• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hebben jullie vandaag allemaal online aangifte gedaan?

 

En dé Bank gemaild en gebeld dat een rekeninghouder jullie facturen zonder diensten te leveren stuurt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels weer een mailtje gekregen na lange tijd.

 

Wij hebben u meerdere malen getracht te bereiken en tot een oplossing te komen omtrent de openstaande vordering die u heeft bij MKB OP REIS, echter heeft u geen gehoor of geen medewerking getoond. Gezien inmiddels de buitengerechtelijke fase is verstreken, zullen wij overgaan tot onderstaande.

Wij betreuren het ten zeerst om u onderstaande maatregelingen/vervolgstappen te moeten mededelen;

 

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

 

Wij zullen op verschillende platforms de melding plaatsen over onze ervaring en mening over u en uw bedrijf.

 

Wij zullen op klachten sites vermelden dat u en uw onderneming zich niet aan afspraken houdt.

 

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

 

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

Wij zullen een actie starten waar we andere ondernemingen voor u en uw onderneming waarschuwen op verschillende sociale media platforms.

 

Al deze stappen zullen we volgens de wet en regelgeving van de AVG verrichten. Onderstaande NAW gegevens zullen hiervoor gebruikt worden;

 

(Mijn gegevens maar die zijn privé)

 

Mocht u zich willen houden aan de met u gemaakte afspraken en bovenstaande maatregels voorkomen, willen wij u nogmaals in de gelegenheid stelen om het openstaande bedrag van € 481,58 voor 06-04-2020 te voldoen op rekeningnummer NL17ABNA0849413249 t.a.v MKBDIENSTEN BV onder vermelding van uw factuurnummer 2020.01835.  

Indien er uiterst op 06-04-2020 de betaling niet is ontvangen zullen bovengenoemde stappen in werking treden en zal uw dossier uit handen worden gegeven voor de rechtsprocedure. U zult aansprakelijk gesteld worden voor de bijkomende gerechtelijke kosten zoals advocatenkosten, deurwaarderskosten en dagvaardingskosten.

Vanwege de huidige situatie omtrent het Corona virus zijn wij tijdelijk telefonisch niet bereikbaar. Mocht u een vraag of opmerking hebben omtrent bovenstaande kunt u mailen naar info@mkbdiensten.com.

 

Met vriendelijken groeten,

 

B. de Boer

 

 

Hebben jullie al wat heftiger meegemaakt?

Link naar reactie
  • 0
39 minuten geleden, Koriander123 zei:

Wij zullen u en uw onderneming aan melden bij het Centraal Meldpunt Nederland als wanbetaler.

 

40 minuten geleden, Koriander123 zei:

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

 

???? Geen idee wat voor instanties dit zijn. Ik kan ze in Google niet vinden. 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Koriander123 zei:

Wij zullen een brief schrijven naar de DND (De Nationale Bank), waarin wij zullen aantonen dat u zich niet heeft gehouden aan uw betaalplicht.

Wij zullen een melding maken bij de Fraudehelpdesk omtrent uw onderneming.

 

Dus de fraudeur gaat een melding maken bij de fraudehelpdesk en een brief sturen naar een niet bestaande organisatie :face-with-tears-of-joy: 

 

Ik zou ze terug mailen dat je er smakelijk om gelachen hebt, maar dat de postduif helaas wat vertraging had waardoor hun mailtje pas 2 april is aangekomen in plaats van op 1 april.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Helaas doen veel van deze ondernemers het nu in hun broek. :thinking-face:

 

Die laten zich eerst zoiets onwaarschijnlijks als goedkope reisjes aanpraten en zitten nu elke keer op de kast als die idioot weer een mail stuurt. Ik vrees dat er iedere keer ook weer een paar mensen zijn die alsnog betalen. Dus het loont om zulke onzinmailtjes te versturen.

 

Aangifte doen heeft geen zin. Want de Nederlandse politie doet hier niets aan. :tired-face:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste allemaal

Volg al drie weken jullie topic

Bij ons het zelfde verhaal al aan de gang vanaf begin februari, na div mailtjes en even radiostilte vanavond exact zelfde mail ontvangen.

 

Was ook niet van plan te betalen

aangepast door Hage 70
Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Roel J zei:

Niet alles verzonnen alleen jammer voor ze dat op elke rubriek waar je klikt bij centraal meldpunt je uiteindelijk dit te zien krijgt.

 

afbeelding.thumb.png.3cebcc91a07be8a0c8716d73eaa7eea2.png

 

Dat zogenaamde "Centraal Meldpunt Nederland" is een eigen topic waard; het lijkt vooral bedoeld als clickbait en er klopt werkelijk helemaal niets van die site 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Aangifte doen heeft geen zin. Want de Nederlandse politie doet hier niets aan.

Van deze brief zou ik best online aangifte willen doen.
Massabeklag bij ABN AMRO over een rekeninghouder of abusemeldingen bij One.com over een specifieke site of domeinnaamhouder of nog weer anders lijkt misschien schieten met hagel, maar nu schrijven klagers alleen op Higherlevel.

Hoe zit het met het vestigingsadres en de KvK Amsterdam?

 

Groet,


Highio 

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, TwaBla zei:

Helaas doen veel van deze ondernemers het nu in hun broek. :thinking-face:

 

Die laten zich eerst zoiets onwaarschijnlijks als goedkope reisjes aanpraten en zitten nu elke keer op de kast als die idioot weer een mail stuurt. [...]

 

Aangifte doen heeft geen zin. Want de Nederlandse politie doet hier niets aan. :tired-face:

 

Als je vindt dat er geen sprake is van een overeenkomst, dat dit een civielrechtelijke zaak is en dat dit geintje nu lang genoeg heeft geduurd, dan zou je een verzoekschriftprocedure kunnen starten. Als de rechter je gelijk geeft, kan die een dwangsom op verdere overtredingen opleggen.

 

Merk overigens op dat het een-na-laatste dreigement was dat - binnen het buitengerechtelijke traject - de vorderingen zouden worden doorverkocht aan een deurwaarder of zo. En nu is opeens het buitengerechtelijke traject voorbij en ... gaat het buitengerechtelijke traject door met dreigementen.

Is iedereen hier die deurwaarder vergeten te vermelden of kunnen we dat nu achteraf als een loos dreigement beschouwen?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Bij alle gedupeerden is bekend dat een serieuze volgende stap (inschakeling incasso-bureau en daarna deurwaarder) gemeld kan worden, zowel hier als in de besloten sectie of per mail. Er is geen enkele aanwijzing dat onze oplichter iets anders doet dan mailen en bellen. Dat bellen wordt elke keer gedaan door dezelfde man, wiens stem en spreekstijl een lichte waanzinnigheid suggereert. Hij is ervan overtuigd dat hij in zijn recht staat, omdat hij ondernemers zo gek heeft gekregen in te stemmen met een aanbod dat niets voorstelt. Dat gelijk wordt versterkt omdat er niemand bij hem aanklopt voor oplichting. Wat niet verboden is en afgedwongen wordt door justitie.

 

Reden te meer om hem verder te negeren.

 

De tip om online aangifte te doen is aardig, maar de laatste keer dat ik dat heb uitgezocht bleek dit soort van misdaad niet online aangeefbaar. Dus ik ben benieuwd naar de route... wat zijn de links?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb tot nu toe ook alleen maar meegelezen. maar ik heb precies dezelfde situatie, momenteel heb ik er een advocaat op staan, en ze willen onderhandelen dat ik het abbonement afkoop onder coulance, dus bv 1000 euro moet betalen en van hun af ben, ik ben dit echter niet van plan om te doen, heeft er iemand al een zaak lopen tegen deze mensen en duidelijkheid hierin ? 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 2-4-2020 om 20:20, Rian86 zei:

Ik heb vandaag dezelfde mail ontvangen. Hij gaat rechtstreeks naar rechtsbijstand. 

Ik heb hem ook ontvangen op 2 april. Precies dezelfde mail.

Ik heb hem vandaag wel doorgestuurd naar Twabla en vorige week ook doorgestuurd naar onze rechtsbijstand,die hierop natuurlijk gaan reageren.

Link naar reactie
  • 1

Ook wij hebben hetzelfde meegemaakt vanaf sept. 2019. Inclusief alle dreigmails, ook de laatste van 2 april. Mijn vrouw, een kleine ondernemer, was er zo van overstuur, dat ze op een gegeven moment zelfs wilde betalen om er maar vanaf te zijn. Maar dat is juist waar dat tuig op uit is. Dus niets betaald.

Link naar reactie
  • 0

Bert en Mark, ik ben blij dat jullie aansluiting zoeken bij eerdere meldingen.

 

Het toont aan dat deze kwiebus met zijn nepreisbureau heel veel ondernemers lastig heeft gevallen en maar blijft doorgaan. Hij bedenkt steeds nieuwe babbeltrucs, maar hij kan niets anders - behalve mensen overstuur maken. Niemand koopt zijn vorderingen, want dat reisbureau is een lege huls. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Bert J., als je of jouw vrouw vindt dat jullie dreigmails ontvangen dan zou ik daar aangifte van doen. Heb je de KvK Amsterdam al geschreven dat deze onderneming niks levert en agressieve mails stuurt? Klagen of reageren op een internetforum is niet voldoende om deze praktijk te doen stoppen.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik klaag niet, deel alleen onze ervaring. Aangifte? Haha...

Juridisch loket verwees mijn vrouw door naar politie Arnhem, omdat dit bedrijf daar gevestigd zou zijn. Politie Arnhem heeft een afspraak gemaakt bij de politie Zwolle om daar aangifte te kunnen doen. Politie hoorde het verhaal aan en heeft met het bedrijf gebeld. Conclusie van de politie was dat het allemaal wel mee viel, mijn vrouw maar haar verlies moest nemen en dat het allemaal legaal was. 

Dit was allemaal in het begin, toen ze alleen nog dreigden met administratie kosten en gerechtskosten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.