Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Rob_2017

Ervaringen met MKBREIZEN, ‘Mkb op reis’, MKB Topdeal of MKB Top deal?

Recommended Posts

Posted (edited)

Banken en Belastingdienst/FIOD op de omzetbelasting van verstuurde facturen?

Welke notaris is betrokken bij oprichting van de BV's?

Groet,

Highio

Edited by Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Ik werd gebeld door een vrouw met accent, niet altijd even goed verstaanbaar, maar wel aardig. Ze biedt aan reizen met hoge kortingen. Omdat ik voor mijn werk veel en door héél Europa reis, niet meteen de botte bijl ter hand genomen.

Aan het eind komt er de bandopname. Hier wordt ook voor het eerst een bedrag van € 375,00 genoemd. Meteen extra alert, expliciet gevraagd of het geheel vrijblijvend is etc. etc.

De dagen erop extra alert op mails met bijlagen en/of mails over reizen, goedkoop, voordeel, contract, overeenkomst, leveringsvoorwaarden e.d. Niks ...

Meteen na verstrijken bedenktijd (door Corona was ik de hele aanbieding al lang weer vergeten...) kwam de inmiddels welbekende factuur. Metéén gemaild dat ik a) geen mail heb ontvangen en b) geen gebruik wens te maken en c) te factuur te crediteren en mij als klant uit het systeem te verwijderen.

Al snel komt er eem reactie met geluidsopname, een log-file van een door mij gelezen mail en of ik vooral maar kan betalen. Ik verwijderde spam terug gehaald en op zoek naar die bewuste mail. Na enig zoeken vond ik een mail met als titel "papierloze werkomgeving". Die heb ik voorbij zien komen, herkend als zijnde reclame en zo weggegooid. Het blijkt dus te gaan over een boekhoudprogramma waarvoor de € 375,00 excl. het abonnementsgeld is. Huh ??? Ik weet met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat de lieve dame aan de lijn nooit heeft gesproken over een boekhoudprogramma !

Inmiddels driegen én rekenen ze met mega rentebedragen, adm. kosten, juristen etc. Ze krijgen van mij geen ene enkele cent.

Les geleerd ? Jazeker !!! Maar daar gaat het nu niet om. Het gaat erom wat je als gedupeerde kan doen. Het zakelijk recht is anders dan consumentenbescherming.

De tekst die mij heeft geholpen vond ik elders op het forum. Omdat ik moest registreren, kan ik niet 1 2 3 de auteur herleiden, maar onderstaande geeft mij als benadeelde meer rust dan die mensen die oordelen :

"Dat ondernemers geen consumentenbescherming genieten, betekent niet dat ze vrij wild zijn. Op grond van de Wet Acquisitiefraude (6:194 BW en 6:195 BW) kunnen ook ondernemers zich verzetten tegen misleiding en oneerlijke handelspraktijken.

Er zijn een aantal oplichters actief die vooral startende ondernemers bellen om van alles te beloven in een verkoopgesprek, gevolgd door een bevestigingsgesprek dat geen correcte samenvatting geeft van het aanbod. De aanvaarding wordt opgenomen in dat bevestigingsgesprek, maar het volledige aanbod ontbreekt. Op grond van die opname stelt de verkopende partij dat er een overeenkomst is ontstaan waardoor de vordering rechtmatig is. Als dat niet duidelijk weersproken wordt, gaat ook de rechter mee in de redenering van de verkopende partij.

Op het ondernemersforum Higherlevel.nl - mogelijk gemaakt door het Ministerie van EZK - worden elk jaar zo ongeveer drie nieuwe scams aangemeld. Wij brengen gedupeerden (online) samen en helpen als deelnemende ondernemers anderen om zich te verweren tegen deze valse vorderingen. Vrijwel altijd is er bovendien sprake van wanprestatie omdat de aangeboden dienst in geen verhouding staat tot het gevorderd bedrag.

Ook op het ondernemersforum zijn er uiteraard betweters die gedupeerden erop wijzen dat ze niet zo dom hadden moeten zijn om de verkoper te woord te staan, maar over het algemeen doen wij niet aan ‘blame the victim’.

Door inspanningen van vrijwilligers bij HL.NL is MKBopReis afgekoppeld van de booking engine waar ze als affiliate hun reisaanbod vandaan haalden, omdat die onderneming zag dat er nooit een reis geboekt werd via MKBopReis. Ook de huurbaas in Hengelo besefte dat het oplichters waren, met als gevolg dat ze daar op straat gezet zijn en nu vanuit een antikraakpand in Zwanenburg opereren.

Desondanks gaat MKBopReis door met werven voor een niet-bestaande dienst (reizen) met een niet-bestaande korting. De scammer stuurt aanmaningen, maar daar wordt verder geen gevolg aan gegeven. Geen incasso, geen dagvaarding.

Wij adviseren ondernemers dan ook: stel 1) stel dat je verkeerd geïnformeerd bent, 2) dat je reactie was gebaseerd op dwaling en 3) dat een onbestaande dienst verkopen wanprestatie is. Betaal nooit en negeer na de duidelijke betwisting niet meer op aanmaningen."

Posted (edited)

Overigens, na hun laatste mail (waarin ze ineens met een betaal- of afkoopregeling komen) heb ik nogmaals geantwoord geen gebruik te maken van hun diensten.

Dit keer ook maar even gemeld dat ik de eerstvolgende keer hún een factuur ga sturen voor zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke kosten.

Normaal kreeg ik steeds binnen een uur weer een reactie, maar nu voor het sinds lange tijd blijft het ineens angstvallig stil...

Edited by BOS.DIS
Dubbel geplaatst.

33 minuten geleden, BOS.DIS zei:

dat ik de eerstvolgende keer hún een factuur ga sturen

Dat heb ik in twee situaties ook gedaan, met succes...

Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer 'VOF De Witte Boerderij'

Posted (edited)

Hallo Bos.Dis, wil je mij de geluidsopname sturen via TwablaHL@gmail.com? We hebben reeds talloze opnames die gebruikt kunnen worden in het dossier tegen MKB op Reis en MKB Top Deal. Zeker als jij in het telefoongesprek tegensputtert!

Die reactie bij Tros Radar had ik geschreven. :smiling-face-with-sunglasses:

Edited by TwaBla

Ondernemers kiezen een volksvertegenwoordiger die doorvraagt. 

7 uur geleden, TwaBla zei:

Hallo Bos.Dis, wil je mij de geluidsopname sturen via TwablaHL@gmail.com? We hebben reeds talloze opnames die gebruikt kunnen worden in het dossier tegen MKB op Reis en MKB Top Deal. Zeker als jij in het telefoongesprek tegensputtert!

Die reactie bij Tros Radar had ik geschreven. :smiling-face-with-sunglasses:

Komt eraan !

Nou wordt de babbeltruc ook duidelijker. Ze bellen met een verhaal over korting op reizen: 33% bij MKB op Reis en nu 20% bij MKB Top Deal. Dan wordt er een mail verstuurd met als onderwerpregel iets over een virtueel kantoor, een onderwerp dat aan de telefoon helemaal niet besproken is. Die wordt dus genegeerd in de spambox. En dan arriveert een mail met een factuur.

Dat traject laat zich zonodig prachtig reconstrueren voor de rechter.

Posted (edited)

De eerste dagen na het telefoongesprek steeds heel alert geweest op mails met termen als "reizen", "contract", "leveringsvoorwaarden", "overeenkomst" etc. etc. etc. Omdat ik steeds niks kon vinden en vooral omdat Covid 19 ineens daar was, is het vervolgens geheel aan mijn aandacht ontsnapt...

Vanmorgen nog eens goed naar die bewuste mail "papierloze werkomgeving" gekeken: zelfs al zoek je naar bepaalde steekwoorden, je vindt ze niet. De mail is namelijk opgebouwd uit afbeeldingen met daarin de stukjes tekst en daarin kun je dus niet op woorden filteren. Alleen een paar persoonlijke zaken worden als tekst tussen de afbeeldingen geplaatst. Ze zijn dus heel gewiekst daarin !

Edited by BOS.DIS
typo's

Dat klinkt toch al aardig als oplichting.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Op 10-5-2020 om 14:59, Incassocentrumnederland zei:

Beste man ik voer alleen een opdracht uit en ben geen deel genoot van dit gesprek vanaf morgen zijn alle betrokkenen bekend met naam toe naam en adres via de site anti-fakenieuws.nl. 

Ik heb zojuist deze schermafdruk gemaakt van anti-fakenieuws.nl, maar zie geen namen.

anti-fakenieuws.nl-2020-05-18-1200.thumb.png.b3933937b39551a265623aebf3e69b2d.png

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Dat is de ervaring met deze club: een waslijst aan loze beloften en lege dreigingen. Wat een tijdverspilling! :tired-face:

Goedendag, 

Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige ben die met dit zogenaamde bedrijf heb te maken die mij op allerlei wijze geld willen laten betalen voor diensten die ik niet wil, niet duidelijk zijn en waarvan ik heb gezegd gene gebruik van zal gaan maken.

Diverse malen verzocht mij uit het syste te verwijderen waarop vervolgens de meest brutale emails kwamen met dreigementen over hoge juridische kosten etc.

Ik blijf dit topic volgen! Vandaag weer een dreig mail ontvangen. 

De benadering als bij vele van jullie en hun werkwijze is exact het zelfde als bij mij. 

Ik sluit me ook graag aan bij de besloten groep om samen een front te vormen tegen deze oplichtersbende, kunt u mij toevoegen?

Hallo 

het is even stil geweest sinds 6 feb maar ben vandaag toch echt gebeld door André , vroeg naar zijn achternaam maar die mocht hij niet zeggen vanwege privacy regels . Heb hem duidelijk gemaakt dat ik niks oplos en niet betaal en dat hij er maar een zaak van moet maken . Hij zei dat de deurwaarder binnenkort aan de deur stond 😂 dat kan niet eens want dan zal hij eerst langs de rechter moeten !! Heb hem gewoon uitgelachen zielig persoon ! Ben benieuwd wat ik nu nog krijg !! Heb mijn jurist gebeld en die gaf aan dat ik ze volledig moet negeren en nergens op moet reageren dus dat ga ik nu ook doen . 

BETAAL NIET!

MKB Topdeal:

-Stuurt de beloofde mail met de voorlopig overeengekomen deal niet aan zijn klanten en stuurt na 14 dagen een factuur van € 453, 75 samen met de bandopname.

-Na protest hiertegen komt als zogenaamd bewijs een mail met bijlage (titel: “papierloze omgeving”) en dus niet de originele mail waarom ik verzocht.

-In genoemde bandopname staat een zin die mij  aanvankelijk was ontgaan en me tenslotte deed betalen  “indien u hiervan wenst af te zien, kunt u binnen 14 dagen reageren met een mail naar info@mkbtopdeal.com  Dit had ik dus verzuimd te doen en dus betaalde ik de inmiddels opgelopen boetes op de factuur van € 808

Bij een controle vandaag ontdekte ik dat dit mailadres niet bestaat.

-Op het factuuradres (Wassenaarweg 40, Arnhem), waar ik een aangetekende brief met formele bezwaren naar stuurde, blijkt Topdeal niet gehuisvest te zijn, wel was er ooit een postadres.

TOPDEAL blijkt een FLOPDEAL en staat voor malafide praktijken!

Posted (edited)
9 uur geleden, A.M.T. Brassé zei:

Dit had ik dus verzuimd te doen en dus betaalde ik de inmiddels opgelopen boetes op de factuur van € 808.

Die boetes zijn onwettig. Een incassobureau mag bepaalde kosten in rekening brengen, maar niet zoveel. U heeft ongeveer het dubbele betaald van de oorspronkelijke rekening. Dat houdt helaas dit soort oplichters in leven.

Maar het goede nieuws: omdat u betaald heeft, kunt u aangifte doen van oplichting. Deze mensen zijn bekend bij de politie! Blader maar even terug in dit topic, dan kunt u lezen dat het Andre van E. betreft, een veroordeelde oplichter. Bel maar eens met de politie van Enschede, daar kennen ze hem vast.

Edited by TwaBla

Op 24-4-2020 om 20:52, Rob_2017 zei:

[Belastingdienst] Uw openstaande schuld van EUR €748,00 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 25 April 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag te voldoen via iDeal: <paylink verwijderd>

Een andere gedupeerde ontving op 17 mei een vergelijkbaar bericht op zijn mobiele nummer. Deze belasting-scammers moeten die telefoonnummers ergens vandaan halen. Zijn er meer slachtoffers van MKB op Reis / MKB Top Deal die dit nepbelastingsdienst-bericht hebben ontvangen?

[Belastingdienst] Uw openstaande schuld met kenmerk BD937201 is na meerdere herinneringen niet voldaan. Op 18 mei 2020 zal de gerechtsdeurwaarder overgaan tot conservatoir beslag. U kunt de beslagprocedure voorkomen door direct het gehele bedrag van €441,68 te voldoen via iDeal: <link>

Dan is het waarschijnlijk toeval. Ik wilde inschatten of het dezelfde afzenders zijn.

Ja ik heb ook een bericht gekregen, met het belastingalert

Ik wilde ook graag even mijn ervaring delen aangezien de informatie in dit topic meteen goede hulp even geboden en deze info wellicht ook anderen kan helpen.

Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde:

- wordt gebeld door een privé nummer, eerste keer niet opgenomen onder het motto als het belangrijk is bellen ze nog eens. Bij de 2e keer opgenomen.

- Een aanbod voor 20% korting op reizen. 

- In eerste instantie denk ik, jaja zal wel, maar aangezien ze gewoon zegt ik stuur het je even per e-mail dan kun je er rustig naar kijken er toch maar mee akkoord gegaan.

- Aan het eind van het gesprek moet er toch nog opeens iets worden opgenomen en ik antwoord met ja (niet slim, weet ik).

- Na het gesprek geen e-mail gekregen en daarop gaan googlen op de naam "MKB Top Deal" en hier terecht gekomen.

- Toen heb ik in eerste instantie via de website een aantal berichten gestuurd via het contact formulier, aangezien er nergens op de website andere contact mogelijkheden worden aangeboden. Nooit reactie op gehad.

- In deze topic heb ik ergens het e-mail adres info @ mkbtopdeal .com langs zien komen, en heb ik hetzelfde bericht (dat ik alle diensten wil annuleren) ook maar daarheen gestuurd.

Tot mijn verbazing kreeg ik binnen 24 uur onderstaand antwoord:

Geachte heer/mevrouw,

Vanwege een administratiefout is uw licentie niet activeert. Uw annuleringsverzoek is bij deze verwerkt.

Mocht u nog vragen hebben vernemen wij dit graag.

Met vriendelijke groeten,

Team

MKB TOP DEAL

KVK:76291901 | NL860577235B01 | Mr E N van Kleffensstr 6 | 6842CV Arnhem | info@mkbtopdeal.com

Mijn tip: ben je ook gecontacteerd stuur dan ook een e-mail naar dit adres.

Ik heb trouwens in mijn bericht vermeld wanneer ze mij gebeld hadden en dat ik nooit een e-mail heb ontvangen.

Technische reactie ivm paging bug

Beste allemaal,

Mijn vriendin is dus ook "slachtoffer" geworden van dit achterlijk zootje. Helaas heeft ze in de bandopname op een aantal zaken ja gezegd dus in principe zou dat bindend zijn maar ook ik ben van plan om geen rooie rot cent te betalen aan deze malafide partij.  

De tijd om te annuleren is uiteraard verstreken omdat de mail in de ongewenste post terecht is gekomen en helaas onzoekbaar is door het gebruik van afbeeldingen en een goed opgebouwde mail die op een paar kenwoorden na niet te vinden is als heb je het graag. Daarnaast vond ik het persoonlijk ook zeer "apart" dat de annuleringsmail in de ongewenste mail terecht komt MAAR de factuur zonder problemen netjes het postvak in bereikt.

Mijn vriendin begint zich aardig zorgen te maken daar ze een "kleine" salon heeft en na de corona crisis er financieel niet echt goed voor staat.

Ik heb haar een mail laten sturen waarin ze aangeeft dat ze van alle diensten GEEN gebruik wil maken en ze niet van plan is om te betalen voor een dienst die haar is "opgelegd" en niet gaat gebruiken.

Daarnaast heb ik meerdere malen geprobeerd om deze gasten eens aan de telefoon te krijgen om toch wat vragen hun kant op te vuren maar helaas zonder resultaat. De partij blijft mailen en geeft geen gehoor aan de terugbel verzoek, daarnaast ook meedere malen het contact formulier ingevuld maar een reactie blijft uit.

Ik heb mij vriendin aangegeven dat wat er ook gebeurd ze moet weigeren te betalen.

Als laatste reactie kreeg ze onderstaande mail, wederom nemen ze niet de moeite om je te woord te staan via de telefoon.

MKB.png

Het leek stil geworden de laatste weken. 

We hebben een dossier opgesteld met alle bewijzen van misleiding en oplichting, dat zonodig te gebruiken is als er OOIT een dagvaarding verschijnt. Dan staan we ook met een ploegje gedupeerden NAAST de ondernemer die zich moet verdedigen tegen de beschuldiging. Meld je even bij mij (TwablaHL@gmail.com) met bewijs dat je doelwit bent van deze oplichter(s) en ik nodig je uit voor de besloten groep van inmiddels meer dan veertig gedupeerden.

Die vrijwel allemaal WEIGEREN om te betalen!

Just now, TwaBla said:

Het leek stil geworden de laatste weken. 

We hebben een dossier opgesteld met alle bewijzen van misleiding en oplichting, dat zonodig te gebruiken is als er OOIT een dagvaarding verschijnt. Dan staan we ook met een ploegje gedupeerden NAAST de ondernemer die zich moet verdedigen tegen de beschuldiging. Meld je even bij mij (TwablaHL@gmail.com) met bewijs dat je doelwit bent van deze oplichter(s) en ik nodig je uit voor de besloten groep van inmiddels meer dan veertig gedupeerden.

Die vrijwel allemaal WEIGEREN om te betalen!

Thanks! Mijn vriendin staat op het punt om uit wanhoop te betalen maar heb haar verzocht NIET in te gaan op de mail en factuur. Ik heb ook aangegeven dat ik alle financiele kosten op me naam om haar zorgen een beetje weg te nemen haha. Ik ga gewoonweg NIKS/NADA/NOPPES betalen aan MKBFlopdeal.

Ik sluit me graag aan! Ik ga ervoor zorgen dat alle stukken omtrent deze partij je kant op komen.