeg ik die factuur van 359,- voor dat lidmaatschap. Mijn hart sloeg helemaal over, want ik was nooit uberhaupt met dat lidmaatschap bekend.

 

Toen heb ik meteen gebeld dat ik van deze email erg geschrokken was en niet op de hoogte van het lidmaatschap van 359,- ex.

 

de dame zei dat de email verstuurd was (die ik toen nog niet bekeken/opgezocht had) en dat de termijn net verstreken was (afgelopen vrijdag 29-11-19).

 

Ze nam mij aan de telefoon serieus klonk het en ging de bandopname opzoeken, afluisteren en toesturen. Helemaal goed, want ik had (naar mijn weten nooit met een bedrag akkoord gegaan) DUS WEL.....in die bandopname gaat die man echt in sneltreinvaart door de tekst heen waarop hij idd iets zegt van lidmaatschap 359,-)

 

dit is zo'n vuil spelletje, omdat hij in het niet opgenomen deel daar helemaal niets van zegt.

 

Jullie advies is dus niet betalen..

 

Afwachten wat zij dan gaan doen?

 

Graag jullie reactie...

 

Vr Gr

 

AB

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Appie07 zei:

Ze nam mij aan de telefoon serieus klonk het en ging de bandopname opzoeken, afluisteren en toesturen.

 

De ondernemer die bij de KvK bekend is, is begin twintig. Dat kan een katvanger zijn, maar misschien beantwoordt ze zelf de telefoon. Het verkoopgesprek wordt blijkbaar door een man gedaan.

 

Stuur een kopie van de opname naar TwablaHL@gmail.com dan gaan we vergelijken of er sprake is van aanbod en aanvaarding. In vergelijkbare zaken hebben we de rechter al kunnen overtuigen dat er sprake was van dwaling, misleiding of zelfs oplichting.

 

Maken we ook een dossier over MKBdiensten.com.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het klinkt alsof er weer iemand structureel bezig is met dit soort praktijken.

 

Samenrapen van informatie over wie, wat en welke handelswijze lijkt me verstandig. 

 

Ergens betwijfel ik of deze club zijn gelijk daadwerkelijk bij de kantonrechter zal gaan halen: het bedrag is een beetje op of onder de rand om te kunnen procederen als je als eiser niet 100% zeker van je zaak bent. Wellicht proberen ze gewoon te 'vangen wat ze kunnen' door een deel van hun ongewenst tot klant gemaakte slachtoffers genoeg te intimideren om tot betaling over te gaan, ook al is daar eigenlijk geen rechtsgrond (bewijsbare totstandkoming van een overeenkomst) voor. 

 

Speculatief denk ik ook niet dat dit het soort personen is dat zelf in een rechtszaal komt opdraven gezien ze liever buiten beeld willen blijven. Dat neemt niet weg dat ze een jurist in hun plaats kunnen sturen, al denk ik niet dat een -reputabele- jurist zich hieraan wil branden. 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

... al denk ik niet dat een -reputabele- jurist zich hieraan wil branden. 

 

Dat dacht ik bij Streya ook (de scam droop ervan af) en toen kwamen we DAS in de rechtszaal tegen. Maar in dit geval ben ik het met je eens dat de kans op een dagvaarding klein is. De onderneemster is zo groen dat ik geneigd ben om haar ouders te bellen. Maar daar staan waarschijnlijk onzichtbare mensen achter. In de telemarketing wordt een mannenstem gehoord.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook een gedupeerde...

 

Bij mij was het een vrouwelijke verkoopster wat Nederlands praatte met een accent. Ik was zelf druk bezig en heb wel iets gehoord over kosten maar ik dacht dat dit informatie was die ze in de mail zouden toesturen. Daar ik druk bezig was en zelf een klant in de stoel had liggen was ik er ook niet helemaal bij.
Bij mij is dit zojuist gebeurd en vertrouwde het al niet toen ik ophing. Dus ben gaan zoeken en kwam hier uit. 

Mocht ik een mail tegenkomen in de spam dan horen jullie van mij!

Link naar reactie
  • 0

 

We hebben inmiddels één geluidsopname. Dat was een mannelijke verkoper met een accent dat ik zou omschrijven als Vlaams-Marokkaans, misschien Zeeuws. Mede door dat accent is niet goed te verstaan welk aanbod wordt gedaan. 

 

Maak bezwaar, stel dat je de verkoper niet goed kon verstaan en dat onduidelijk was dat je ergens mee accoord bent gegaan. Vraag om een geluidsopname, en stuur die even door naar TwablaHL@gmail.com - dan maak ik een dossier dat we kunnen gebruiken in bezwaarschriften.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me inderdaad een goed idee, met zoveel mogelijk bekende geluidsopnamen is het ook gemakkelijker om te bepalen of deze zijn gemanipuleerd. 

 

Vooralsnog heb ik geen idee hoe doortastend deze knakkers zijn - wellicht doen ze het puur door intimidatie en laten ze iedereen die het voor de rechter wil laten komen domweg gaan. 

 

Er is een gerede kans dat ze niet willen procederen: als een kantonrechter er in 1 zaak gehakt van maakt sterkt dat alle andere gedupeerden om domweg niet te betalen en dagvaarding af te wachten. Bij dit soort bedragen is dat niet echt een aantrekkelijk businessmodel, gezien kantonrechters best weten wat hun voorgangers hebben gevonnist en waarom. 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

Dat lijkt me inderdaad een goed idee, met zoveel mogelijk bekende geluidsopnamen is het ook gemakkelijker om te bepalen of deze zijn gemanipuleerd. 

 

Mijn ervaring met Streya (een tiental opnames ontvangen) is dat er niet met de geluidsopname gemanipuleerd wordt. Dat blijkt ook hier niet nodig. Deze opnames zijn voor de rechter voldoende om aan te nemen dat de ondernemer het aanbod aanvaard heeft. Dat is namelijk hoorbaar.

 

Wat niet hoorbaar is, is het volledige aanbod. De dienstverlener heeft namelijk het aanbodgesprek losgekoppeld van de aanvaarding en dat verkoopgesprek is niet opgenomen. We hebben in rechtszaken rond Streya dan ook gesteld dat het verkoopgesprek wemelt van de misleiding. Dat konden we illustreren met een tweetal verkoopgesprekken die door ondernemers waren opgenomen. En verklaringen van een stuk of zestig ondernemers.

 

Streya heeft die twee zaken niet gewonnen. Maar Streya heeft een kleine honderd zaken wel gewonnen, omdat de ondernemers zich niet of onvoldoende verdedigden. Streya heeft zich gelukkig kapot geprocedeerd. 

 

Bij MKBopReis komt het hopelijk niet zo ver, alleen al omdat ze uberhaupt een rechtsgang niet aandurven.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Ik werd gisteren ook gebeld met hetzelfde verhaal. Vandaag kreeg ik de e-mail in de spam folder waarin netjes staat dat ik gebruik kan maken van mijn annuleringsrecht binnen 7 dagen, anders gaat het lidmaatschap in voor 12 manden en krijg ik de factuur van €434,39. Daarnaast kreeg ik een inlognaam en wachtwoord. (deze heb ik niet gebruikt om in te loggen)

 

Tijdens het telefoongesprek zei de jongeman dat ik kon annuleren via annuleren@mkbopreis.nl en dat dit in de mail ook zou worden uitgelegd.

In de mail staat echter niet hoe je moet annuleren dus stuurde ik een e-mail naar annuleren@mkbopreis.nl dat ik geen gebruik wilde maken van het aanbod en vroeg ook om een ontvangst en leesbevestiging.

Voor de ontvangstbevestiging kreeg ik de volgende melding: De levering bij deze ontvangers of groepen is voltooid, maar er is geen ontvangstbevestiging verzonden door de doelserver

 

Daarna heb ik dezelfde mail nog eens verstuurd naar het e-mailadres wat ze gebruikt hebben om mij te bereiken. Dit is leden@mkbopreis.nl en ook hier weer een ontvangst en leesbevestiging gevraagd. en ook hier dezelfde melding.

 

Een paar minuten daarna kreeg ik van leden@mkbopreis een e-mail dat mijn annuleringsverzoek is verwerkt.

 

Dus hopen dat het ook echt zo is.

 

Ps. in de correspondentie gebruiken ze geen namen maar ondertekenen met het team van mkb op reis.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.