• 0

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Mag een bedrijf je laten betalen als hun mail door spamfilter niet is gezien?

 

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' door MKB Reizen of MKB Op Reis gebeld. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten (dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen).

 

MKB Reizen en MKB Op Reis, handelen beide op een zelfde manier:

  1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
  2. Ze zeggen dit gesprek op te nemen.
  3. Na het aangeven dat je interesse hebt, sturen ze je een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
  4. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

 

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

 

Onze situatie:

  1. Tijdens een telefoontje werd het voordeel van een lidmaatschap voorgelegd. Dit klonk interessant, maar er werd niet direct ingestemd.
  2. Er werd tegen de persoon van MKB Op Reis gezegd: 'het is prima dat jullie informatie via de mail sturen, dan kan ik het nog nalezen'.
  3. Daarna leek het erop dat de mail (nog) niet was gestuurd. Pas toen de factuur binnen kwam (deze mail ging wél goed in tegenstelling tot de aanbiedingsmail) werd duidelijk dat hun eerste mail in de spam was beland.
  4. Na het lezen van deze 'spam' werd pas de consequentie duidelijk van het hierdoor niet kunnen annuleren van deze lidmaatschap.
  5. Na het ontvangen van de mail met de vraag om de factuur te betalen, werd contact gezocht met MKB Op Reis met de mededeling dat er geen mail was ontvangen.
  6. Zij stuurden een mail met daarin het bewijs dat ze een mail hadden gestuurd: inderdaad hun mail stond in de spam.
  7. De kosten voor het lidmaatschap dient nu helaas wel te worden betaald. Na meermalen bellen en mailen, kon er nog wel een coulanceregeling worden gerealiseerd: de helft van het geld kan worden kwijtgescholden. Als dit betaald wordt, kan de annulering worden doorgezet. Reden: er zijn meerdere mensen aan het werk gezet om dit lidmaatschap voor elkaar te krijgen, dus er zijn al kosten gemaakt. 

 

Wanneer je de websites van MKB Reizen en MKB Op Reis checkt, zien ze er het zelfde uit. Op allebei de websites zijn niet duidelijk reis- en garantievoorwaarden te vinden. Ook niets over hoe het allemaal in zijn werk gaat en wat voor voordelen men via deze organisatie kan krijgen. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators. Wie het precies zijn, is ook via deze websites onduidelijk. Bij de mail waren trouwens ook geen uitgebreide voorwaarden gevoegd.

 

'MKB-Reizen' een andere organisatie uit Arnhem meldt op hun website het volgende:

Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

 

Dit kan toeval zijn, maar het kan ook bewust zo in elkaar gezet zijn. Het lijkt mij juist een belangrijk signaal voor een ondernemer, als dit vervelende situaties oplevert, die bij hen niet ingecalculeerd zijn. Is de kans nu zo klein, dat dit de afgelopen dagen maar eenmalig is gebeurt? Er is aan hun kant druk via de telefoon naar leden gezocht. Misschien hebben ze deze dagen meer ongeruste 'leden' aan de telefoon gekregen, die (te laat) de mail in de spam moesten zoeken.

 

Vraag aan forumleden: hoe legitiem zijn dit soort praktijken en hoe kun je hierop adequaat reageren, wanneer je dit overkomt?

 

Ook al weten we allen het goedbedoelde advies: ga niet in zee met bedrijven die je via de telefoon voordelen aanbieden.

Hele slimme en goede praters weten toch slachtoffers te maken. Er kan een moment geweest zijn of komen, dat de aandacht er even niet was of is.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
(aangepast)
40 minuten geleden, Bert J. zei:

Politie Arnhem heeft een afspraak gemaakt bij de politie Zwolle om daar aangifte te kunnen doen. Politie hoorde het verhaal aan en heeft met het bedrijf gebeld. Conclusie van de politie was dat het allemaal wel mee viel, mijn vrouw maar haar verlies moest nemen en dat het allemaal legaal was. 

 

Daarom zegt deze trollenkoning ook dat er niets mis is met zijn claims. Ondernemers zijn een overeenkomst aangegaan.

 

Inmiddels is in contact met zijn leverancier (een travel engine uit Rusland) vastgesteld dat hij nooit reizen heeft verkocht en dat zijn revenuemodel gebaseerd was op het verzamelen van klantendata en verkopen van abonnementen (tegen de voorwaarden), dus hebben ze hem afgekoppeld.

 

Die correspondentie is beschikbaar, mocht deze bananenbakker ooit een poging doen om naar de rechter te gaan. 

 

Tevens is bekend dat zijn huisbaas in Hengelo de huur heeft opgezegd, omdat hij geen oplichters in het bedrijfsverzamelpand wilde.

 

Staan de bevindingen van de politie zwart op wit, of is dat mondeling afgehandeld?

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Jullie (of de zwaksten onder jullie) laten jullie allemaal aftroeven of overbluffen. Het is geen trollenkoning (zo onschuldig is het niet), het is iemand of een criminele organisatie die betalingen ontvangt onder kennelijke verspreiding van dreigementen zonder dat daar een prestatie voor verricht wordt. Dat heet bij mij werkelijk anders.

 

Spijtig dat jullie geen gehoor vinden bij KvK, Politie of wie dan ook...

 

...maar wie of welke betalende gedupeerde heeft nu werkelijk tegenactie ondernomen? Ik heb daar hier in dit draadje eerlijk gezegd nog maar bijster weinig over teruggelezen behalve van een dappere en prijzenswaardige actor die zelf geen gedupeerde of direct betrokkene lijkt te zijn.

 

Quote

Juridisch loket verwees mijn vrouw door naar politie Arnhem, omdat dit bedrijf daar gevestigd zou zijn.

Wanneer was dit? Met de kennis van nu baseren jullie jullie op verouderde informatie. Probeer het nogmaals in een nieuwe KvK en Politie-regio zou ik willen zeggen. Maak er werk van, geeft een goed gevoel.

 

Quote

Conclusie van de politie was dat het allemaal wel mee viel, mijn vrouw maar haar verlies moest nemen en dat het allemaal legaal was. 

Was dit een verbalisant of hOvJ?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In november is door de mensen van MKB op Reis een nieuwe vennootschap geregistreerd bij de KvK: MKB Top Deal oftewel MKB Topdeal. Deze firma verkoopt platformdiensten aan ondernemers en reizen met korting, per abonnement. Aan de telefoon wordt sinds begin februari een vrijblijvende kennismaking aangeboden, dat een bindend contract blijkt te zijn. De eerste klachten over deze scam duiken begin maart op.

 

De geluidsopnames van het bevestigingsdeel van de verkoopgesprekken komen nu binnen bij TwablaHL@gmail.com en dat zijn inderdaad dezelfde stemmen, op hetzelfde callcenter. MKB Topdeal is opgericht vanuit Hengelo maar is gevestigd in een virtueel kantoor van Flexado in Arnhem.

 

KVK:76291901 | NL860577235B01 | Wassenaarweg 40 | 6843 NW Arnhem

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste,

Ik lees jullie berichten. Vandaag heb ik deze mail ontvangen. Maar ik ga absoluut niet betalen!!!

Uit onze administratie is gebleken dat de bijgevoegde factuur (zie bijlagen) op naam van Coaching & Training wederom niet is voldaan. Wij hebben u reeds gemeld op 26-03-2020 en op 07-04-2020 dat u in verzuim bent.

 

Gezien u geen gehoor heeft gegeven aan de eerste betalingsherinnering en de laatste betalingsherinnering is het totaal bedrag met € 130,84 verhoogd, u dient in totaal € 658,09 over te maken op onderstaande rekening.

 

Wij verzoeken u dringend de openstaande vordering zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen over te maken op rekening IBAN NL39BUNQ2039287981 ter name van MKBTopDeal B.V. o.v.v. uw factuurnummer 2010123.

 

Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met de wettelijke incassokosten (tweede keer 15% van de hoofdsom) en wederom € 45,- administratiekosten.

 

Ook hebben wij de bandopname van het gesprek toegevoegd aan de bijlagen.

 

Mocht uw betaling reeds onderweg zijn, dan verzoeken wij u deze aanmaning als niet verzonden te beschouwen.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Team

MKB TOP DEAL

 

KVK:76291901 | NL860577235B01 | Wassenaarweg 40 | 6843 NW Arnhem

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook wij hebben een misleidend telefoontje gehad van MKBtopdeal. Mijn man heeft een telefoontje gekregen over een boekhoudprogramma. Hij ging akkoord met het sturen van een offerte. Enkele weken later kwam er een factuur binnen waar ik niks van wist. Via de mail heb ik contact op genomen met ze waaruit blijkt dat zij inderdaad een offerte hebben gestuurd met als onderwerp een papierloze werkomgeving. Door het ontwerp dacht ik, ooh dat is reclamespam dus weg met het mailtje. Volgens hun moeten wij een bedrag betalen van rond de 300 euro ex btw. Wij maken niet gebruik van hun diensten en wij zijn  akkoord met een offerte. Niet wetende dat de offerte na 14 dagen geen reactie automatisch een factuur word. Telefonisch contact met ze opnemen is niet mogelijk en de herinneringen blijven maar komen. Wij betalen niet maar hoe komen we hier vanaf? 

Onderstaande is een mail van afgelopen weel 

Uit onze administratie is gebleken dat de bijgevoegde factuur (zie bijlagen) op naam van........... wederom niet is voldaan. De betalingstermijn van 14 dagen is reeds verstreken en wij hebben u reeds gemeld op 06-04-2020 dat u in verzuim bent.

 

Gezien u geen gehoor heeft gegeven aan de eerste betalingsherinnering is het totaal bedrag met € 73,50 verhoogd, u dient in totaal € 527,25 over te maken op onderstaande rekening.

 

Wij verzoeken u dringend de openstaande vordering zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 5 werkdagen over te maken op rekening IBAN NL39BUNQ2039287981 ter name van MKBTopDeal B.V. o.v.v. uw factuurnummer 2010131.

 

Indien uw betaling wederom uitblijft, zijn wij genoodzaakt het factuurbedrag te verhogen met de wettelijke incassokosten (15% van de hoofdsom) en wederom € 45,- administratiekosten.

 

Mocht uw betaling reeds onderweg zijn, dan verzoeken wij u deze laatste herinnering als niet verzonden te bes chouwen.

Link naar reactie
  • 1

 

MKB op Reis staat op naam van een meisje van ergens in de twintig die haar brood verdient als schoonmaakster. MKB Top Deal staat op naam van haar vriendje die carriere maakt als DJ bij een Twents piratenstation. Ik ga hun namen niet noemen, want dit lijken me katvangers. Blondie en Klei-dude.

 

Namens MKB op Reis is de laatste dagen ineens een incassobureau actief geworden. Dat is ook een schijnvertoning, maar nu komen we wel bij een mogelijke oplichter uit,  omdat hij in 2018 veroordeeld is tot twee jaar celstraf en zo te zien meteen na vrijlating bij deze scam is betrokken.

 

Op de brief van Incasso Centrum Nederland (een brief vol spellingsfouten trouwens) staat een adres, een onbestaand telefoonnummer en een KvK-nummer. Er is zelfs een website. Kijk ik in het Handelsregister, dan is deze naam een handelsnaam van So-consultinggroup BV, ingeschreven in november 2019. Bestuurder is Twente Investment Group, tevens eigenaar van Team2callcenter, allemaal gestart in november 2019.

 

Team 2 Callcenter (website) heeft vooral energiebedrijven als 'klant'. Ze zijn ook op zoek naar callcentermedewerkers en bieden 2000 euro inkomen per maand.

 

208 Energie Advieskantoor aan de Oude Deldenerweg 1 in Enschede (op dat adres zit een camping met stacaravans). Een andere handelsnaam van dat bedrijf was Ster Koerriersdiensten. 

 

 Holland Advies Holding BV, opgericht in Apeldoorn. Deze holding was bestuurder van Kunststof Kozijnen Deals en VITRA Bouw en Kozijntechniek. In 2018 opgeheven vanwege gebrek aan baten. In de lokale krant, in april 2018 veroordeeld tot twee jaar cel vanwege grootschalige oplichting.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Wel opvallend dat we via een net opgericht incassobureau terecht komen bij een recent veroordeelde oplichter. Ben benieuwd wat de Fraudehelpdesk daar van vindt.

 

Incassocentrum Nederland beweert MKB op Reis te vertegenwoordigen, dus het is best mogelijk dat er meer mensen bij betrokken zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Heeft iemand BUNQ al geinformeerd over deze rekening(houder)? En de webhost?

 

Gewoon aangifte doen. Minimaal drie personen maakt ook gewoon een organisatie of netwerk.


De werkwijze kwalificeert ook voor media-aandacht.
 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Na meerdere aanmaningen van mkb op reis ben ik gister gebeld door een incassobureau dat mkb het over heeft gegeven aan het incassobureau .

Dus de beste man vroeg warom ik niet had betaald aangezien er diensten zijn geleverd en vertelde ik dat ik niks zou betalen omdat het een grote scam is.

En daarna begon die gozer van ja je toont struisvogelgedrag want je steekt je kop in het zand en hoe we dat gaan oplossen.

Dus heb hem duidelijk gemaak dat hij maar een deurwaarder langs moet sturen .

 

Maar aangezien hij zeer onproffesioneel aan de telefoon was lijkt het mij gewoon die vent van mkb die mij belde met zijn licht buitenlands accent .

Mocht iemand naam en adres weten van de beste man dan mag je die altijd via pb toe sturen.

aangepast door alex84
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hij gaat los: je krijgt nu een sms binnen, zogenaamd van de Belastingdienst.

Hoe ver ga je?:

 

[Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €748,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 25 April 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal: paylink verwijderd

 

 

aangepast door Roel J
betaallink verwijderd
Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Rob_2017 zei:

Hij gaat los: je krijgt nu een sms binnen, zogenaamd van de Belastingdienst.

Hoe ver ga je?:

 

[Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €748,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 25 April 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal: paylink verwijderd

 

 

 

Excuses: het is waarschijnlijk niet dezelfde persoon, die nu via sms spamt. Het lijkt er alleen erg op. Het bedrag komt namelijk niet overeen met het openstaande bedrag bij MKB-OpReis. Wel toevallig tegelijkertijd. Teveel credits voor deze man

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hoe komen jullie er bij dat dit met elkaar in verbinding staat en niet twee verschillende scams betreft?

 

Is dat bekend uit de betaallink?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 24-4-2020 om 21:17, Highio zei:

Is dat bekend uit de betaallink?

 

Of het is inderdaad de Belastingdienst of het is iemand die zich voordoet als de Belastingdienst. Maar als het een BUNQ nummer is, werkt IBAN-herkenning helaas niet. Je kan we een snel bericht naar BUNQ sturen dat één van hun klanten beweert geld te innen namens de overheid/Belastingdienst.

 

Rob heeft wellicht nog niet door dat er sinds enkele dagen een Incasso Centrum Nederland tussen geschoven is, naar het zich laat aanzien een spontane onderneming van iemand uit Enschede die in 2018 nog veroordeeld is tot twee jaar gevangenisstraf vanwege oplichting.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Ward van der Put zei:

 

Geen 06-nummer op je site vermelden: scheelt een hoop aan sms-, WhatsApp- en Tikkie-fraude.

Dit was inderdaad een vergissing van mijn kant.

Komt door de melding van vandaag dat een incassobureau actief is voor MKB Op Reis. Toch lichte schrik.

 

Maar de zogenaamde 'belastingdienst' had wel extra met de schrik meegelift. Onze 'aangevallen' 06 is niet online bekend via een contactadres/afzender op een website. MKB Op Reis heeft wel ons nummer via de info  die ze bij de KvK hebben verzameld, helaas

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.