Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Rob_2017

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Recommended Posts

Beste mensen,

 

Ik heb ook gisteren een telefoontje gehad en vandaag een mail ontvangen en ik denk dat ik wat verse info kan geven voor degenen die dit dossier aan t bijhouden zijn.

Ik had een vrouwelijke stem aan de lijn (maar voor mijn gevoel iets van een accent maar kon het niet plaatsen), mij werd ook korting op reizen aangeboden en later nog goedkoper bellen, maar dit laatste zei zo snel dat ik niet kon onderscheiden wat ze precies zei.

Ik heb verschillende keren gevraagd waarom ze zei dat ik niet hoefde te betalen ALS ik binnen 14 kalenderdagen (nu is het dus kennelijk 14 dagen) annuleerde. Ze zei zelfs dat ze daarom de bandopname onderbroken had. Ze verzekerde me dat ik niks hoefde te betalen als ik niet van de aanbieding gebruik wilde maken, want ze hadden geen bankgegevens van me.

Nu, en dit is de nieuwe info die relevant is hier, heten ze kennelijk MKBtopdeal en daar heb ik vandaag mail van ontvangen. Het had een heel andere onderwerpnaam dan waar het telefoongesprek over ging, namelijk Papierloze werkomgeving! (Ja, met uitroepteken 🙄)

Ik zag hierin meteen staan dat ik mijn account moest annuleren als ik de Papierloze werkomgeving niet wilde gebruiken anders zouden ze me een factuur van 375 exclusief BTW sturen en dan zou ik een jaar geabonneerd zijn.

Ik heb meteen gekeken in dat account waar ik zelf kan annuleren, maar die mogelijkheid is er natuurlijk niet.

Vestigingsplaats die er nu bij staat, is Arnhem trouwens.

 

Ik heb meteen in het contactformulier dat erin stond, naar het mailadres wat er in de mail stond EN naar het adres waarvan ik de mail heb gekregen een bericht gezet waarin ik heb gezegd dat ik per direct dit account geannuleerd wil hebben en ik heb ook gezegd dat ik absoluut geen gebruik wil maken van hun diensten, ik geen rekening wens te ontvangen en dat als ik die toch ontvang, ik niet ga betalen omdat ik geen gebruik wil en ga maken van hun abonnement. En dat ik verwacht in de eerstvolgende werkweek bericht van hun te ontvangen dat mijn account geannuleerd is.

 

Ik ben nu benieuwd of hierop gereageerd gaat worden met een bevestiging dat er inderdaad geannuleerd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minuten geleden, Deidre zei:

Nu, en dit is de nieuwe info die relevant is hier, heten ze kennelijk MKBtopdeal en daar heb ik vandaag mail van ontvangen. Het had een heel andere onderwerpnaam dan waar het telefoongesprek over ging, namelijk Papierloze werkomgeving! (Ja, met uitroepteken 🙄) <> Vestigingsplaats die er nu bij staat, is Arnhem trouwens.

 

Dat lijkt inderdaad op het verhaal uit het begin, waarbij MKB Dienstverlening meer diensten dan alleen reizen wilde aanbieden.

 

Kun je mij die mails forwarden via TwablaHL@gmail.com svp?

 


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

MKB Topdeal is eind 2019 opgericht in Hengelo door een M.H-J.K. Het bedrijf heeft nu schijnbaar onderdak gevonden bij Flexado in Arnhem, aanbieder van virtuele vestigingsadressen. Men gebruikt het telefoonnummer 06-51532861. De eerste negatieve reviews duiken begin maart 2020 op.

 

MKB Topdeal biedt een cloud-werkplatform voor ondernemers aan op abonnementsbasis - beginnend bij 250 euro per jaar en oplopend tot 450 euro. Er is ook sprake van belminuten en vakanties.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 uur geleden, TwaBla zei:

 

Dat lijkt inderdaad op het verhaal uit het begin, waarbij MKB Dienstverlening meer diensten dan alleen reizen wilde aanbieden.

 

Kun je mij die mails forwarden via TwablaHL@gmail.com svp?

 

Yup, heb ik gedaan. Super dat je dit doet. En ik hoop dat mijn info helpt.

En ik hoop dat ik van ze af ben hierna omdat ik op tijd heb kunnen e-mailen dat ik absoluut GEEN gebruik wens te maken van hun 'diensten'.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Als 'buitenstaander' of 'meelezer' zie ik een andere BV, hooguit dezelfde webhost One.com.

 

Hoe verbind je (of hoe verbinden jullie) deze twee partijen verder, @Deidre en @TwaBla?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minuut geleden, Highio zei:

Als 'buitenstaander' of 'meelezer' zie ik een andere BV, hooguit dezelde webhost One.com.

 

Hoe verbind je (of hoe verbinden jullie) deze twee partijen verder, @Deidre?

 

Groet,

 

Highio

Eerlijk gezegd vooral door de exact zelfde werkwijze en omdat ze al vaker van naam veranderd zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
Quote

Eerlijk gezegd vooral door de exact zelfde werkwijze en omdat ze al vaker van naam veranderd zijn.

Dat zegt voorlopig niks. Er is sprake van een andere rechtspersoon. Ik zou dan of daarom zelfs voor afsplitsing willen pleiten.

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuten geleden, Highio zei:

Dat zegt voorlopig niks. Er is sprake van een andere rechtspersoon. Ik zou dan of daarom zelfs voor afsplitsing willen pleiten.

 

Groet,

 

Highio

Voor mij hoeft er geen nieuw topic aangemaakt, ik wilde alleen degenen die een dossier aan t bijhouden zijn aan wat nieuwe info helpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Dat is altijd welkom. Met wie heb je gesproken?

 

Of biedt

Quote

MKB Topdeal is eind 2019 opgericht in Hengelo door een M.H-J.K.

wel feitelijke aanknopingspunten met mkbdiensten B.V.?

 

Groet,

 

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur terug, Highio zei:

Dat zegt voorlopig niks. Er is sprake van een andere rechtspersoon. Ik zou dan of daarom zelfs voor afsplitsing willen pleiten.

 

Dan krijgen we een x-tal topics. 

 

Er zijn veel overeenkomsten. Beide BV's zijn opgezet in Hengelo, waarschijnlijk op naam van een katvanger. Het aanbod komt overeen (cloud-platform - zie ook de website van MKB Diensten) en beperkt zich niet alleen tot reizen. Een call-center verkoopt abonnementen met babbeltrucs.

 

We kunnen er later altijd een ander topic van maken, als er geen verband blijkt.

 

Ik stel bovendien voor dat dit soort meta-vragen <waar hoort dit thuis> in een apart topic bij Over Higherlevel besproken worden, want het leidt af van het werkelijke probleem. Bij Bedrijvenpagina-achtigen speelt namelijk exact hetzelfde vraagstuk: is het nou één bedrijf of zijn het verschillende aanbieders die op elkaar lijken?


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vorige week een telefoontje gehad van MKBopreis, dat ze een coulanceregeling wilden treffen voor ons. Een annuleringsverzoek van € 140,36 te betalen voor 18-03-2020. Ik heb gezegd dat hij dat wel kon sturen, maar dat ik toch niet ga betalen.

Factuur meteen doorgestuurd naar onze DAS verzekering en hierop werd ik gebeld door onze juriste van de DAS, die mij ook uitdrukkelijk verzocht dit niet te betalen,omdat ze toch geen verdere stappen ondernemen. Mochten ze dit wel doen zei ze, dan zal zij ons tot het laatste hiertoe bijstaan. Lekker gevoel dus....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb hetzelfde meegemaakt eind 2019 met hun verkoop praatjes van mkb op reis

Tot ze mij afgelopen week opeens opbelden met meneer u heeft nog een rekening openstaan van 481 euro, want we hebben u al 2 herinneringen gestuurd .

En of ik binnen 4 dagen wilde betalen anders gaven ze de incasso uit handen aan een deurwaarder.

 

Dus daarna had ik ze gemailt dat ik het er niet mee eens was en als tegen reactie kon ik in termijnen betalen want hun stonden in hun recht.

 

Maar ik ga niets betalen dus ben benieuwd of ze verdere stappen gaan ondernemen

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 uur geleden, alex84 zei:

Maar ik ga niets betalen dus ben benieuwd of ze verdere stappen gaan ondernemen.

 

Ze hebben nog tegen niemand verdere stappen ondernomen. Het is een fantasiemeneertje.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb tot nu toe ook nog steeds niets betaald en ook alle emails genegeerd. Nu laten ze me al een maandje met rust.

 

Eind conclusie: Gewoon negeren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook precies hetzelfde verhaal! Wat ben ik blij om te lezen dat er bij niemand nog actie is ondernomen behalve herinneringen ontvangen. 

Dat ga ik dan ook doen, lekker blijven negeren. Ik had eerst contact opgenomen met juridisch loket, maar zij doen geen ondernemerszaken, dus moest het via ondernemersplein. Maar ik heb geen rechtsbijstand verzekering, dus had al bijna opgegeven. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hou ons wel op de hoogte. Die piepersnijer gaat op een goeie dag wel weer wat anders doen. Misschien zelfs echt werk.


Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. Stem Omtzigtig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben inmiddels een oplichter op het spoor die dezelfde term 'dit is een ander bedrijf' gebruikte in zijn antwoord op mijn vraag. Komt de rekening NL70RABO0115600000 iemand bekend voor? ik heb in dit verhaal nooit een factuur gehad namelijk.

De oplichter die ik nu vind vekoopt dashcams, zonder te leveren natuurlijk, onder de naam Parsli.nl. Vorige week onder de naam Dashcam.nl, welke inmiddels is opgeheven.  Hij maakt reclame via Facebook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minuten geleden, wamdeboer zei:

NL70RABO0115600000

 

Dit is het banknummer van Payment service provider (PSP) Mollie, hierachter gaan dus (tien)duizenden bedrijven schuil, alle betalingen die ondernemers via het platform van Mollie laten verlopen komen binnen op dit nummer om daarna uitbetaald te worden aan het bedrijf dat diensten afneemt van Mollie.

 

Beste advies dat ik je kan geven is klaag ook bij Mollie over dit soort ondernemers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ik krijg weer een mailtje van B. de Boer, 
Meer mensen die dit krijgen? 

 

Wij hebben u meerdere malen getracht te bereiken en tot een oplossing te komen omtrent de openstaande vordering die u heeft bij MKB OP REIS, echter heeft u geen gehoor of geen medewerking getoond. Gezien inmiddels de buitengerechtelijke fase is verstreken, zullen wij overgaan tot onderstaande.

Wij betreuren het ten zeerst om u onderstaande maatregelingen/vervolgstappen te moeten mededelen;

 

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

Wij zullen op verschillende platforms de melding plaatsen over onze ervaring en mening over u en uw bedrijf.

Wij zullen op klachten sites vermelden dat u en uw onderneming zich niet aan afspraken houdt.

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

Wij zullen een actie starten waar we andere ondernemingen voor u en uw onderneming waarschuwen op verschillende sociale media platforms.

 

Al deze stappen zullen we volgens de wet en regelgeving van de AVG verrichten. Onderstaande NAW gegevens zullen hiervoor gebruikt worden;

 

Mocht u zich willen houden aan de met u gemaakte afspraken en bovenstaande maatregels voorkomen, willen wij u nogmaals in de gelegenheid stelen om het openstaande bedrag van  € 481,58 voor 06-04-2020 te voldoen op rekeningnummer NL17ABNA0849413249 t.a.v MKBDIENSTEN BV onder vermelding van uw factuurnummer ….

Indien er uiterst op 06-04-2020 de betaling niet is ontvangen zullen bovengenoemde stappen in werking treden en zal uw dossier uit handen worden gegeven voor de rechtsprocedure.  U zult aansprakelijk gesteld worden voor de bijkomende gerechtelijke kosten zoals advocatenkosten, deurwaarderskosten en dagvaardingskosten.

Vanwege de huidige situatie omtrent het Corona virus zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Mocht u een vraag of opmerking hebben omtrent bovenstaande kunt u mailen naar info@mkbdiensten.com.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Tot nu toe heb ik alleen meegelezen over dit probleem. (welke ik dus ook heb)

En heb zojuist dezelfde mail gehad als JoerieG. 

Maar ik ben nog steeds niet van plan te gaan betalen, vooral niet  omdat ik volgens een advocaat recht had op reflexwerking en MKB op reis dit gewoon van de baan geveegd heeft.

 

Mvg DB

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minuten geleden, JoerieG zei:

Zo, ik krijg weer een mailtje van B. de Boer, 
Meer mensen die dit krijgen? 

 

Wij hebben u meerdere malen getracht te bereiken en tot een oplossing te komen omtrent de openstaande vordering die u heeft bij MKB OP REIS, echter heeft u geen gehoor of geen medewerking getoond. Gezien inmiddels de buitengerechtelijke fase is verstreken, zullen wij overgaan tot onderstaande.

Wij betreuren het ten zeerst om u onderstaande maatregelingen/vervolgstappen te moeten mededelen;

 

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

Wij zullen op verschillende platforms de melding plaatsen over onze ervaring en mening over u en uw bedrijf.

Wij zullen op klachten sites vermelden dat u en uw onderneming zich niet aan afspraken houdt.

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

Wij zullen een actie starten waar we andere ondernemingen voor u en uw onderneming waarschuwen op verschillende sociale media platforms.

 

Al deze stappen zullen we volgens de wet en regelgeving van de AVG verrichten. Onderstaande NAW gegevens zullen hiervoor gebruikt worden;

 

Mocht u zich willen houden aan de met u gemaakte afspraken en bovenstaande maatregels voorkomen, willen wij u nogmaals in de gelegenheid stelen om het openstaande bedrag van  € 481,58 voor 06-04-2020 te voldoen op rekeningnummer NL17ABNA0849413249 t.a.v MKBDIENSTEN BV onder vermelding van uw factuurnummer ….

Indien er uiterst op 06-04-2020 de betaling niet is ontvangen zullen bovengenoemde stappen in werking treden en zal uw dossier uit handen worden gegeven voor de rechtsprocedure.  U zult aansprakelijk gesteld worden voor de bijkomende gerechtelijke kosten zoals advocatenkosten, deurwaarderskosten en dagvaardingskosten.

Vanwege de huidige situatie omtrent het Corona virus zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Mocht u een vraag of opmerking hebben omtrent bovenstaande kunt u mailen naar info@mkbdiensten.com.


Precies dezelfde mail ontvangen vandaag. 
 

Wat ik nog steeds niet begrijp, is dat hun geen dienst aanbieden (wat ik tot op heden heb begrepen). Daarom zou ik niet weten voor welke dienst ik moet betalen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb overigens nog een mail van Kirsten de Jong waarin ze toegeeft dat er geen dienst kan worden aangeboden wegens een gestopte samenwerking.

 

Wellicht dat dit ons kan helpen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag dezelfde mail ontvangen. Hij gaat rechtstreeks naar rechtsbijstand. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, JoerieG zei:

Zo, ik krijg weer een mailtje van B. de Boer, 
Meer mensen die dit krijgen? 

 

Wij hebben u meerdere malen getracht te bereiken en tot een oplossing te komen omtrent de openstaande vordering die u heeft bij MKB OP REIS, echter heeft u geen gehoor of geen medewerking getoond. Gezien inmiddels de buitengerechtelijke fase is verstreken, zullen wij overgaan tot onderstaande.

Wij betreuren het ten zeerst om u onderstaande maatregelingen/vervolgstappen te moeten mededelen;

 

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

Wij zullen op verschillende platforms de melding plaatsen over onze ervaring en mening over u en uw bedrijf.

Wij zullen op klachten sites vermelden dat u en uw onderneming zich niet aan afspraken houdt.

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

Wij zullen een actie starten waar we andere ondernemingen voor u en uw onderneming waarschuwen op verschillende sociale media platforms.

 

Al deze stappen zullen we volgens de wet en regelgeving van de AVG verrichten. Onderstaande NAW gegevens zullen hiervoor gebruikt worden;

 

Mocht u zich willen houden aan de met u gemaakte afspraken en bovenstaande maatregels voorkomen, willen wij u nogmaals in de gelegenheid stelen om het openstaande bedrag van  € 481,58 voor 06-04-2020 te voldoen op rekeningnummer NL17ABNA0849413249 t.a.v MKBDIENSTEN BV onder vermelding van uw factuurnummer ….

Indien er uiterst op 06-04-2020 de betaling niet is ontvangen zullen bovengenoemde stappen in werking treden en zal uw dossier uit handen worden gegeven voor de rechtsprocedure.  U zult aansprakelijk gesteld worden voor de bijkomende gerechtelijke kosten zoals advocatenkosten, deurwaarderskosten en dagvaardingskosten.

Vanwege de huidige situatie omtrent het Corona virus zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Mocht u een vraag of opmerking hebben omtrent bovenstaande kunt u mailen naar info@mkbdiensten.com.

 

Ik heb deze mail ook ontvangen.

Ik neem aan dat het advies nog altijd blijft niet betalen?

Wel lelijk dat ze aan het imago van het bedrijf(je) gaan zitten....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 uur geleden, JoerieG zei:

Zo, ik krijg weer een mailtje van B. de Boer, 
Meer mensen die dit krijgen? 

 

Wij hebben u meerdere malen getracht te bereiken en tot een oplossing te komen omtrent de openstaande vordering die u heeft bij MKB OP REIS, echter heeft u geen gehoor of geen medewerking getoond. Gezien inmiddels de buitengerechtelijke fase is verstreken, zullen wij overgaan tot onderstaande.

Wij betreuren het ten zeerst om u onderstaande maatregelingen/vervolgstappen te moeten mededelen;

 

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

Wij zullen op verschillende platforms de melding plaatsen over onze ervaring en mening over u en uw bedrijf.

Wij zullen op klachten sites vermelden dat u en uw onderneming zich niet aan afspraken houdt.

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

Wij zullen een actie starten waar we andere ondernemingen voor u en uw onderneming waarschuwen op verschillende sociale media platforms.

 

Al deze stappen zullen we volgens de wet en regelgeving van de AVG verrichten. Onderstaande NAW gegevens zullen hiervoor gebruikt worden;

 

Mocht u zich willen houden aan de met u gemaakte afspraken en bovenstaande maatregels voorkomen, willen wij u nogmaals in de gelegenheid stelen om het openstaande bedrag van  € 481,58 voor 06-04-2020 te voldoen op rekeningnummer NL17ABNA0849413249 t.a.v MKBDIENSTEN BV onder vermelding van uw factuurnummer ….

Indien er uiterst op 06-04-2020 de betaling niet is ontvangen zullen bovengenoemde stappen in werking treden en zal uw dossier uit handen worden gegeven voor de rechtsprocedure.  U zult aansprakelijk gesteld worden voor de bijkomende gerechtelijke kosten zoals advocatenkosten, deurwaarderskosten en dagvaardingskosten.

Vanwege de huidige situatie omtrent het Corona virus zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Mocht u een vraag of opmerking hebben omtrent bovenstaande kunt u mailen naar info@mkbdiensten.com.

Ik heb exact dezelfde mail ontvangen vanavond.

 

Inderdaad zoals @Duck07 zegt: 

3 minuten geleden, Duck07 zei:

Wel lelijk dat ze aan het imago van het bedrijf(je) gaan zitten....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 85 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept