• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)

Nou, ik zou er niet over peinzen om wél te betalen. Ik zou dus niet betalen en zoveel mogelijk gesprekken opnemen en volledige namen uitvragen. Dat kun je dan allemaal toevoegen aan een dossier of aangifte.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ook zeker niet betalen. Ik had 2x gebeld vanwege de factuur en krijg een Turkse man aan de telefoon die dus hiermee dreigt. Heb indd begrepen dat het bij de anderen ook nog niet is gebeurd. Het postadres staat in Hengelo en het factuuradres in Zwanenburg. Weet dus niet waar ik mijn brief naartoe moet sturen. 
 

TwaBla Ik zal mijn mailtjes Incl opname naar je sturen.  Wat is het mailadres? Hoop dat we indd samen een vuist kunnen maken tegen deze praktijken. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb onlangs een melding gemaakt bij de politie.

De agent stuurde in eerste instantie aan op zelfinitiatief: 'heb je het gemeld bij media als Kassa of Opgelicht?' Het leek er op dat ze eigenlijk bedoelden: 'wil je sneller resultaat, dan  kun je iemand anders de zaak laten aanpakken'.

 

Uiteindelijk is mijn melding wel terecht gekomen bij andere meldingen aan het adres van Molenstraat 7.

Het rijtje bleek niet heel lang. Hij zei wel dat aangiftes meer aandacht krijgen, dus mensen:

Heb je betaald en voel je je misleid door MKB op Reis, doe aangifte bij je lokale politiebureau en schaar dit onder de meldingen en aangiftes op het adres van MKB op Reis. Wel melden dat ze verhuisd zijn.

 

Heeft iemand trouwens een verhuisbericht van hen ontvangen?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ach, ben er in een slaperig moment ook ingetrapt. Natuurlijk geen e-mail ontvangen, ook niet in mijn spambox. Na wat zoekwerk diverse look alike mailadressen een duidelijke opzegbrief gestuurd en kreeg de volgende reactie terug van MKB OP REIS <info@mkbopreis.nl> (haha):

 

Beste heer/mevrouw,

 

U verwart ons met een andere bedrijf. Wij hebben u niet benaderd en ook staat u niet in ons klantensysteem.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Kirsten de Jong

Tel.: 074 762 0800 | E-mail: info@mkbopreis.nl | Internet: www.mkbopreis.nl
KVK 75381397 | Domineeslaan 29 | 1161 BV | Zwanenburg

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Wamdeboer,

 

heeft u een factuur ontvangen? Welk KvK-nummer staat daar op?

 

Quote

Tel.: 074 762 0800

 

Doet toch een historische binding met Hengelo vermoeden.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Ach, ben er in een slaperig moment ook ingetrapt.

Beste Wamdeboer,

 

waar ben je dan precies in getrapt? Of ben je alleen opgebeld geworden?

 

Als je nu eens terugbelt naar het nummer in de handtekening, krijg je dan mevrouw Kirsten de Jong bij al dan niet doorvragen aan de telefoon?

 

Of misschien zou deze dame hier eens een reactie kunnen geven namens mkbdiensten B.V. | MKBREIZEN | Mkb op reis KVK 75381397

Vestigingsnr. 000043254438 Domineeslaan 29 1161BV Zwanenburg !

 

Is de Kamer van Koophandel in Amsterdam al bekend met de handelspraktijken van deze onderneming?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb telefonisch toegestemd met lidmaatschap tenzij ik zou opzeggen binnen 7 dagen mbv de info in de e-mail die ik zou krijgen. Meteen de volgende dag en  na 2 dagen diverse opzegmails verzonden naar diverse e-mail adressen waaronder als eerder genoemd , waarvan ik dus dat bericht terug kreeg.

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, wamdeboer zei:

Ach, ben er in een slaperig moment ook ingetrapt. Natuurlijk geen e-mail ontvangen, ook niet in mijn spambox. Na wat zoekwerk diverse look alike mailadressen een duidelijke opzegbrief gestuurd en kreeg de volgende reactie terug van MKB OP REIS....

 

Reactie goed bewaren.

 

Niet druk over maken, want ze doen niets behalve soms dreigmails sturen.

 

Nooit betalen!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,  

 

Bij mij is deze ellende al vanaf 27 september aan de gang. Vrijdag einde van de middag. Had er meteen een naar gevoel bij. Maar er was mij verzekerd dat ik nergens aan vast zat. De rest van mijn verhaal verloopt zoals bij de rest van de slachtoffers. Drie aanmaningen verder wordt ik 14 februari jl. gebeld door Dennis Narreman, man met een buitenlands accent en veel dure woorden in de mond. Eerst opgehangen, maar hij bleef volhouden. Hij wilde een betalingsregeling treffen en toen ik zei dat ik niks ging betalen werd hij erg dreigend, met incassobureaus en rechtszaken. Ik heb het gesprek afgekapt. Meteen kreeg ik de bandopname en andere stukken gemaild. Ik heb tot aanstaande woensdag de tijd om te betalen.....

Ga ik niet doen, maar ben benieuwd wat hun volgende stap is. Het blijft toch aan je  knagen.

 

Grts

Link naar reactie
  • 0

Vandaag de eerste aanmaning gekregen. 

Doe er niks mee. Ze zoeken het maar lekker uit daar.

Dat heb ik ze trouwens wel ff laten weten, dat ze de pot op kunnen.

Overigens is die aanmaning niet ondertekend door Kirsten de Jong, maar door B de Boer.

Volgen mij zijn dat allebei ficiteve namen, maar goed.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

In een ander bericht is mijn vraag eigenlijk al beantwoord.

Ik  ben een klein bedrijfje en ga de factuur ook niet betalen maar wil wel graag op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen omdat ik het best wel spannend vind.

 

aangepast door Duck07
In een ander bericht is mijn vraag al beantwoord
Link naar reactie
  • 0
Op 17-2-2020 om 13:05, AnneMarieLiesbeth zei:

Hallo,  

 

Bij mij is deze ellende al vanaf 27 september aan de gang. Vrijdag einde van de middag. Had er meteen een naar gevoel bij. Maar er was mij verzekerd dat ik nergens aan vast zat. De rest van mijn verhaal verloopt zoals bij de rest van de slachtoffers. Drie aanmaningen verder wordt ik 14 februari jl. gebeld door Dennis Narreman, man met een buitenlands accent en veel dure woorden in de mond. Eerst opgehangen, maar hij bleef volhouden. Hij wilde een betalingsregeling treffen en toen ik zei dat ik niks ging betalen werd hij erg dreigend, met incassobureaus en rechtszaken. Ik heb het gesprek afgekapt. Meteen kreeg ik de bandopname en andere stukken gemaild. Ik heb tot aanstaande woensdag de tijd om te betalen.....

Ga ik niet doen, maar ben benieuwd wat hun volgende stap is. Het blijft toch aan je  knagen.

 

Grts

Annemarieliesbeth,

 

Ik zit in hetzelfde schuitje en zou graag op de hoogte gehouden willen worden omdat het bij mij ook blijft knagen.

Ik heb een mail teruggestuurd met het feit dat ik anders naar Radar en Kassa ga mailen en hun hulp wil inzetten.
Aangezien hier meer mensen last van hebben zou dit nog best wel eens een item kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0
Op 13-2-2020 om 21:26, wamdeboer zei:

Ach, ben er in een slaperig moment ook ingetrapt. Natuurlijk geen e-mail ontvangen, ook niet in mijn spambox. Na wat zoekwerk diverse look alike mailadressen een duidelijke opzegbrief gestuurd en kreeg de volgende reactie terug van MKB OP REIS <info@mkbopreis.nl> (haha):

 

Beste heer/mevrouw,

 

U verwart ons met een andere bedrijf. Wij hebben u niet benaderd en ook staat u niet in ons klantensysteem.

 

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

Kirsten de Jong

 

Tel.: 074 762 0800 | E-mail: info@mkbopreis.nl | Internet: www.mkbopreis.nl
KVK 75381397 | Domineeslaan 29 | 1161 BV | Zwanenburg

Zou u uw opzeg brief willen delen met ons?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Duck07,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Fijn dat je dit draadje gevonden hebt.

 

Lees dit rustig door en neem dan je verantwoordelijkheid als ondernemer om dit op een zakelijke manier te (laten) bestrijden.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.